ציקי לימודי שיט והפלגות

מאת: ● 27/3/2014 18:43 ● ערב ערב 2647
בא לכם להגשים חלום? להפליג למשל לאמריקה הדרומית היישר מאילת, עם 12 חברים?. או שאולי אתם רוצים לעשות הפלגה סביב העולם??. כל אלה וגם לימודי שיט מקצועיים בבית הספר של ציקי שקד
ציקי לימודי שיט והפלגות

את ציקי שקד, האיש והים, אין אילתי שלא מכיר, כאיש ים בגופו ובנשמתו וגם כזה שהרבה סקיפרים אילתים למדו אצלו את רזי המקצוע. חוצמזה, הצצה למשפחתו מראה, שהאהבה הזו לים היא ככל הנראה גנטית, אחרת איך תסבירו את זה שכל שלושת בנותיו, אוהבות מאוד את הים, מפליגות איתו, בעלות הסמכות שונות, ואחת הבנות, גל, אף עובדת יחד עם אביה בתחום ההפלגות ועושה חיל.
הרומן של ציקי עם הים החל מאז שזוכר את עצמו, כשחלומו היה להפוך את התחביב למקצוע, כשבדרך מתמקצע בכל הקשור לתחום, עם תעודות וגם – איך אפשרי בלי להיות צולל וגם מדריך צלילה. כן כן, כזה הוא ציקי- ידו בכל בכל הנוגע לים, ועל כך לא יסולאו בפז ניסיונו רב השנים ומסעותיו הרבים ברחבי העולם, כמובן איך לא? בהפלגות.
ואם בהפלגות עסקינן, אז כדאי שתדעו שציקי הוא הישראלי הראשון שהפליג בספינה הישראלית הראשונה שהקיפה את העולם (ספינה תחת דגל ישראל). הרפתקה שארכה שנתיים. הוא עשה זאת בגדול ובתענוג רב, עם אורחים מתחלפים במהלך המסע, ויש לו לציקי סיפורים לרוב ותמונות עוד יותר שהביא ממקומות, לעתים נידחים ומשגעים, ברחבי הכדור (אתם מוזמנים להתרשם בפייסבוק – פרטים בהמשך).

ובחזרה לאילת... העסק של ציקי מתחלק כאמור ל- 2 תחומים. ציקי: "תחום אחד הוא בית הספר ללימודי שיט שקיים באילת כבר מעל מ- 20 שנה, בו אפשר לקבל רשיון משיט – לסקיפרים, לסירה מהירה, לאופנוע ים, למפעילי רדיו, לקברניטים וגם קורס מגיש עזרה ראשונה. החלק השני של העסק עוסק בהפלגות צ'רטר. "באמתחתנו שתי ספינות", מפרט ציקי: "הספינה 'לוריין די', איתה עשיתי את ההפלגה סביב העולם, המתאימה גם לשיט קצר במפרץ וגם לטווח ארוך ליעד בינלאומי. לשם כך, תמצאו על הספינה 9 תאי שינה, והיא מתאימה לכ- 12 חבר'ה להפלגה וגם משמשת כבית מלון לכמה ימים. וחוצמזה, הספינה פתוחה להצעות. ספינה נוספת, היא הספינה 'אגם', המשמשת גם ללימודים המעשיים בשיט, לאלה שעושים את רשיון הסקיפר וכן לשיוטי הצ'רטרים".
"בביה"ס ללימודי שיט, נפתחים בכל חודש קורס עיוני ומעשי, בהם לומדים לסירה מהירה ואופנוע ים - תיאוריה אחת ומבחן מעשי אחד. ליאכטות הדרישה היא לארבעה קורסים עיוניים וקורס מעשי. לקורסים אחרים, כמו רשיון למפעילי רדיו וקברניטים – הקורסים מתואמים בנפרד. אלה שרוצים להוציא רשיון סקיפר ומפעיל רדיו לחו"ל (שניהם דרושים בחו"ל להפעלת כלי שיט), כדי לשכור כלי שיט במקומות מסוימים בחו"ל – אני מוסמך על ידי קנדה להעביר קורס ולהנפיק רשיון קנדי. ציקי: "צריך להבין - לימודי השיט הקנדיים הם לימודים לכל דבר ועניין, רק שהדרישות פחות נוקשות ויש פחות כאבי ראש ביורוקרטיים".

תמונת כתבה


יש מבצעים?
ציקי: "עכשיו אנחנו בתקופת מבצעים – למשל שיט ל- 8 אורחים בספינה 'אגם' – במקום 750 ₪ - רק 600 ₪ להפלגה של שעתיים במפרץ, כולל שתיה חמה/קרה וכיבוד קל. נהנים מהחוויה במפרשית, יכולים להתנסות בהרמת מפרשים, להנות מסתלבט – לצפות במפרץ, לצפות על גבול ירדן, על 'ריף הדולפינים' ועוד. ב'לוריין די', הספינה הגדולה יותר, יש גם מבצע – 1,200 ₪ לשעתיים, ותוכלו להנות בה מג'קוזי וגם ממזרני שיזוף".
השבוע, לרגל צאת הכתבה, בית הספר של ציקי שקד יוצא במבצע על כל סוגי הלימודים, לחודש בלבד – 10% הנחה (עד 27.4.14)!
הלימודים העיוניים נערכים במרכז העיר (רח' אדום), הלימודים המעשיים בים – יציאה מהמרינה. לפרטים והתקשרות: קורסים וספינה 'לוריין די' - ציקי שקד: 050-5286334, הפלגות ספינת 'אגם' וכן שיווק - גל (הבת של ציקי): 054-2955650. www.sailingschool.co.il. ליצירת קשר בפייסבוק – עדכונים ופרסומים– 'ציקי לימודי שיט', 'יאכטה אגם' ו'יאכטה לוריין – די'.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש