ילדים: מי הזיז את הדובי שלי?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 18/3/2015 18:00 ● ערב ערב 2064
אחד הדברים החשובים ביותר, בעיקר בחדר ילדים הוא עניין הפונקציונאליות. בחדר שהוא בדרך כלל לא גדול ואמור להכיל אין ספור פריטים, תכנון נכון, יעיל וחכם ישפר את פני הדברים
ילדים: מי הזיז את הדובי שלי?

חדרי ילדים הם המקום הכי צבעוני, חביב ונעים בבית, אבל באותה מידה הם נחשבים גם לחדרים הכי צפופים בבית, כי מה לעשות ולילדים שלכם יש מיליון ואחת צעצועים לפחות, שלא לדבר על ספרים ושלל דובונים. מה שאומר שבין רגע, יכול חדר הילדים להפוך מהחדר הכי נעים וחביב לחדר הכי נורא, מבולגן ומלחיץ, עד כדי כך שאם הילד ירצה לשבת על שיעורי בית, העומס מסביב יפגע לו בריכוז. מה עושים? ארגון נכון של חדר הילדים יכול לעזור בפתרון הבעיה: אם חדר הילדים אינו גדול ונדמה לכם כי אין מקום לאחסון נוסף בחדר, רעיון פונקציונאלי מצוין הוא להגביה את המיטה. אם הילד כבר גדול דיו- גיל 9 ומעלה, אתם יכולים להגביה את המיטה (לא לשכוח בכל מצב את מעקה הבטיחות). להגביה, עד כדי כך שתוכלו לשלב מתחת למיטה את שולחן הכתיבה וארונית אחסון קטנה, מה שיפנה לכם קיר בחדר. אם הילד שלכם עדיין קטן ואתם חוששים מהגבהה, תגביהו מעט, לפחות בגובה של קופסות אחסון גדולות מפלסטיק. או אז תוכלו למקם מתחת למיטה שורה של קופסאות אחסון מלאות בצעצועים באופן כזה שכשהילד שלכם ירצה לשחק הוא פשוט ימשוך קופסה ויהנה. כדי להסתיר את הקופסאות מתחת למיטה, אפשר תמיד למתוח קפיץ ברזל עדין ועליו וילון שטן שיסתיר את הבלאגן מתחת למיטה ויקנה לחדר מראה נקי ומסודר. קופסאות בד או פלסטיק הן פתרון אחסון נהדר עבור צעצועים. הן מגיעות בשלל צורות וצבעים ועשויות במגוון חומרים, כך שלעיתים, אם יש מספיק מקום בחדר, ניתן לשלב את הקופסאות בהתאמת צבעים נכונה כחלק בלתי נפרד מעיצובו. יש קופסאות אחסון שמשמשות גם לישיבה כך שהרווח הוא כפול. אם אין בחדר מקום לשולחן כתיבה, תמיד תוכלו למקם בחדר שולחן קטן שנפתח לגדול יותר על פי הצורך. כך תחסכו במקום. אם יש לכם ארון בחדר ואתם יכולים לפנות בו מקום לכמה ארגזי אחסון, תוכלו להכניס את הארגזים פנימה אל תוך הארון ולחסוך במקום בחדר. שימוש בקופסאות אחסון שקופים הוא חשוב בעיקר אם הילדים עדיין קטנים ולא יודעים לקרוא מה יש בתוך כל קופסה. או אז הם יוכלו לראות מבחוץ האם זו קופסת ספרים, דובונים או צעצועים. אם הילד כבר יודע לקרוא, חשוב מאוד למקם בכל ארגז דברים נפרדים ולכתוב על הארגז מה הוא מכיל, כדי שהילד יידע בדיוק מה לפתוח ולא ייאלץ לחפש בכל הארגזים את הדובי וגם יידע להחזיר למקום כל דבר.

תמונת כתבה
גם את כלי הציור והצביעה מומלץ לאפסן בארגזים. כך הכל יהיה מסודר ותחום במקום אחד. הניחו את כלי הציור במקום נמוך יחסית, כדי שהילד יוכל לצייר בכל פעם שירצה. במידה שהשטח הפנוי על הרצפה בחדר הילדים מוגבל, אחסון תלוי הוא הפתרון עבורכם. לא רק על גבי מדפים (שימו לב שלא למקם מדפים עם תכולה כבדה מעל ראש הילדים), אלא גם סלסלות צבעוניות התלויות על הקיר או כל מיני פתרונות עשויי בד אחרים שניתן לתלות. כל אלו יעניקו לחדר לחדר אווירה צעירה וגם יחסכו לכם מקום חשוב על הרצפה, כדי שיהיה לילד היכן לשבת ולשחק. וכמובן, הקפידו לסדר את החדר, כדי שגם החדר הכי קטן, יראה בסופו של דבר מאוורר וגדול יותר. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש