טור יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 20/8/2013 10:51 ● ערב ערב 2616
בס"ד / מאת: הרב דוד שנה
טור יהדות

פרשת כי 'תבא'


איש החזון הגדול, 'הגאון', שראה לפני 20 שנה איך יתפתח לו "מזרח תיכון חדש" ופעל ללא לאות למען הגשמת הזיותיו, עמד השבוע נבוך לפני מזכ"ל האו"ם ושאל בתמיהה אמיתית: "כיצד זה יתכן שהחיזבאללה מאשים את ישראל בפיצוץ שהיה בלבנון, מדוע תמיד אנחנו אשמים"? כך תמה 'הגאון'. מרוב גאונותו ורגישותו הרבה לבני דודנו הוא לא הסכים שישמיעו את ההמנון שלנו בפני שחקני קבוצת ברצלונה כי היו שם גם ישמעאלים והוא חשש כי הם 'יעלבו' אם ישמעו את המילים- "נפש יהודי הומיה". מה אומר ומה אדבר, אכן האיש הזה כנראה חי בפלנטה אחרת. בשעה שכל הארצות מסביבנו בוערות בדם ואש ותימרות עשן, מלחמות אזרחים משתוללות בכל מדינה ובכל עיר, באותו זמן זה ממש עסוק מיודענו בקידום 'השלום' עם שכיננו. על זה בדיוק נאמר- "עיניים להם ולא יראו". עד מתי ימשיכו מנהיגנו לעצום עיניים, להתעלם מהמציאות ולחיות בעולם הדמיוני והמסנוור של מדשאות הבית הלבן?
החיים האמיתיים נמצאים כאן ועכשיו. חייבים לפקוח עיניים, להתבונן ולדעת שאם אנחנו רוצים להמשיך לשרוד בג'ונגל של המזרח התיכון, עלינו לחיות על פי חוקי הג'ונגל. אסור להתעלם מהמציאות, אנחנו חייבים להתאים את עצמנו לסביבתנו ולא לחיות בעולם דמיוני. חייבים ללמוד מההיסטוריה, חייבים ללמוד ממה שכתוב בתורתנו הקדושה.
את פרשת כי 'תבא' קוראים תמיד בשבת שלפני סוף השנה. חז"ל הסבירו שהסיבה לכך היא שבפרשה זו אנו קוראים את הקללות של התוכחה שאומר משה רבנו לעם ישראל, ולכן אנו קוראים פרשה זו בסוף השנה, כדי שיתקיים בנו תכלה שנה וקללותיה ונכנס לשנה החדשה רק עם ברכות לשנה טובה ומתוקה.
רבים וטובים שואלים היכן היה אלוקים בשואה, מדוע הוא לא עצר את ההשמדה הנוראית והמכוונת של עם ישראל? גברים, נשים וטף נרצחו במיתות שונות ומשונות וכל אומות העולם רואים ושותקים ואפילו שמחים לאידנו, ומתוך התחושה הקשה של התעלמותו, כביכול, של בורא העולם בזמן השואה, הגיעו הרבה אנשים למסקנה שחס ושלום אין אלוקים. כי הרי לא יתכן שיש אלוקים שרואה את כל הרוע של הנאצים ועוזריהם ושותק.
אך האמת צריכה להאמר, שדווקא השואה האיומה מוכיחה מעל לכל ספק את מציאות הבורא ואת אמיתת תורתנו הקדושה.
בפרשתנו, משה רבנו מזהיר את עם ישראל שאם נעזוב את ה', ולא נשמע בקולו חלילה, יגיעו על עם ישראל אסונות כל-כך קשים ונוראים, עד אשר חס ושלום לא יישאר שריד ופליט לשונאי ישראל.
אין דרכי לצטט פסוקים בעיתון (מאחר ויצטרך לגניזה), אך מתוך עיון בפסוקי הפרשה נראה כאילו משה רבנו קרא את ההיסטוריה של השואה וכתב מה שארע לאבותינו, בעוד שהכל למעשה נכתב בנבואה על מה שעתיד להיות. משה מזהיר: יבא גוי מרחוק, גוי שיהיה עז פנים שלא ישא פנים לזקן ולא ירחם על נערים, הגוי הזה סימלו יהיה נשר (הסמל של הנאצים) הוא יאכל את התבואה ואת הרכוש, הוא יצר לעם ישראל בכל מקום עד שיהיה רעב עצום שרבבות ימותו ברעב, יהיו מכות גדולות ונוראות וחוליים קשים ועוד מיתות משונות שלא כתובות בתורה חוץ מדבר ושחין, שחפת, קדחת וירקון, כל הגויים בכל מקום יצחקו על עם ישראל ואף אחד לא ירצה לתת להם מקלט, תפחד יומם ולילה, והחיים יהיו תלויים מנגד, עד שבבוקר תרצה שיהיה הלילה של אתמול ובלילה תקווה שיהיה היום של אתמול מרוב פחד, לבסוף תהיה משוגע מכל הצרות שתראה, ימכרו אתכם לעבדים ולשפחות ולא יהיה מי שיקנה, כי אין לחיי היהודי שום ערך חס ושלום.
משה אמת ותורתו אמת ואנחנו מקווים שכל הקללות שנאמרו בפרשתנו לא יתרחשו יותר לעולם. נתפלל לבורא העולם שייתן בלב מנהיגנו חכמה בינה ודעת שיידעו כיצד להיטיב עמנו, ובעזרת ה' נזכה שתכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש