טור יוגה

מאת: או-מד מדיקל ● 11/2/2015 15:13 ● ערב ערב 2693
מאת: לידר זיתון
טור יוגה

למה מומלצת יוגה לילדים?


הורים שלום
"הילד שלכם לא מרוכז בשיעור". מן הסתם יצא לכם לא פעם ולא פעמיים לשמוע את רצף המילים המעצבנות האלה. מה עושים?!
בואו נשמע מה יש לילדים לומר. ערכתי פרויקט קטן, וחשפתי ילדים גילאי 10 ליוגה. נפגשנו פעם בשבוע למשך שעה של יוגה. קצת מעל חצי שנה, וזה מה שהיה להם לומר על עצמם בעיקר:
-"יוגה זה כואב לגוף, אבל בסוף השיעור היה שווה".
-"מדיטציה גורמת לי להרגיש ברוגע עם עצמי".
-"אני מתחבר לתוך תוכי ומרגיש שאני יכול לעשות הכל".
-"הרגשתי שקט ורוגע, אני חושב שיוגה עוזרת לי".
-"יוגה גורמת לי להיות רגוע ושליו".
-"היוגה לוקחת אותי למקומות יפים. לדעתי, כל אחד יכול".
-"אני לא יודע מה זה, אבל מדיטציה היא התנוחה הכי טובה שיש".
-"יוגה עוזרת לי להשתחרר ולמחוק מחשבות רעות מהראש".

הורים יקרים ילדינו צריכים מעט כלים להתמודד עם העולם ועם הגוף הקטן שלהם. תרגול היוגה מחזק אותם, מאזן ומחבר אותם לעצמם. הם עדיין אינם מודעים היטב להליכה או לעמידה שלהם. בשיעורי היוגה הם לומדים לשבת זקוף ולהחזיק את הכתפיים נכון וכיצד נושמים. ישנם הרבה ילדים שלא ממש יודעים איך באמת נכון להם לנשום, כי אף פעם לא דיברו איתם על זה. חלק אפילו טוענים שהגב שלהם 'מפריע להם'- יוגה תעזור להם לשפר את האופן שבו הם מחזיקים את הגוף, תשפר את האיזון שלהם מכל בחינה אפשרית. הסוד בתרגול הינו ההתמדה ואם נאפשר לילדינו להיחשף לעולם היוגה נזכה לראות תוצאות.
מאות אלפי ילדים בכל העולם כבר חשופים לתרגול ומתרגלים יוגה על בסיס קבוע במסגרות שונות. לפי מחקרים שנעשו בנושא, ניתן לראות שילדים שיפרו את ממוצע הציונים שלהם וטוענים שסובלים פחות מעייפות ומחוסר ריכוז בזמן בית הספר.
בבית הספר המקצועי ליוגה אנו למדים להקדיש לגוף, מפתחים גמישות, יציבות, חיזוק שרירים העצמה של ביטחון עצמי, מודעות, שקט פנימי ועוד. השיעורים מתקיימים בקבוצות לפי כיתות. אפשרות לפעם או פעמיים בשבוע. במקום ישנה אווירה אוטנטית וייחודית שמספקת לתלמיד חוויה יוצאת דופן.

היוגה הינה כלי טיפולי שמטרתו לתקן ולפתור בעיות ומחלות גופניות על ידי פיתוח הקשבה לגוף ולנפש על ידי תרגול של אסאנות יוגיות שבהם נושמים עמוק אל שרירי הגוף. בואו נאפשר לילדינו להיות יותר שלווים ומודעים לעצמם ולגופם. כבר בשיעור הראשון מובטחת להם חוויה אישית מרתקת.
אתם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה בנושא.
נמסטה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש