טור רפואה דחופה

מאת: או-מד מדיקל ● 25/2/2015 10:35 ● ערב ערב 2695
"רפואה דחופה - מענה מקצועי ויעיל מחוץ לכותלי בית החולים"
טור רפואה דחופה

תחום הרפואה הדחופה בישראל הוא תחום יחסית חדש. אם בארה"ב ומדינות נוספות במערב, כבר הבינו לפני כארבעה עשורים כי יש לפתח את תחום הרפואה הדחופה על מנת שרופא המתמחה בתחום יידע להעניק מענה וטיפול בקשת רחבה של בעיות טראומה, הרי שבישראל רק לפני כ-15 שנה הוא החל להתפתח.
"רופא המתמחה ברפואה דחופה יכול להעניק במיון מענה לחולים במגוון רחב של תחומים" מסביר ד"ר זאב וימפהיימר המנהל הרפואי של רשת 'טרם' ומומחה ברפואה דחופה. "חלק מבתי החולים בישראל אימצו את השיטה הזאת גם כן, והיום זו כבר התמחות בפני עצמה".
כשאנו מדברים על רפואה דחופה האסוציאציה הראשונית היא מצב מסכן חיים, אך לא כך הדבר בהכרח. כל תחום המיון נחשב לרפואה דחופה. אל חדרי המיון יכולים להגיע אנשים במצבי קיצון רפואיים כמו אחרי התקף לב חמור, אך מצד שני ישנם אנשים שסובלים משלשול מתמשך ונזקקים לנוזלים.
המחקרים מוכיחים כי מבחינה סטטיסטית כ-70 אחוז מהחולים שמגיעים לחדרי המיון בישראל, משוחררים לביתם ורק כ-30 אחוזים מתאשפזים בבית החולים. מכאן שמרבית המקרים שמגיעים למיון בבית החולים, לכתחילה לא היו צריכים להגיע למיון.
הסיבות לכך הן רבות ומגוונות. ישנם אנשים שמגיעים עם כאב בטן מתמשך ובשעות שהמרפאות סגורות, מקבלים טיפול נקודתי ומשוחררים מיידית לביתם. כמובן שישנם מטופלים שסובלים משברים וחבלות ומגיעים לקבל את הטיפול ומשתחררים. גוף זר שנבלע גם הוא תופעה נפוצה למדי. אך המשותף למקרים הללו הוא שברוב המקרים המשוחררים אינם נזקקים לאשפוז בבית החולים.
בדיוק לשם כך הוקם מיון 'טרם'. "כשמגיעים לחדרי המיון זה לא בהכרח נעים. מעבר לעובדה שבחדרי המיון אנשים נדרשים להמתין לעיתים שעות ארוכות בשל העומס הרב, הרי שישנה סכנה של זיהומים שונים בבתי החולים, ולכן 'טרם' מהווה פתרון מושלם". אומר ד"ר זאב וימפהיימר.
במיוני 'טרם', בניגוד לחדרי המיון, מתקבלים כ-90 אחוז מהמטופלים בתוך כרבע שעה, ולרוב משתחררים לביתם כשעה בלבד לאחר הגעתם, ולאחר שקיבלו את הטיפול הרפואי המקצועי.
מלבד זאת, יכול הרופא בקופת החולים לעקוב אחר הבדיקות והטיפול שקיבל המטופל ב'טרם' וכך להמשיך את המעקב הרפואי.
אל מיוני 'טרם' ברחבי הארץ מגיעים חברי קופות החולים הנזקקים לטיפולים דחופים שמבקשים לקבל טיפול מקצועי ואיכותי וללא זמני המתנה ארוכים המאפיינים את חדרי המיון בבתי החולים. ל'טרם' הסדרים עם קופות החולים כאשר מהלקוח נדרשת השתתפות עצמית נמוכה משמעותית מאגרת חדר מיון.
במיון 'טרם' בנהריה ניתנים שירותים מגוונים בידי בכירי אנשי המקצוע הרפואיים ובאמצעות הציוד הרפואי המשוכלל והמתקדם ביותר. במיון מעטפת רחבה של שירותי מעבדה, רנטגן והדמיה, לצד טיפולים מגוונים הניתנים בידי רופאים בכירים. כן ניתן לקבל תרופות תוך ורידיות כתחליף אשפוז.
מאז פתיחת 'טרם' בנהריה הוא הצליח לחולל מהפכה בתחום כאשר אלפי מטופלים כבר פקדו אותו וזכו לטיפול רפואי מקצועי ויעיל, כפי שנעשה בירושלים, בית שמש, כרמיאל, בני ברק ובשאר ערי הארץ שבהם פועלים מיוני 'טרם'. את 'טרם' פוקדים בכל שנה מעל 500 אלף איש שמטופלים על ידי הצוות הרפואי במקצועיות עם מיטב הציוד הרפואי.
רשת מיוני 'טרם' מהווה מודל להצלחה, כאשר משלחות מרחבי העולם מבקרים בסניפיו השונים ומביעים התפעלותם מאיכות ומקצועיות הטיפול הניתן במסגרתו.



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש