המרכז הישראלי לקפוארה באילת

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 26/9/2013 17:28 ● ערב ערב 2621
"הקפוארה משמשת ככלי המפחית אלימות בקרב ילדים ובני נוער ומעניקה לעוסקים בו כלים נהדרים לבניית איכות חיים טובה יותר מכל הבחינות - פיזית ומנטלית". בואו לגלות את הקסם ב'מרכז הישראלי לקפוארה' באילת. קפוארה זה לא רק חוג – זו דרך חיים!
המרכז הישראלי לקפוארה באילת

מעבדות לחירות


קפוארה היא אמנות לחימה שפותחה על ידי העבדים האפריקאים בברזיל לפני כ- 500 שנה, אמנות בעזרתה הצליחו להשתחרר מהעבדות. במאה הקודמת, לאחר שחרור העבדים, עדיין לא הייתה הקפוארה חוקית, אך במאה האחרונה, קיבלה מעמד חוקי ויצאה מחוץ לגבולות ברזיל לארה"ב, לאירופה ובעצם לכל העולם. בישראל קיימת הקפוארה כבר 21 שנה, כאשר רוב הפעילות מתמקדת ב'מרכז הישראלי לקפוארה' אליו מחוברות כ- 30-40 קבוצות המתאמנות בכל הארץ, והוא נחשב בין הכי טובים, גדולים ומפותחים בעולם (חוץ מברזיל כמובן... ).

מענה מקצועי


באילת קיים ה'מרכז הישראלי לקפוארה' - אקדמיה לקפוארה בניהולו של נמרוד קויטנר (המדריך הבכיר – קפואריסט כבר 17 שנה) כבר למעלה מ- 12 שנים. תחת נמרוד, עובדים מדריכים מנוסים ומוסמכים על ידי מכון וינגייט. במרכז זה מתאמנים למעלה מ- 100 תלמידים ותלמידות מגילאי 4 ומעלה, במסגרות השונות באילת ובחבל אילות. המרכז נותן מענה מקצועי ביותר לקפואריסטים מתחילים ומתקדמים. בקבוצת הילדים באילת מתאמנים אלופי הארץ, ובוגריה נחשבים מהמובילים בתחום בארץ. אימוני הילדים (המיועדים כאמור לבנים ולבנות מגיל ארבע ומעלה) - מחולקים על פי גיל ורמה. כמו כן, ישנן קבוצות נוער מקצועיות המביאות את המתאמנים בהן ליכולות הגבוהות ביותר בארץ בתחומי האקרובטיקה, הלחימה, המוזיקה ויכולת תנועת הגוף. ולכם המבוגרים, אם חשבתם שפספסתם את הרכבת, אז טעיתם- ישנה קבוצת מבוגרים המתאמנת בסגנון קפוארה מסורתי המלמד תנועה טבעית, שחרור הגוף אשר מוביל לשחרור הרגש והמחשבה וכן עוזר בשיפור התקשורת החברתית והבין אישית.

עבורך נמרוד, מה היא קפוארה? לחימה? ריקוד? שירה? אקרובטיקה? שילוב של הכל?
נמרוד: "זוהי דרך חיים, זה הבית", אומר קויטנר ומוסיף: "בתוך מעגל הקפוארה - נכנסים למשחק (לא קרב) עם (לא נגד) בן הזוג שבו אתה לומד להתמודד עם מצבים שונים - להתמודד עם טובים יותר וטובים פחות ממך, פעם חזקים ופעם חלשים, פעם חבר ופעם מתקיף, פעם ריקוד ופעם לחימה, בכל פעם לאתגר את עצמך, לתת את הטון כמו גם להתגבר על פחד במה. כך בעצם נוצר מעין מיקרוקוסמוס של המציאות היומיומית".

מה 'הקטע' של המעגל?
"במעגל, מוזיקה מנוגנת על כלים מסורתיים על ידי הקפואריסטים, זאת בשילוב עם שירים המתארים מגוון דימויים ומסרים, כל אלו לוקחים אותך בדרך מסתורית למחוזות אחרים. כל אחד ואחד מהמשתתפים בו מתבטא אישית, פיסית ומנטלית על ידי הריקוד, השירה והלחימה. ... המעגל טומן בחובו קסם רב כאשר האנרגיות בו מתעצמות, וכל אחד שנמצא שם פשוט מתמכר לזה". נמרוד מסכם: "זוהי דרך להגיע לחינוך וערכים בדלת האחורית".

מחכים לכם בחוגים


חוג הקפוארה מתקיים פעמיים בשבוע, כל מפגש - בין שעה לשעתיים (תלוי בגיל), לפחות שמונה שיעורים בחודש, גם בחודשי החגים. בנוסף, קיימים מפגשי דשא בהם משחקים וקופצים וכן סדנאות רבות עם קפואריסטים אורחים בין הכי טובים בעולם, מחנות אימונים (כמו לאולימפיאדה...), קייטנות ובעצם – קפוארה ללא הפסקה.

אז קדימה, למה אתם מחכים, בואו לעשות קפוארה מקצועית ביותר. שנת הפעילות החלה זה מכבר.

נמרוד, 'המרכז הישראלי לקפוארה באילת', 050-3392139 וגם ב'פייסבוק'.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש