איך זה מרגיש לפגוש כריש? בסוף אוגוסט תדעו!

מאת: אביבה דקל ● 31/7/2014 09:07 ● ערב ערב 2665
פארק המצפה התת ימי הוא אטרקציה בינלאומית יחידה מסוגה בעולם וכמוה יש רק באילת. המצפה מושך אליו מבקרים רבים מרחבי הארץ ומהעולם. גם אם לא תכננתם ביקור באילת, המצפה הוא סיבה מצוינת להגיע במיוחד לאילת ומובטחת לכם חוויה מדהימה. כל הדגים, האלמוגים, כל היופי המסתתר במעמקי ים סוף יתגלה לעיניכם באולם 'שונית ים סוף' העגול ומבעד לחלונות הקומה התחתונה של המגדל הנמצאת בטבורה של שונית אלמוגים המהווה שמורת טבע בעומק 12 מ' מתחת לפני הים. הביקור בפארק המצפה התת ימי הוא חוויה בל תשכח לילדים ולמבוגרים כאחד, ויעידו על כך אלפי המבקרים החוזרים - אילתים, אורחים ישראלים ותיירים מכל העולם - שנכנסו בשערי הפארק המופלא הזה במשך שנות קיומו.
איך זה מרגיש לפגוש כריש? בסוף אוגוסט תדעו!

למרות ייחודו, המוניטין הבינלאומי שלו והמבקרים המגיעים אליו מכל רחבי תבל, אין אנשי פארק המצפה התת ימי של אילת נחים על זרי הדפנה ועושים הכל כדי להוסיף ולחדש ולהאדיר את האטרקציה. החידוש האחרון- בריכת הכרישים הגדולה והמרשימה ביותר במזרח התיכון, שתפתח בקיץ ותפגיש את מבקרי פארק המצפה עם הכרישים של מפרץ אילת, שבו חיים לא פחות מאשר 440 מינים וסוגים.

בהשקעה של 24 מיליון ₪ מוקם בימים אלה על שטח של כ- 1,000 מ"ר, מרכז מבקרים בו נוכל לפגוש את כרישי ים סוף פנים אל פנים. בכניסה יקבל את פני המבקרים חלון מרכזי ענק בגודל 10X4 מטרים שבעדו יוכלו לראות לראשונה את הכרישים שאותם באו לפגוש. אחרי המפגש עם הקיר הפנורמי המדהים יעברו המבקרים לבריכה שגודלה כ- 575 מ"ר ומכילה עד 3 מיליון ליטר מים. בבריכה ישחו 20 מיני כרישים שכולם חיים בים סוף ואשר חלקם מגיע לאורך 4 מטר. עם הכרישים יחלקו את הבריכה אלפי דגים ואלמוגים שגם מרחב המחיה שלהם הוא מפרץ ים סוף. את הבריכה חוצה מנהרה שקופה, שקירותיה ותקרתה עשויים חומר פלסטי שקוף עמיד בלחצים ולא שביר. במנהרה זו יעברו המבקרים כשמשני צידיהם ומעל לראשיהם שוחים הכרישים ויגיעו לאולם בו מחכה להם חוויה עוצמתית במיוחד – תצוגה מרהיבה של דגמים עשויים פיברגלס של מיני הכרישים השונים כשלצד כל דגם עמדות אינטראקטיביות ודיגיטאליות באמצעותן יוכלו המבקרים לקרוא, לשמוע ולצפות בסרטונים על אורח חייהם ועל הרגלי התזונה של הכרישים.
אנשי המצפה מכחישים בכל תוקף את העובדה שהכרישים הם חיות טרף מסוכנות. "הכרישים הם לא חיה טורפת מסוכנת", אומרים אנשי המצפה, "הכרישים הם הסניטרים של הטבע. הם תוקפים רק דגים פגועים וחולים ואינם טורפים את היצורים הבריאים הנכנסים לתחומם, לראיה - הבריכה בה חיים הכרישים כשהם מוקפים אלפי דגים שונים ואינם פוגעים בהם. הכריש אינו תוקף לא סיבה - יש רק כחמישה מקרים בשנה של כרישים התוקפים בני אדם. בעזרת מרכז המבקרים שלנו והבריכה אנו מקוים לשבור את התדמית השלילית שיש לכריש כחיה טורפת. כרישים הם יצורים מופלאים מעוררי כבוד המשוטטים באוקיינוסים קרוב לשלושים מיליון שנה ולצערנו סובלים מתדמית מעוותת של טורפים חסרי מצפון המטילים אימה ופחד. אנו מקווים שבריכת הכרישים תאפשר למבקרים בה להכיר את הכריש כיצור ימי מופלא ומרתק וללמוד על התנהגותו בטבע, תוך הפרכת הדעות הקדומות הקשורות בו. האמת היא שהכרישים הם שניצודים על ידי בני האדם ולא להיפך – לדוגמה ציד כרישים במזרח הרחוק שם הורגים אותם כדי להשתמש בסנפיריהם כתרופה לחיזוק כוח הגברא. אז מי כאן הצייד האכזר ומי הקורבן?".

גם אם כבר הייתם בפארק המצפה התת ימי ולא רק פעם אחת, באוגוסט השנה, עם פתיחת בריכת הכרישים החדשה, מחכה לכם כאן חוויה חדשה מלהיבה ביותר שלא תרצו להחמיץ.

לתושבי אילת זכות גדולה – הפארק המופלא הזה נמצא בפתח ביתם והם יכולים לבקר בו שוב ושוב וליהנות מכל האטרקציות שהוא מציע, מה גם שתושבי אילת נהנים בפארק המצפה התת ימי מהנחה של 50% ובנוסף ישנה אפשרות לעשות מנוי משפחתי בסך של 199 ₪ לשנה לכל המשפחה.

טלפון: 08-6364200
אתר: WWW.CORALWORLD.CO.IL


הפארק פתוח מדי יום בין השעות 08:30-16:00

המבקר בפארק מוזמן לצפות מדי יום בהאכלות בעלי החיים כולל בבריכת הכרישים – אטרקציות שהן חוויה לכל המשפחה.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש