טור יוגה

מאת: או-מד מדיקל ● 3/12/2014 15:29 ● ערב ערב 2683
מאת: לידר זיתון
טור יוגה

עשר דקות אחרי השעה חמש בערב התרגול מתחיל. ישיבה מזרחית עם גב זקוף. באוזן מתנגנת מוזיקת עולם שקטה, ריח הקטורת מתפזר באוויר ואיתו תחושת שיחרור מיידית. השיעור זורם אל תוך תחושת אין סוף של שקט ושלווה, תוך כדי הקשבה לנשימה הידיים מתרוממות למעלה עם השאיפה ובית החזה נפתח אל מרחב פנימי שזקוק למתיחה טובה ומרעננת, ובנשיפה הידיים בבית החזה ממתינות לקריאת 'אום' וכך אנו יודעים שבוודאות הגענו לשיעור יוגה. השיעור מתחיל עם שתי קריאות 'אום'
עמידה בתחילת המזרון, רגל ימין בצעד גדול אחורה כאשר שני העקבים מקבילים זה לזה וברך שמאל בכיפוף, הידיים מתארכות למעלה והנה אנחנו בעמידת הלוחם. ועכשיו ננשום אל הלוחם שנמצא בנו.
מה התועלת אתם מנסים להבין?!למה לעמוד על הראש?איזו תנוחה תשפר את יכולת הריכוז? איזו מסייעת לעיכול?מפתחת את שיווי המשקל ומה בעיקר ירגיע אותנו?
מטרת התרגול:
אמצעי לויסות מערכת העצבים. מערכת הבלוטות ומערכת העצבים מושפעות מן הפעולה המתואמת של השרירים,כשפעולת הנשימה מבוקרת כראוי וכשהשרירים מתוחים, מתגבר מחזור הדם ומעורר את מרכזי העצבים בגופינו, שמצידם פועלים על הבלוטות. חשוב לדעת שבין העצבים לבלוטות קיימת פעולת גומלין מתמדת. אפשר להגביר או להאט את חילוף החומרים של הגוף על ידי הגברת הלחץ הפנימי או הקטנתו במרכזי העצבים. תפקידה של מערכת העצבים ביחס לגוף כתפקיד הנפש ביחס למוח, מכוון ומבקר. השליטה שלנו על מערכת העצבים משפיעה ישירות על הנפש וכולנו יכולים להסכים לכך.
דרך תרגול היוגה אנו למדים שכל חלקי הגוף והנפש קשורים אלה באלה. כשאנו משפיעים על גמישות בגב אנו משפיעים על גמישות בחיים שלנו. כשאנו למדים להרפות בתנוחה אנו למדים להרפות בחיים "ולא להאחז".
סוד האושר טמון במידה בה אנו שולטים ברוחינו ובגופינו כאן ועכשיו.
כיצד מתחילים לחיות בגישה כל כך אמיתית???
מתחלים לתרגל!!!מורה אמיתי יתן לכם את המפתחות הבסיסיים ויאפשר לכם לגלות לבד את השינוי.
האומנות של היוגה היא לדעת להשתנות יחד עם השינויים התמידיים של החיים. אפשרו לעצמכם להשתנות עם הגיל, עם מקום העבודה, התפקידים, הסיטואציות, לא להעצר!מים נקיים הם מים זורמים.
ולסיום לכבוד חג השבועות המקשר אותנו לחרות, זיכרו תמיד לשמור על מצב רוח שמח ואל תרשו לדברים חיצוניים להשפיע עליכם. תחיו כאילו כל יום הוא היום האחרון שלכם ובכך תחיו את הרגע וכך תחיו בשיחרור תמידי!
אתם מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה בנושא.
נמסטה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש