מגיע להן

מאת: אביבה דקל ● 7/8/2013 10:56 ● ערב ערב 2614
ביום יום הן לובשות חלוק לבן ונרתמות לעשייה למעננו: טליה, הדר, ילנה, אתי, טלי, קירה ומזל - צוות האחיות של מרפאת 'מכבי' באילת. החודש הן זכו בפרס כאות על שביעות הרצון הגבוהה שקיבלו ממבוטחי הקופה בעיר. כבוד
מגיע להן

תמונת כתבה


מי שראה את אחיות קופת חולים 'מכבי' בעיר, בערב של פינוק וכיף בבריכות 'ריף הדולפינים' ולא הבין במה דברים אמורים, כדאי שיידע, כי זה בדיוק הצ'ופר שקיבלו צוות האחיות המוערכות מהנהלת הקופה.
טליה גולן, מנהלת מרפאת האחיות בסניף 'מכבי' באילת ממהרת להסביר: "צוות האחיות של המרפאה זכה בתעודת הערכה מהנהלת המחוז והנהלת הסניף, בעקבות שביעות הרצון הגבוהה שקיבלנו מהמבוטחים שלנו. 'מכבי' נוהגת למדוד את אנשי המקצוע שלה בתחומים רבים. חלק מהתחומים נוגעים לתחום הקליני וכוללים את איכות הטיפול הניתן למבוטח, וחלק מהמדידה נעשה בתחום איכות השירות. 'מכבי' נוהגת לעשות שימוש נרחב בסקרים אצל המבוטחים שלה, כדי לשפר ולייעל את השירות ואת האיכות המקצועית של הקופה. במסגרת הסקרים הללו מסתבר שבחצי השנה האחרונה עלינו במדדים בתחום השירות במרפאת האחיות שלנו כאן באילת".
מבחינתה של טליה, לקבל מהמבוטחים כזה משוב חיובי של שביעות רצון מהאחיות המרפאה, זה בהחלט מרגש במיוחד. "בכל פעם לקחנו את המדדים ובדקנו את עצמנו, עשינו על עצמנו עבודה יסודית מאוד במיוחד בתחום של איכות השירות. מתוך הסקרים אפשר היה להבין מה גורם לאנשים לחוסר שביעות רצון. למשל אחד הדברים הבולטים היה ההמתנה בתור וניהול התור עצמו. המבוטח הרגיש שזה לא רק שהוא ממתין זמן רב אלא גם מכניסים אחרים לפניו".
במרפאת האחיות באילת למדו את הנושא לעומק ושינו את הגישה. "היום ניתן להזמין תור לאחיות דרך הטלפון, להגיע ולהיכנס מיד. בנוסף לזה האחות יוצאת אל הממתינים אחת למספר דקות ובודקת את התור. כתוצאה מכך ההמתנה הצטמצמה, התור מנוהל טוב יותר והפונים מרגישים יחס אישי והשתדלות מצד האחיות".
במהלך התקופה הזו של המשוב, התקבלו גם תשובות לשאלות כמו: האם האחות הייתה מספיק מקצועית, האם הרגשתי שהאחות השתדלה בשבילי, האם היא הדריכה אותי גם בדברים כלליים, ועוד. לסקרים ולמדדים אפשר להוסיף גם ערמה הולכת וגדלה של מכתבי תודה מצד אנשים מכל רחבי הארץ, שהגיעו לסניף באילת ונתקלו בצוות אחיות מסביר פנים, אנושי וקשוב לכל פניה.

”עושות הרבה מעבר לרפואה ראשונית"


לקופת חולים 'מכבי' באילת יש כשבע עשרה אלף מבוטחים. בימים כתיקונם, ללא סופי שבוע וחופשות, מגיעים למרפאת האחיות כמאתיים פונים ביום. "לזה תוסיפי בחופשות ובסופי שבוע גם אורחים מהצפון ותראי שאנחנו מטפלות בכמות מאוד גדולה של אנשים. את האורחים מהצפון אני מזהה כמעט מיידית, ואילו את המטופלים האילתים שלי אני מכירה כמעט בעל פה", אומרת טליה.
צוות האחיות המוערך כולל את: ילנה גרצב, החדשה בסניף , הדר גפן, שמלבד עבודתה במרפאת האחיות היא גם אחות אונקולוגית, קירה גילגולין - אחות סכרת, אתי אלמוג ממן - אשר בנוסף לעבודתה במרפאת האחיות, משמשת גם כאחות בחדר הפעולות בתחום הכירורגיה הזעירה ועובדת עם רופאים שונים המבצעים את הפעולות הנ"ל, טלי אמנו - אשר בחלק מהזמן עובדת בטיפת חלב של משרד הבריאות ועוסקת בתחום של ילדים וחיסונים וכן מעקב של נשים הרות. טליה גולן - תחום הפצעים והצהבת, ומזל אביגייל, אחות טיפולי בית וטיפולים אונקולוגיים, שאמנם אינה עובדת בתוך המרפאה, אבל היא חלק מהצוות.

מיוחדות אילתית


מרפאת האחיות אמנם מוגדרת כמרפאה ראשונית, אך לטענת טליה, אחות במקצועה משנת 1999, בפועל האחיות עושות הרבה יותר מרפואה ראשונית. "אנחנו מוקד לכל דבר, בכל שעות הפעילות של הסניף. אנחנו מקבלים כאן את כל המקרים הדחופים, החל מכאבים בחזה, דרך טיפול בחולים כרוניים, טיפול בקשישים, נשים הרות, ילדים, טיפולים דחופים כמו התייבשות, עירוי ומתן אנטיביוטיקה ועוד. כל מי שמגיע לכאן מקבל מענה, ואם יש צורך מעבירים אותו הלאה". לאחיות במרפאה יש קשר עבודה הדוק עם בית החולים. הן שומרות על קשר עם מטופלים שהופנו לבית החולים, וכשהוא משתחרר מבית החולים הוא חוזר למרפאת האחיות להמשך המעקב.
הריחוק של אילת הופך גם הוא את עבודת האחיות למיוחדת. לא רק מעצם מתן שירות למבוטחים מכל רחבי הארץ, אלא בשל העובדה שבאילת נותנות האחיות טיפולים, שבמקומות אחרים ניתנים תחת אשפוז יום, כמו למשל טיפול תוך ורידי ממושך של תרופות מיוחדות לבעיות עור, מעיים ועוד. "התפיסה שלנו", אומרת טליה, "היא תפיסה הוליסטית. אנחנו משתדלים לא לטרטר את האנשים יותר מדי ועל ההשתדלות הזו שלנו זכינו גם לתעודת הערכה המיוחדת שאנחנו כל כך גאות בה". ורק כדי להמחיש את מגוון הפעולות בהן מעורבות אחיות הקופה, מנדבות טליה וקירה כמה סיפורים: "לפני שנתיים הגיעה מישהי לקבוע תור למוניטור. אחרי מספר דקות היא כבר לא יכלה לשבת והודיעה לנו קבל עם ועדה שהמים ירדו. מיד הזעקנו את ד"ר זאבי ואמבולנס כדי להסיע אותה לבית החולים, אבל עוד בטרם הספקנו להניח את שפופרת הטלפון, ד"ר זאבי כבר ביקש לפתוח ערכת לידה – תוך רבע שעה התינוק היה בחוץ".
וקירה מוסיפה: "לפני כמה שנים הייתה כאן אישה בשבוע העשרים ותשע של ההיריון. היא לא הייתה אילתית, אלא הגיעה אלינו בעקבות כאבי גב והתעקשה לעלות לרופא בקומה השנייה, למרות שביקשנו ממנה להמתין למטה עד שהרופא יגיע אלינו למרפאת אחיות. אחרי כמה דקות ירדה אחת הפקידות והודיעו לנו שיש תינוק בשירותים. כמה שנים מאוחר יותר היא חזרה אלינו והציגה בפנינו את אותה תינוקת שכבר הייתה נערה בוגרת - "תכירו" היא אמרה לנו - " זו התינוקת שילדתי אצלכם בשירותים"....
.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש