ג'קניס – המטבח של האילתים

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 20/5/2015 11:17 ● ערב ערב 2707
אם חפצה נפשך באוכל ביתי, טרי וטעים הגעת למקום הכי נכון. מסעדת 'ג'קניס', המשפחה של האילתים
ג'קניס – המטבח של האילתים

אין אילתי שלא מכיר את מסעדת 'ג'קניס', אחת המסעדות הוותיקות באילת – שמאכילה מזה 30 שנה את האילתים וגם אורחים. עסקים ומסעדות נפתחים ונסגרים, אך יש כאלה, כמו 'ג'קניס', שנטועה חזק בנוף האילתי ולא בכדי.
זה קרה כאמור לפני 30 שנה, נפתחה לה מסעדה קטנה ומטריפה. המסעדה נפתחה על ידי שני האחים ניסים וז'קלין ואמם ז"ל, ושמה גזור משני שמותיהם של האחים (שילוב של ג'קי וניסים). בתחילה מנתה המסעדה ארבעה שולחנות. לאט לאט גדל העסק וכיום הוא משרת חלק נרחב מאוכלוסיית אילת, מפעלים ועוד. ניסים מספר: "גידלתי כאן כמה דורות של אילתים, ילדים בני שש שהיו מגיעים למסעדה, חזרו אלינו אחרי הצבא מבקשים מאמא שביום שישי תביא להם את הקוסקוס של 'ג'קניס', שמכירים היטב וזוכרים לטובה. והיום אני רואה אותם עם הילדים שלהם כאן. יש מלצרים שעבדו כאן בגיל ההתבגרות – וחזרו לעבוד כאן משגדלו. וזו חוויה שאני מאחל לכל המסעדנים לראות את האנשים שרואים את ההתפתחות המקום וצומחים איתו כמו משפחה אחת גדולה.
המסעדה מאופיינת במאכלים ביתיים מכל גווני הקשת הישראלית: יש ממולאים, כבד קצוץ, קוסקוס ושניצלים מאוד טובים, כבדי עוף ועוד ועוד, ובעצם מה שכל אחד מאיתנו מבשל בבית. ב'ג'קניס' שמים דגש גדול על המשפחתיות בכלל, ועל הילדים בפרט – במסעדה אוכל המותאם גם לילדים. בין הלקוחות תמצאו הרבה ילדים שמעדיפים אוכל ביתי במסעדה מאשר אוכל מהמקפיא.
במקום ישנן ארוחות עסקיות המושתתות על קופוני מנוי (10 קופונים)– למשפחות האילתיות שבאמצעותם משווים את המחירים למחירים של המפעלים. הקופונים מקנים ארוחה הכוללת: סלטים, לחם, מנה עיקרית ושתי תוספות. ישנם גם קופונים שכוללים שתיה ומנה אחרונה כמו מלבי, פלאן, ג'לי פירות, סלט פירות, אבטיח ועוד.
בואו נחזור לסלטים. במקום תוכלו ליהנות מ- 20 סוגי סלטים, ביניהם סלק, כרוב לבן, כמה סוגי סלטי חצילים, וכמובן איך אפשר בלי החציל המטוגן המפורסם של 'ג'קניס' ששמו הולך לפניו, ואפילו צפוניים שמגיעים למקום – לוקחים אותו איתם הביתה.
משבוע הבא נכנסים ב'ג'קניס' לתחום הבריאותי יותר במטרה להגיע לקהל רחב עוד יותר. לדוגמה: לתפריט יוספו - סלטי קינואה, פסטה עם טופו ועוד. בנוסף, סגרו במקום עסקה עם מאפיית 'שיבולים' – ומהיום מגישים ב'ג'קניס' את לחם הדגנים האיכותי שלהם, באותו המחיר.
במסעדה תוכלו למצוא 75 מקומות ישיבה וצוות מקצועי של 25 עובדים, כולם אילתים שישרתו אתכם נאמנה. הטבחית במקום, טוניסאית במוצאה, עושה סיר סיר באהבה רבה. את האוכל מכינים כאן טרי טרי מדי יום, יש תחלופה מאוד גבוהה, מדד החשוב במסעדה ביתית.

אז קבענו ב'ג'קניס'?
ג'קניס, שעות פתיחה א'-ו' 10:00-16:00, מרכז מור (קומה תחתונה). במקום משלוחים, טייק אווי וכמובן מסעדה נעימה לשבת ולאכול בה. המסעדה כשרה בהשגחת הרבנות, ניתן לקבל מוצרים מהדרין על פי בקשת הלקוח בהזמנה מראש. טלפון 6376354.



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש