היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 27/3/2014 18:12 ● ערב ערב 2647
היכל התרבות

שיר לשבת / ענת שרון בלייס



תמונת כתבה


קֹדֶם הַכֻּתְנָה
אַחַר כָּךְ הַחִטָּה
וּלְבַסּוֹף הַחַמָּנִיּוֹת

זֶהוּ סֵדֶר הַדְּבָרִים בָּעֵמֶק.

הָאֲדָמָה אֵינָהּ רְחוֹקָה עוֹד
עֵינַי נָחוֹת מִן הַשְּׁקָרִים.
*
הַחַיִּים חֲזָקִים מִן הַשִּׁירָה
לְמָשָׁל
לַשָּׁעוֹת שֶׁאֵינְךָ אוֹהֵב אוֹתִי
אֵין לִי מִלִּים


באדיבות האתר של נילי דגן, nillydagan.com





להקת המחול ורטיגו מגיעה לערבה


המופע עטור השבחים: ורטיגו 20

תמונת כתבה


תמונת כתבה


להקת המחול ורטיגו ציינה בשנה החולפת 20 שנות מחול ויצירה. נעה ורטהיים, הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של 'ורטיגו', יצרה את המופע 'ורטיגו 20' לציון המועד והמעמד. המופע המיוחד הופק בהזמנת ובשיתוף פסטיבל התיאטרון בנאפולי איטליה אליו הוזמנה נעה באופן אישי על ידי מנהל הפסטיבל, Luca Di Fusco. המופע הוצג בבכורה בינלאומית בפסטיבל התיאטרון נאפולי איטליה 2013 כהפקת מקור של להקת המחול 'ורטיגו' בשיתוף הפסטיבל וקצר שבחים רבים בארץ ובעולם.
עבודתה של נעה ורטהיים אורגת אל תוכה 20 שנות יצירה. ביצירה זו תרה נעה אחר הסימנים שהניחה בדרך, כמו מפענחת מחדש את סוד הזמן. היא פורמת את התפרים שבין הפרטי לציבורי, נעה מן הריאליסטי לסוריאליסטי, מהאינטימי אל התיאטרלי, מהמטאפיסי אל הקונקרטי. במהלך העבודה עם הלהקה, באה לידי ביטוי השפה המובחנת של הלהקה השואבת את השפעתה והשראתה ממקורות שונים בתוך עולם הגוף ומחוצה לו. שפה ייחודית זו מולידה התרחשות בימתית ומחוללת רצף של טקסי חיים.

ורטיגו
להקת המחול 'ורטיגו' הינה להקת מחול עכשווי, המהווה מקום מפגש פיזי-אנושי לאמנים ולקהל. ורטיגו לוקחת את הצופה, בכל פעם מחדש, למסע בלתי צפוי, מרגש ומאתגר במחוזות בלתי מוכרים. הלהקה נוסדה על ידי נעה ורטהיים ועדי שעל בירושלים בשנת 1992. הלהקה זוכה להכרה וביקורת מצוינת בקרב אנשי מקצוע והקהל הרחב, ואף זכתה להוקרה ופרסים על יצירותיה וביצועיה. 'ורטיגו' רואה בעצמה יוצרת אמנות הבאה במגע עם הנוף התרבותי-חברתי בתוכו היא פועלת ושפה אמנותית תנועתית כאמצעי ליצירת מגע בין אנשים, קבוצות, קהילות ומעגלי חברה בכל העולם. הלהקה מייצגת את ישראל בפסטיבלים החשובים בעולם, יוצרת קופרודוקציות עם מיטב להקות המחול בארץ ובחו"ל ומשמשת כסוג של שגרירה המייצגת את האמנות הישראלית במיטבה. הלהקה מתאמנת בסטודיו שלה במרכז ז'ראר בכר בירושלים וכן ב'ורטיגו'- כפר האמנות האקולוגי בעמק האלה.
לפרטים ורכישת הכרטיסים: www.vertigo.org.il או בטלפון : 08-6592260
יום שישי, 4/4/2014, בשעה 11:45, אולם המופעים ע"ש רוזנטל, בספיר.

קצרים


הטבע העירוני מזמין אותך לצאת
בואו להכיר את הטבע באילת – בלב העיר עובר לו ואדי שחמון, אתר טבע עירוני מרהיב מלא בצמחיה ובבעלי חיים. הקהל הרחב מוזמן להגיע ולגלות את הוואדי ולהנות ממגוון פעילויות, וביניהן: תחנת מידע על אתרי טבע עירוני ומסלולים, פעילויות אתגר – תצפית ציפורים, סיורים בוואדי, תחנת פיתות ותה ועוד.
לפרטים: טמיר – 0524600628.
יום חמישי, 27.3.14, בין השעות 16:00-18:00, ואדי שחמון, גשר ששת הימים.

יריד אביב ב'בר ביץ''
על הדק של ה'ברביץ'', מול הים הכי יפה, מתקבצות להן מציגות מוכשרות ומיוחדות, עם קולקציה מרגשת לקראת חג האביב. כמו תמיד די ג'יי חבייר יעטוף במוסיקה מהעולם הגדול.
אז תרשמו ביומנים, 28/3/14 ב'ברביץ'', בחוף הדרומי של אילת, מ-10:00 בבוקר ועד השקיעה.
מוריס דנה – בתערוכת ציורים בפסטיבל אמני הרחוב
זוכרים את הצייר האילתי מוריס דנה, שתערוכותיו מוצגות במהלך השנה בשדה התעופה, ובכן מוריס לא שוקט על השמרים, ובסופ"ש הקרוב, יציג במסגרת פסטיבל אמני רחוב מבחר מציוריו הרבים. דנה מציג בימים אלה גם בגלריית אמני אילת. אתם מוזמנים להתרשם.
ימי שישי ושבת, 28-29.3.14, טיילת התיירות ממלון 'לאונרדו פלאזה' ועד מלון 'דן'.

מופעים במלון 'לאונרדו קלאב'

תמונת כתבה


מורן קריטי, גילת יפרח ולבסוף – איציק קלה ולהקתו.
יום חמישי, 27.3.14, בשעה 21:00.
הופעת ענק של להקת הבנים מיוון, עם הזמרים – סטליוס דיוניסיו, מיכאליס ביטיקוציס ויאניס ורטקוריס.
יום שישי, 28.3.14, בשעה 21:00.
הישיבה סביב שולחנות כולל שתיה ובירה חופשי. כרטיסים – רמי טורס מלון 'לאונרדו קלאב' – 050-4703062.

משפחתימנע 2
כל המשפחה מוזמנת לפסטיבל השנתי 'משפחתימנע 2' - סוף שבוע של רכיבה לכל אחד מבני המשפחה בערבה ובפארק תמנע, מהפארקים היפים בעולם. ממסלולי הילדים הייחודיים, דרך טיולי שטח למשפחות ועד למסלולי הרכיבה (סינגלים) למיומנים. בנוסף, תוכלו ליהנות ממתקני תמנע אקשן, משחקי משימות היסטוריות והיסטריות לגדולים ולקטנים. בשישי קבלת שבת ומופע של להקת טררם - Tararam Live !
הכל קורה בערבה על רקע נופי פארק תמנע הקסומים, 27-29.3.14, לפרטים- פארק תימנע 08-6316756.
"זה הכל בשבילך"
המשרד לקידום מעמד האישה בעיריית אילת ומתנ"ס שחמון מזמינים את נשות אילת ובני זוגן לקבלת פנים עם כיבוד מפנק, עמדות חווייתיות, 'אקשן-טיפ' ועוד.
בשעה 20:45 – "חבשושית בדרכים" על פולחן היופי הנשי בתרבויות העולם. הרצאה סוחפת על המרדף הנצחי אחר אידאל היופי הנשי בהומור, צילומים מרהיבים וסרטונים מפתיעים גם בני המין הגברי.
כניסה: 20 ₪, זוגי: 30 ₪.
יום א', כ"ח אדר ב', 30.3.14, בשעה 20:00, במתנ"ס 'שחמון'.

אירוע אלופי הנדידה יוצא לדרך
מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע גאה להזמינכם לערב הפתיחה של האירוע 'אלופי הנדידה' – Champion of the Flyway. הצטרפו לעוד עשרות משלחות מהעולם לערב חגיגי אשר יתקיים בפארק הציפורים הבינלאומי באילת. בתוכנית: דברי פתיחה, ברכות וארוחת ערב.
יום ראשון, 30.4.14, בשעה 20:00, פארק הצפרות. פרטים: יונה 03-6388750.

הרצאה – מיקרובים – הקופסה השחורה של הים
המכון הבינאוניברסיטאי באילת מזמין את תושבי אילת, חבל אילות, הערבה ותושבי האזור להרצאה שישית בסדרת ההרצות במדעי הים. המרצה – עודד בז'ה – הפקולטה לביולוגיה, הטכניון.
יום חמישי, 3.4.14, התכנסות וכיבוד קל – ב- 18:00, תחילת הרצאה – 18:15. חדר ההרצאות של המכון הבינאוניברסיטאי, חוף אלמוג.
הכניסה חופשית.




חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש