מצטיינים בחינוך

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 27/2/2014 21:27 ● ערב ערב 2643
כאות ירייה לאירועי יום אילת הקרבים, נפתחו ביום שני השבוע אירועי שבוע החינוך באילת. במרכז אירועי השבוע - טקס הענקת פרסי החינוך לשש נשות חינוך מקומיות
מצטיינים בחינוך

שש נשות חינוך מוכרות ומוערכות במערכת החינוך באילת, יקבלו ביום ראשון הקרוב באירוע השיא של שבוע החינוך בעיר את פרס החינוך לאחר מיון ההמלצות בחרה וועדת הפרס בשש נשות חינוך הראויות לזכות השנה בפרס. ומאחר ולראשונה מאז תחילת קיומו של הטקס, לא נותר עוד דבר הזכייה בסוד עד לערב האירוע, והזוכות המאושרות כבר קיבלו את הידיעה על זכייתן, להלן שמות הזוכות: ציונה גילי, רכזת החינוך המיוחד בבית הספר 'רבין', אסתי סירי, רכזת המצוינות והבגרויות בבית הספר 'בגין', נחמה פריאל, רכזת הבגרויות והחינוך המיוחד באולפנה 'תהילת ישראל', הגננת מזל בן חמו מגן 'נטפים' ופרס משותף יוענק לשתי נשות חינוך- יסמין סבג, מרכזת תוכנית השילוב הבין דורי בבית הספר 'היובל' יחד עם סימה לוי, מרכזת מועדון 'שביל הזהב' במתנ"ס 'קולייר'. את הפרס יקבלו השתיים על הובלת התוכנית "הנגשת השימוש במחשב למבוגרים". אמנם מדובר בתוכנית הפועלת בכל הארץ, אולם באילת פועלת התוכנית מזה ארבע שנים בצורה מעוררת התפעלות. מצד אחד המבוגרים, חברי מועדון 'שביל הזהב' מגיעים לחדר המחשב בבית הספר 'היובל' ולומדים על ידי התלמידים הצעירים כל הנדרש בענייני מחשבים, טכניקה והתנסות בתחום. מצד שני מעניקים המבוגרים לילדים את סיפורי חייהם באמצעים שונים. כך נוצרו ברבות השנים קשרים מיוחדים בין התלמידים למבוגרים, שיצרו שילוב מרשים בין המסגרת הפורמאלית של בית הספר לבין המסגרת הבלתי פורמאלית של המתנ"ס. על החלק האמנותי של האירוע המרשים תנצח היוצרת והזמרת קרן פלס.
אבל עוד קודם לכן, ביום שני השבוע יצאו לדרך אירועי שבוע החינוך בעיר. שבוע שהפך זה מכבר למסורת מקומית המצדיעה לכוחות ההוראה בעיר. היה זה מפגש מרגש ויוצא דופן עם הנווט עמוס לביטוב, שפתח את אירועי שבוע החינוך. הנווט שנפל בשבי המצרי במהלך מלחמת ההתשה והוחזר ארצה רק כעבור שלוש וחצי שנים, לאחר שכל שבויי מלחמת יום הכיפורים שארעה לאחר נפילתו בשבי, הספיקו לחזור הביתה, סיפר על הכוחות שהביאו אותו להיות מסוגל לחזור לחיים לאחר כל מה שעבר בשבי. למורים הסביר לביטוב כי היכולת הנפשית הטמונה באדם לעמוד בפני משברים היא כל כך גדולה עד שאין לנו כלל מושג בפני איזה משברים אנחנו יכולים לעמוד במהלך החיים. עוד אמר לביטוב לאנשי ההוראה, כי בידי האדם לקבל החלטה- האם הוא צומח ומצליח מתוך הקושי שחווה, או האם הוא בוחר לדעוך. הוא עצמו בחר בחיים ובצמיחה, חזר להיות טיס וחזר לחייו.
עוד במהלך שבוע החינוך ואף מעבר לכך, פתחו בתי הספר השונים בעיר את שעריהם וארחו במהלך 17 יום, מורים ואנשי חינוך מבתי ספר אחרים בעיר. בכל יום ויום פתח בית ספר אחר את שעריו ובמהלך שעה וחצי בבוקר ארח נציגות מכובדת של אנשי חינוך בעיר, שהגיעו לראות מקרוב את פעילות בית הספר. "מדהים היה לגלות שמורים שמלמדים בבית ספר שכן, כלל לא הכירו את בית הספר ליד", מספרת השבוע אשת חינוך שלקחה חלק ביוזמה. עוד סיפרה אשת החינוך "מכל מפגש כזה המורים יצאו נרעשים ונרגשים ומיהרו לחלוק בחדרי המורים את החוויות שעברו עם המורים האחרים. בכל יום שעבר ביקשו יותר ויותר מורים להצטרף למשלחת שביקרה למחרת בבוקר בבית ספר אחר בעיר ומה יכול להיות טוב יותר מאשר לחשוף את בתי הספר בפני קהל אנשי החינוך בעיר".
ומאחר ובכל שנה עולה רף ארגון שבוע החינוך בעיר, היום כבר שואלים את עצמם המורים, מה עוד יוכלו המארגנים לחדש להם בשבוע החינוך בשנה הבאה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש