בשביל הבריאות

מאת: או-מד מדיקל ● 6/8/2014 09:55 ● ערב ערב 2666
מאת: יניב גולדשטיין נטורופת N.D. R.Na ומאמן כושר בכיר

על תזונה נכונה – ירידה במשקל ומה שביניהם (חלק ב')


תהליך הירידה במשקל אינו מסתכם בניהול דיאטה מסוימת, הקפדה על כללי אכילה נכונה, מה מותר ומה אסור או תהליכי קיזוז כמויות. התהליך הוא הרבה יותר עמוק – הוא מתחיל ברבדים הנפשיים – קוגניטיביים, החשובים לא פחות מאשר טכניקת הירידה במשקל (הדיאטה) עצמה.
בין הבעיות הנפוצות בדרך להגשמת חלומות: חוסר האמונה, אי כוח רצון מספק, וחוסר התמדה וזה נכון לגבי כל סוג של הגשמת חלום- זה יכול להיות חלום להיות עשיר, חלום להיות מפורסם, חלום להיות טייס וחלום להשגת הגוף המושלם.
אתם יכולים לשמור על תזונה נכונה, לקרוא מאמרים וכתבות בנושאי דיאטה, ללכת לסדנאות ולהאמין שאתם יודעים כבר הכל, אתם מתאמנים מהבוקר עד הערב, אך משהו עדיין לא עובד כמו שצריך, ועדיין לא השגתם את "הגוף המושלם" עליו חלמתם. לא רזיתם כפי שרציתם, משהו בתהליך הזה בדרך להשגת המטרה לא הצליח כפי שהייתם רוצים.
בכל סוג של שינוי בחיים, שינוי בהרגלים שהיו קיימים עד כה, תהליך ההתמדה יהיה זה שיכריע את יכולת ההצלחה. רק ההבנה והאמונה בתהליך יניבו את יכולת ההצלחה לבצע את השינוי המיוחל. חייבים להבין כי שינוי הרגלים הוא דבר לא פשוט בכלל אך ניתן לביצוע. האופטימיות וכושר ההתמדה נחוצים ביותר להשלמת כל תהליך בריאותי שתחליטו לעשות. וזכרו תמיד כי אין דבר העומד בפני הרצון!!!

להלן 7 משפטי מפתח שכדאי להשתמש בהם (משפטים שיסייעו לאורך התהליך, יתמכו ויתנו כוחות להתמודדות עם קשיים העלולים להופיע בדרך):

1.תאם ציפיות עם עצמך – שב וחשוב עם עצמך לפני תחילת תהליך הירידה במשקל למה אתה מצפה מעצמך בתהליך, לאיזו תוצאה תרצה שיובילו אותך. התייחס למספרים "אני רוצה לרדת ______ק"ג בפרק זמן של _______ שבועות או חודשים. המספרים צריכים להיות ריאליים והגיוניים, כאלה שתצליח להגיע אליהם. אין להציב מטרה שאינה ברת השגה.
2.דמיין את עצמך בקו הסיום – דמיין במוחך תמונה בה אתה במשקל הרצוי, המראה הכללי שלך.
3.האמן בעצמך, התמד בתהליך והייה סבלני. חייבת להיות ההבנה שלא מדובר בשבוע או שבועיים אלא תקופה ארוכה יותר. רק בזכות ההתמדה תשיג תוצאות, וגם אם לעיתים זה הולך לאט, זה בסדר העיקר התוצאה הסופית. עליך להאמין בעצמך שאתה יכול ומסוגל להגיע ליעד שהצבת לעצמך, זה ייתן לך כוח נפשי עצום.
4.עליך להחליט החלטות קטנות ופרקטיות, קבע משימה קטנה שתוכל לבצע בהתמדה. לדוגמה: החלט שאתה מכין סלט ירקות עשיר לארוחת ערב, החלט שאתה יוצא להליכה סביב השכונה 3 פעמים בשבוע. החלט שאתה שותה כוס מים כל שעה וכו'.
5.פנק את עצמך על ירידה במשקל – קנה לעצמך בגד חדש ומחמיא, עיסוי או כל דבר לא שגרתי בשבילך כדי שתרגיש את ההצלחה שלך ולו הקטנה ביותר וכך תודה לעצמך על הצלחתך. פינוק קטן שכזה יעודד אותך להמשיך הלאה לעבר ההצלחה הבאה.
6.סלח לעצמך – קרה והתפתית לאכול מתוקים או מזון שמן אחר ועתיר קלוריות, זה יכול לקרות, אתה בן אדם. השלם עם זה ביודעך שלמחרת תחזור "לדרך הישר". כל זמן שעשית את זה מתוך מודעות למה שאתה אוכל, תוכל מחר לתקן זאת.
7.עליך לשנות את סגנון החיים והיחס כלפי אוכל – שלב אורח חיים בריא כחלק אינטגראלי מחייך – תזונה מאוזנת ובריאה, הרגלי אכילה נכונים, ביצוע פעילות גופנית סדירה. וזכור תמיד "אכול כדי לחיות ולא לחיות כדי לאכול". יחס כלפי אוכל משמעותו להיות מודע למה שאתה אוכל, מה שאתה מכניס לגוף, לאכול בכמויות נכונות ולא מוגזמות.

שינוי נפשי ותודעתי הוא היסוד להצלחה בתהליך הירידה במשקל וחשוב לשנן משפטי מפתח אלו לאורך כל הדרך!!!בהצלחה!!



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש