סקיי דייב – צניחה חופשית מעל אילת

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 27/3/2014 18:47 ● ערב ערב 2647
מה דעתכם לעבור חוויה קצת שונה בעירנו הקטנ.= חוויה עם המון אדרנלין ובלתי נשכחת. כן כן, טרנד הצניחה החופשית נחת גם בעירנו הקטנה ממש לאחרונה. ומעכשיו זה לא רק חלום לראות את אילת על כל גבולותיה ביום בהיר אחד מהאוויר, רווים אדרנלין, ולהתאהב בה מחדש, זו מציאות!. או כמו שאומר רוי – "זו החוויה הכי מדהימה בחיים, אחרי לידה כמובן". נאחז באוויר
סקיי דייב – צניחה חופשית מעל אילת

היה זה רק עניין של זמן, שהטרנד שקיים בכל העולם בכלל ובארץ בפרט יכבוש את אילת, והאמת – הגיע הזמן!
סוף סוף האקסטרימיסטים מבינינו, וגם אלה שרוצים חוויה מסוג אחר, יכולים לנשום לרווחה – הנה זה כאן.
רק לפני כחודש, נפתח באילת עסק ה'סקיי דייב', שכל כולו מוקדש לצניחות חופשיות מעל אילת, וכבר הוא מריץ 8-10 צניחות ביום (!). בעל העסק הנחמד הזה הוא לא אחר מאשר האילתי המוכר והחביב – רוי ריטר, ואם השם מצלצל לכם מוכר, זה לא בכדי – רוי, זאת יש לדעת, הוא בנם של משפחת ריטר, בעלת אטרקציית ריחוף ה'אירודיום' בעבר, האילתים הוותיקים לבטח מעלים עכשיו חיוך נוסטלגי על פניהם.
ובחזרה לרוי. ריחוף באוויר מבחינתו הוא החוויה האולטימטיבית, הוא עושה זאת במהלך כל חייו כמעט ואוהב את זה כמו בפעם הראשונה. רוי: "בכל פעם שדלת המטוס נפתחת, אני מחסיר פעימה, זה לעולם לא הופך שגרתי, זה לחוות חוויות כל יום כמה פעמים ביום מחדש". ואת תציצו ברזומה שלו, הרי שמדובר ב- תחזיקו חזק – כ- 14,000 צניחות (!) (700-800 בשנה), שזה אומר שמדריך הצניחה הזה עובר מחוויה לחוויה באינסטנט. איזה כיף! ויחד עם החוויות, צבר רוי נסיון רב שנים (22 ליתר דיוק) אותו הוא מביא אל העסק.
אז בואו נדבר קצת על הצניחה החופשית במפרץ אילת. קודם כל, כל אחד יכול לעשות זאת מגיל 12 ומעלה ("כשהכי מבוגר בינתיים שצנח אצלנו היה בן 87"), אין צורך בניסיון קודם. מדובר בצניחה מגובה 3 קילומטר, ו"ביום בהיר", אומר רוי, "ניתן לראות את ואדי רם בירדן, חלק מסיני, טאבה, אילת כמובן ולפעמים עד כושי רימון ברגע קסום אחד".

עולים לאוויר


אז איך הפלא הזה קורה? "הצונח מגיע לשדה התעופה, מקבל חליפת צניחה, עובר הדרכה קצרה מפי המדריכים שלנו (שהרזומה שלהם חייב לכלול מעל 1,000 צניחות, למרות שאצלנו ספציפית לכל מדריך יש לפחות 3,500 צניחות). לאחר ההדרכה, הצונח עובד מן הסתם בדיקות בטחוניות והיידה למטוס. במטוס, מסוג ססנה 206, מחכה לנו הטייס. לכל צונח יש את המדריך האישי שלו, אשר רותם אותו אליו ברתמה מיוחדת, והמטוס ממריא. הטיסה עד לגובה השיוט הרצוי אורכת כ 12-15 דקות. בגובה הרצוי, מעל המפרץ הצפוני, פותחים את הדלת, מוציאים את הרגליים מהמטוס וקופצים...".

מהם מהירות וזמן הנפילה החופשית?
"כ- 250 ק"מ לשעה למשך 30 שניות של שכרון חושים, ולאחר מכן פותחים את המצנח ומרחפים משהו כמו חמש דקות מעל המפרץ, עד נחיתה רכה בחוף הצפוני, מול מלון 'הרודס'".

יש הגבלות?
"אנשים עם מגבלות כמו גב, לב ועוד וכן חל איסור לצנוח אחרי צלילה. כמובן הצניחה מותנית בחתימה על טופס בריאות".

המצנחים תמיד נפתחים?
"ברור, איזו שאלה. אנו משתמשים בציוד הכי מתקדם ובטיחותי בעולם. כל מדריך מאובזר במצנח ראשי ובמצנח רזרבי, כשבתוך הרזרבי יש מכשיר פתיחה אוטומטי שפותח את המצנח במידה והוא לא נפתח ידנית. בנוסף, יש גם מדי גובה. כמובן שהצניחה מתועדת בווידאו שנערך דיגיטלית ובסטילס, שמשמשים המון לאחר מכן באירועים שונים של הצונחים (כמו הקרנה בחגיגת בר/בת מצווה, ימי הולדת וכו')".

נחיתה רכה?
"כמובן. גם פיזית, וגם המשפחה והחברים מוזמנים לקבל את פניו של הצונח בסוף הצניחה".

צניחות מיוחדות?
"כמובן, יש המון הצעות נישואין, הן תמיד אומרות כן...בר ובת מצווה, ימי הולדת, מסיבות גיוס ועוד".
שבור מיתוס: מי צונח יותר גברים או נשים?
"תתפלאי, אבל נשים צונחות יותר מגברים, נתון מדהים ונחמד".

מחירים?
"לאילתים – 980 ₪ (במקום 1,200) ו- 50% הנחה על צילומים".

מילות סיכום?
"בהזדמנות זו רוצה אני לציין שאנו משתלבים יפה עם התעבורה של 'ארקיע' ו'ישראייר' בשדה. מגדל הפיקוח מאוד עוזר לנו בעניין הזה", מסכם רוי.
'סקיי דייב', משרדים – מתחם ה'קארדו' בטיילת מלון 'הרודס', באתר – skydive.co.il ניתן להתרשם מרטי וידאו של צניחות. סניף נוסף – במצדה בים המלח. 08-6900076.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש