ניצן- חמישים שנות פעילות מבורכת

מאת: אביבה דקל ● 8/7/2015 17:24 ● ערב ערב 2714
בימים אלה חוגגת אגודת 'ניצן' חמישים שנה לפעילותה המבורכת. האגודה הפועלת לקידום ילדים ומבוגרים עם לקויות למידה, קשיי הסתגלות והפרעת קשב וריכוז, ציינה את היובל להיווסדה באירוע חגיגי בנוכחות מקימיה, מתנדביה הבולטים ומנהלי הסניפים
ניצן- חמישים שנות פעילות מבורכת

בערב חגיגי זה של יובל השנים, הוענק אות 'יקירי ניצן' לשניים מפעילי ומתנדבי סניף אילת- רמי גיברלטר, הפעיל כחבר הנהלה בכיר בסניף האילתי מעל 20 שנה ולאווה יונס, הפעילה כגזברית בסניף אילת מזה כ- 20 שנה. פעילותם מאופיינת ביוזמה להעלאת המודעות הציבורית בנושא לקויות הלמידה.

באירוע ציינה יו"ר אגודת 'ניצן' הארצית, עופרה אלול, כי האגודה חוללה את אחת המהפכות החברתיות החשובות בישראל, כך שהיום, להיות לקוי למידה זו כבר אינה בושה. "ההורים הם שחוללו את המהפכה והם האחראים לפעילות 'ניצן' מול וועדות הכנסת, משרדי הממשלה, הביטוח הלאומי, משרד החינוך, צה"ל ועוד", אמרה אלול.
מנכ"ל אגודת 'ניצן', ד"ר מלוי דנינו, ציינה והוסיפה: "תפקידה הציבורי של האגודה לא תם, שכן עדיין יש אוכלוסיות שלא מקבלות מענה וזכותן לשוויון נפגעת".
בערב החגיגי קיבלו מתנדבים ופעילים את סיכת 'ניצן' שעיצבה מיכל נגרין בשיתוף פעולה עם ילדי 'ניצן'. משך שנה עבדה נגרין עם ילדי האגודה, קיימה סדנאות ועיצבה את הסיכות המיוחדות. בהדרכתה עיצבו ילדי 'ניצן' לוח שנה מרהיב בנושא- מה היא 'ניצן' בשבילי.

תמונת כתבה


זה הזמן לאבחן


בטי שכטר, מאבחנת דידקטית, מטפלת בלקויות למידה, מנחת הורים ומנהלת סניף אילת מזה 20 שנה מספרת: "סניף אילת מתמקד בפעילות עם הפנים לקהילה ופועל בו פרויקט הדרכה והנחיה למורים והורים במקביל לאבחונים. אנו מקדמים כל העת את הפעילות באופן שוטף, תוך כדי שיתוף פעולה מתמיד עם הרשויות המקומיות, שירותי הרפואה, האגף לחינוך ובסיוע ראש העירייה. בסניף 'ניצן' באילת עומד נושא הייעוץ והנחיית ההורים בלב תפקוד הסניף. אני קוראת בעיקר להורים להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. עם תחילת שנת הלימודים הקרובה ולאחר שנה הלימודים שהסתיימה, זו העת לאבחן, לבדוק ולתת ייעוץ לילדים שהישגיהם מאופיינים בפערים לימודיים. חשוב לציין, כי הסניף באילת פתוח באופן שוטף לקבלת ייעוץ להורים המתלבטים לגביי קשיי קשב והתנהגות של ילדיהם", ציינה שכטר.

"הצלת לי את הילד"


באילת אין כמעט מי שלא מכיר את בטי שכטר, מנהלת סניף אילת של 'ניצן' מזה כ- 20 שנה. אין מי שפנה אליה משך כל שנות פעילותה עם בעיה ולא קיבל מענה, הנחיה או ייעוץ. "הייעוץ והתמיכה בסניף הם מאוד מקצועיים", אומרת בטי, "אנו אוספים בעזרת ההורים את כל חוות הדעת שקיבלו בפגישות עם גופים שונים, מרכזים את המידע ויודעים לאן לכוון את ההורים כדי לקבל את העזרה לה הם זקוקים".
הורים רבים מרגישים אחרי הפגישה עם בטי שכטר, שסוף סוף יש מי שיעזור, יכוון וינחה אותם מול הגופים שיכולים וצריכים לטפל בילד. "כשאנו שומעים בסופו של תהליך אם או אב שאומרים 'הצלת לי את הילד', זה מרחיב את הלב בכל פעם מחדש", מציינת שכטר.

כל הורה זוכה לקבלת פנים חמה ביותר וזוכה לתמיכה מלאה. לעתים קרובות, אחרי פגישה שכולה בכי, מתעורר בהורים ניצוץ של תקווה. הורה ששומע כל הזמן שהילד שלו לא מצליח בלימודים, שיש לו בעיות חברתיות ושמבחין שנוצר מין מעגל של קשיים שהילד לא מצליח להיחלץ ממנו ומפתח בעיות רגשיות חמורות, מבין אחרי פגישה עם בטי שכטר שהילד שלו הוא 'סך הכל' לקוי למידה, ושאפשר לטפל בבעיה, שאפשר לגרום לכך הילד יפסיק להיות דחוי. שהילד הוא ילד חכם וצריך רק לטפל בו נכון על ידי הגופים הנכונים.

"אף ילד בן שבע או שמונה לא צריך לחוות חוויות של דחייה", אומרת שכטר, "ילד כזה זקוק לתמיכה, ואת זה אנו מציעים בסניף 'ניצן' בעיר. ברגע שההורים שומעים מה הבעיה, וגם הילד מקבל הסבר לבעיה שלו בשפה מובנת לו, מתחילה הדרך לפתרון הבעיות. צריך קודם כל להגיע לייעוץ, ואחר כך לקבל החלטות. יש לעשות אבחון שייתן ראיה כוללת לבעיות וליכולות וימליץ על הטיפולים השונים. כמובן שלא די באבחון וייעוץ, שכן אם לא יבוצעו הטיפולים, לא פתרנו שום בעיה. חשוב מאוד להמשיך בטיפולים כדי לחלץ את הילד ממעגל הקשיים. בסניף של 'ניצן' בעיר פועל צוות מקצועי ורגיש שמשקיע את נשמתו בכל מקרה. אנחנו מייעצים, תומכים ומלווים כל ילד עד שנמצאות הדרכים לפתרון ואנו מאפשרים לו לשפר את הישגיו בכל התחומים ככל האפשר. עם טיפול נכון, תגיע גם היכולת להשתלב בחברה ולהיות חלק פעיל ממנה, בין אם בלימודים גבוהים ובין אם בעבודה, ולגדול ולהתפתח ולהיות אזרח מועיל".

בטי מציעה לכל הורה המרגיש שהוא וילדו זקוקים לעזרה, להגיע לסניף 'ניצן' בעיר, כאן יעשו הכל כדי לעזור. אז אל תישארו לבדכם במערכה. תנו למומחים לעזור לכם לפתור את הבעיות. (תדמית)
יש אפשרות להסדרים עם קופות החולים השונות בהתאם לסוג הביטוח.

'ניצן'-
לקביעת פגישה-
טלפון 08-6330363, ניתן להשאיר הודעת ס.מ.ס בטלפון 050-8780043


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש