מחקרים וסקרים מעולם העיצוב -הידעתם?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 27/3/2014 21:14 ● ערב ערב 2064
חדר האמבטיה ולא הסלון או המטבח הוא החדר שימכור לכם את הבית. חוק חדש שעובר אוטוטו ימנע מהקבלנים 'לשחוט' אתכם במחירים רק בגלל שאתם רוצים לשדרג את הבית החדש. הבריטים מבזבזים 23 שנים בממוצע מול מסכים שונים וגם- תגידו לנו מה צבע דלת הכניסה שלכם ונגיד לכם מי אתם. ועם מחקרים ועובדות לא מתווכחים
מחקרים וסקרים מעולם העיצוב -הידעתם?

הבריטים מכורים למסכים

סקר אחרון שהתקיים בבריטניה, על ידי ארגון הלוטו הלאומי, גילה, כי הבריטים מכורים למסך ומבלים מול מכשירים אלקטרוניים למיניהם לא פחות מ – 23 שנים מהחיים שלהם בממוצע. הזוי? בהחלט. ותארו רק לעצמכם מה היו תוצאות הסקר אם היה נערך אצלנו. הסקר הקיף אלפי נשאלים באנגליה, סקוטלנד ואירלנד והתברר, כי הזמן שהם מבזבזים בבהייה במסכים כמו טלוויזיה, מחשב, סמארטפון, משחקי וידיאו ועוד, עולה על הזמן שהם משקיעים אפילו בשעות שינה מצטברות או בכל פעולה אחרת שהם עושים בחיים. לדברי דוברת ארגון הלוטו הלאומי, תוצאות המחקר מחזקות את העובדה, כי הטכנולוגיה משתלטת לנו על החיים וכי הישיבה מול מסכי המחשבים בעבודה ובמהלך שעות הפנאי השתלטה על המין האנושי. אם תהיתם הרי שגברים עושים את זה יותר מנשים. למעלה מ – 25% ממשתתפי הסקר הודו כי הם מבלים בממוצע 12 שעות ביום מול מסך המכשיר האלקטרוני החביב עליהם. המכורים הגדולים לרעיון כצפוי הם הצעירים. 30% מקרב הצעירים מגיעים ללמעלה מ-12 שעות ביום מול המסך. הממוצע של כל הנשאלים עומד על כ- 106 ימים בשנה במצטבר, מה שמוביל לנתון ההזוי שהבריטים מבזבזים על המסכים 23 שנים מהחיים במצטבר. עכשיו מנסים בארגון הלוטו הלאומי להשקיע אפילו יותר בהקמת מגרשים ושאר הפעלות ספורטיביות רק כדי לגרום לבריטים להתנתק. ומה איתנו?

אל תנפחו לנו

קונים בית חדש ורוצים שהקבלן ישדרג? רוצים להחליף את הקרמיקה הקיימת לאחרת, להחליף את המטבח לכזה שתמיד חלמתם עליו ולא הסטנדרט שהקבלן נותן, רוצים לשבור קירות, למתוח חלונות אבל חוששים שהקבלן ינצל את ההזדמנות ויחגוג לכם על הכיס? הצעת חוק חדשה שאושרה זה מכבר בכנסת תגן עליכם מפני ניפוח מחירים בדיוק במקום הזה. אגב, לעיתים הקבלנים מנפחים את מחירי השינוי רק כדי לגרום לרוכשים לוותר על השינויים כדי לא לעכב את הבניה. הקבלנים קוראים לסעיף המדובר- 'שינויי דיירים', וזה בדיוק המקום בו הם יכולים להקפיץ לכם את מחיר הדירה. בדיקות שנעשו בסוגיה הזו העלו זה מכבר, כי קיימים פערים עצומים בין המחירים שיגבה מכם הקבלן על שדרוג הבית לבין המחיר שהייתם מקבלים בשוק החופשי. אז זהו, שלא עוד. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לאחרונה הצעת חוק שהניח על שולחנה ח"כ מאיר שטרית, לפיה רוכשי דירות חדשות יוכלו לקבל לידיהם מחירון של הפריטים הכלולים במפרט הדירה, כולל מחירי השינויים, מה שאומר שאם ירצו לשנות את המפרט, הרוכשים יידעו בדיוק איזה זיכוי מגיע להם. בשלב זה, הצעת החוק עברה ללא מתנגדים ותאושר כבר בקרוב בקריאה השנייה והשלישית. הרשימה, אם תהיתם, תכלול את מחירי הארונות בדירה כולה (חדרים, מטבח, מקלחת וכדומה), ריצוף, מתקנים סניטריים ואפילו נקודות תאורה ושקעים. הצעת החוק תחול על חוזים שייחתמו על דירות בבניינים ששלב ביצוע היסודות בהם עדיין לא הסתיים.

הצילו- שטיחים

עד כמה אתם אוהבים את השטיחים שלכם בבית? עד כמה אתם דואגים לניקיונם? שואבים? אז זהו, שמחקר חדש מגלה, ששאיבה לא תורמת מספיק לניקיון השטיח, בעיקר כשנתוני מחקרים מצביעים על כך שבשטיחים ממוצעים בבית יש כמות לכלוך הגדולה פי 5 מברחוב סואן. הסיבה העיקרית לזיהום- קרדיות האבק וחרקים נוספים החיים בשטיח. סיבה נוספת ללכלוך היא העובדה שכמות שיער די גדולה נוחתת על השטיח במהלך השנה. הממוצע מדבר על 1.5 ק"ג שיער לארבעה אנשים שנושר על רצפת בית בשנה. קחו בחשבון שלא מעט מהכמות הזו נוחתת היישר על השטיח האהוב שלכם. במילים אחרות - הנתונים מדברים על 1 ק"ג לכלוך שמתאסף על כל 30 סמ"ר של שטיח שלא נשטף שנתיים לפחות. זה כולל שומן, מזון, חול, שיער והפרשות למיניהן של בעלי החיים הזוחלים עליו מבלי שאתם בכלל למודעים לכך. מגעיל בהחלט. ולא רק זה, אלא שהלכלוך הוא זה שגורם לסיבי השיער של השטיח שלכם להראות מדובללים ומעוכים. אז אם אתם חושבים שבגלל שאתם מקפידים לשאוב, הדברים בשטיח שלכם נראים טוב יותר, תשכחו מזה. רק 14-20% מהלכלוך בשטיח מצליח להתנקות תודות לשאיבה. לכן, עם כל הכבוד לשואבי האבק, ההמלצה הברורה בעניין ניקוי אמיתי של שטיחים היא לרחוץ- ולפחות אחת לכמה חודשים. לא מומלץ לשטוף ידנית, כי אז השטיח עלול להיהרס ולהראות רע. יש להשתמש במכשירים מיוחדים המיועדים לשטיפת שטיחים, הם שוטפים וגם שואבים את שאריות המים. אחרי שטיפה כזו, השטיח לא רק נקי יותר, אלא הצבעים שלו יחזרו להיות מודגשים, והוא יאריך חיים בעשרות מונים. וכן, בל נשכח את עניין הבריאות, זה הרי לא פחות חשוב.

שיפוצים מחזקים את הזוגיות (או שלא)

תמונת כתבה
מסקר חדש עולה, כי תהליך שיפוץ הבית הוא אחד השלבים שמעמידים את הזוגיות במבחן, שכן מדובר לא רק בתקופה של מתחים ולחצים, אלא גם בתקופה שמצריכה שיתוף פעולה והסכמות בין הצדדים. מאות משתתפי סקר שערכה אחת מחברות השיפוצים הגדולות בארץ הודו, כי שיפוץ הבית העמיד את מערכת הזוגיות שלהם במבחן כך שכאשר סיימו את השיפוץ, יכלו לרשום וי על עוד שלב של כמעט משבר שעברו ביחסיהם. תקופת השיפוצים בבית נחלקת לשלושה שלבים עיקריים: השלב הראשון, המוגדר כקשה ביותר, הוא שלב השבירות והפירוקים. שלב זה מאופיין ברעש רב עקב הפירוקים הרבים, שלב שגורם לאבק, לרעש, לאי נוחות ולעצבים רופפים. ההמלצה היא לא להישאר בתקופה הזו בבית, אלא שלא כולם יכולים להתגורר בתקופה הזו במקום חליפי, ואין ספק שהזוגיות בתקופת הפירוק עומדת במבחן. השלב השני הוא שלב ה'התקנות התחתונות'- שלב בו מניחים את התשתיות ומבוצעת עבודת הטיח. בשלב זה נחוץ להיות בבית ולעקוב אחר ההתרחשויות כשחשוב לחלק את העבודה בין בני הזוג- בדרך כלל הבעל אחראי בנושא מקצועיות העבודה והנושאים הכספיים והאשה מובילה בבחירת הכלים הסניטריים, השיש ובכל הקשור לצד העיצובי. כשאין חלוקת תפקידים ברורה, הצדדים עלולים למצוא את עצמם מושכים בשתי קצוות החבל. השלב השלישי הוא שלב הבחירות הסופיות של המוצרים. בני הזוג מתרוצצים בין החנויות השונות ומחפשים את הפריטים שיעשו להם את זה. שיתוף הפעולה כאן חשוב ביותר וגם הוויתור ההדדי. במקרה בו הזוגיות לא בריאה ובני הזוג לא יודעים להתפשר, ויכוח שנסוב למשל סביב איזה צבע לצבוע את חדר השינה עלול לגרור למחלוקת קשה ומיותרת. וכמובן, בל נשכח את סוגיית הכסף הכרוך סביב השיפוץ- בסקר שערכה התאחדות קבלני השיפוצים עולה, כי כ – 80% מבעלי הבתים שעורכים שיפוצים חורגים מתקציבם. לכן ברור שסוגיית העלויות עלולה להשפיע מאוד על היחסים. לכן, בכל תכנון של שיפוצים, מומלץ להשאיר רזרבה בצד של בין 20-30% מהעלות הכוללת המתכוננת לטובת חריגות, נדבך נוסף שעלול להכביד מאוד על הזוגיות בתקופה הקשה בלאו הכי. כמו כן, רגע לפני שיוצאים לדרך, מומלץ לשבת ולתכנן. גם מה עושים, מה קונים וכמה משקיעים בכל נקודה וגם לתכנן מראש מי אחראי על מה. והיי, קחו אוויר וצאו לדרך עם חיוך, אחרי הכל אתם משדרגים לעצמכם ואף אחד לא ממש מכריח אתכם. אם שרדתם את התקופה הזו בשלום, ואולי אפילו תצאו ממנה מחוזקים זוגית, תדעו שהקשר שלכם בריא ואיתן.

מי אתם ומה צבע דלתכם

תמונת כתבה
מסתבר שדלת הכניסה היא לא רק הדבר הראשון שאתם נתקלים בו עם כניסתכם לבית, אלא שצבעה מעיד על החיים בה, לפחות בארצות בהן דלתות הכניסה צבעוניות. מחקר חדש שנערך באנגליה בהזמנת חברת 'פארו אנד בול', חברה לייצור טפטים וצבעים, מגלה, כי צבע דלת הכניסה שלכם מעיד עליכם. במסגרת המחקר, נשאלו 2,000 אנשים על תחומי העניין שלהם, ומניתוח התשובות עלה קו זהה בין בעלי הדלתות בצבעים השונים. מהמחקר עולה, כי אלו שדלת הכניסה שלהם אדומה הם המאושרים והרגועים בגישתם לחיים, אך במקביל גם המוחצנים ביותר. בעלי הדלתות השחורות הם בעלי הקריירה המוצלחת ביותר. מי שדלת הכניסה שלו צבועה בירוק, לבן ואו חום, הם אלו שנהנים מתוכן רב בחייהם. אם תיתקלו בבית עם דלת כניסה סגולה, תדעו שלפניכם, לפחות ככה על פי המחקר, אנשים חברותיים ביותר שיש להם קבוצת חברים גדולה. גם בעלי דלת ורודה נמצאו כאנשים סימפטיים וחביבים שאינם חוששים לנסות ולהעז לעשות דברים גם אם אינם בזרם. אם דלת הכניסה שלכם צבועה בצבע חימר או כתום, אתם מוצלחים בעסקים, אבל חיי האהבה שלכם טובים אפילו עוד יותר. עכשיו רק נשאלת השאלה, מה כל זה אומר לגבי מי שיש לו בבית פלדלת אפורה? אולי חברה בארץ תרים את הכפפה ותערוך את הסקר?

אמבטיה – מוכרת

תמונת כתבה
אם עד היום חשבתם שסלון מטופח או מטבח הורס הם שיהפכו את מכירת הבית שלכם למהירה יותר, או שאולי כמו שאומרת הסברה- אורות עמומים וריחות בישול ואפייה, כדאי שתרשמו לפניכם כי מחקרים קובעים שמה שבאמת משפיע הוא דווקא חדר האמבטיה. מופתעים? אז ממש ככה- אם אתם רוצים להעלות את הסיכויים שלכם למכור את הבית מהר יותר, כדאי שתשימו דגש על טיפוח חדר האמבטיה שלכם. אז נכון שהסלון חשוב וגם במטבח, אבל היי, אל תשכחו שהמקום בו אנחנו מעדיפים באמת להתפנק הוא האמבטיה. כך או כך, אלו תוצאות המחקר, ועם מחקרים לא מתווכחים.. אז על מה שמים דגש רגע לפני שהקונים הפוטנציאלים מגיעים? *תקינות – ודאו שחדר האמבטיה תקין, שאין ברזים דולפים, אין עובש בין דפנות המקלחון או חלודה על הברזים וכמובן שכל האריחים יהיו שלמים. חדר אמבטיה תקין וחדיש יעשה רושם ראשוני מעולה. *תאורה – חדר אמבטיה אפל לא עושה את זה. אור נעים יהפוך את החדר למקום בו תרצו לשהות. השתמשו בספוטים עם אור עדין, מראות שנותנות תחושה של אור ומרחב ואפילו הגדלת החלון תעשה את העבודה. *עיצוב סולידי- לא כל אחד אוהב את האמבטיה שלו בכחול כהה או אדום צועק. לכן כשאתם מעצבים את חדר האמבטיה, לכו על צבעים סולידיים ועיצוב רגוע, כך שיתאימו לכל קונה פוטנציאלי. אל תתביישו לאבזר את האמבטיה במקלחון מהודר (לא תמיד חייב להיות יקר), לקשט במגבות נעימות והריח, לא פחות חשוב. *אחסון- מי מתנגד לעוד פיסת אחסון בבית? אם אתם יכולים להוסיף מדפים מספר וארון ומעוצב בחדר האמבטיה- הרווח כולו שלכם וגם של הרוכש. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש