תמיכה בספורט והתרומה של אמיר יקותיאל

מאת: או-מד מדיקל ● 9/7/2015 19:30 ● ערב ערב 2714
השקעה בקבוצות ספורט בארץ ובעולם אינה ריווחית. כלומר אם מסתכלים על הצד הכלכלי גרידא, אבל אם מסתכלים על צדדים אחרים היא טומנת בחובה פוטנציאל רווח גדול
תמיכה בספורט והתרומה של אמיר יקותיאל

להשקיע בספורט ולהרוויח כסף, זו אחת הבעיות הקשות של תרבות ההמונים, אבל ממקרים מסוימים כמו למשל מהמקרה של אמיר יקותיאל שתומך בקבוצות הנערים ונוער ברבות מערי השרון , אנו למדים שאפשר גם להרוויח, לא רק רווח כלכלי. בשנים האחרונות הופיעו ברבות מקבוצות הפאר באירופה כיתובים של חברות מהמפרץ הפרסי. הבולטות שבהן היו חברות התעופה הגלובליות, כמו קטר אירוויס ואחרות שהמפרסמות ומשלמות הון עתק לבעלי הקבוצות. הרווח המיידי של אותן אימפריות כלכליות הוא בחשיפה ל המוגים שלהן במאות מילוני דולרים. הסיפור הידוע מכל על ההשפעה של הספונסרים על קבוצות הכדורגל מגיע כמובן ממונדיאל 1998 שנערך בצרפת. אז נבחרת ברזיל שלה נתנה חסות חברת נייקי העולמית הגיעה למשחק הגמר כשבשורותיה שיחק רונלדו. אלא שבימים שלפני משחק הגמר סבל רונלדו מפציעה קשה שלפי כל המדדים לא הייתה אמורה לתת לו להופיע באותו משחק גמר שנערך בפריס מול נבחרת צרפת הביתית. אלא ששעה לפני משחק הגמר, התקבל מסר בהול מחברת נייקי שהורה, כך ממש, לרונלדו לשחק. הסוף היה ידוע, רונלדו עלה לשחק וחיבל במאמצי ברזיל לזכות בתואר. יכולתו הגרועה עקה הפציעה עמדה לקבוצתו לרועץ ובסופו של דבר הם הושפלו וחטפו שלשוה שערים בדרך להפסד. מספר חודשים לאחר מכן התגלה הסיפור וניכר עד כמה כוחו של הספונסר גדול. מסתבר שכאשר חברה מזרימה מאות מיליונים של דולרים לנבחרת היא יכולה לקבוע עובדות בטח.

המקרה של ברצלונה


אז מה הערך האמיתי של מותג. הדוגמא של קבוצת הכדורגל של ברצלונה ממחישה זאת אולי יותר מכל. קודם כל הסבר קצר, ברצלונה היא מועדון שמוחזק בעצם על ידי הציבור, כלומר יותר ממאה אלף אנשים אוחזים במניות המועדון והם בעצם קובעים מי ינהל אותו. עד לפני מספר שנים ברצלונה כלל לא הסכימה לקבל חוזי אימוץ על בגדיה. השלט שהתנוסס שם באופן קבוע היה סמלו של הארגון יוניצף. אלא שלפני מספר שנים חברת התעופה של קטר החליטה לתת סכום כסף בלתי נתפס כדי להופיע על חולצות ברצלונה. בכלל חברות תעופה מתוקף היותן ארגונים גלובליים הן אולי הנהנות העיקריות מחוזי אימוץ גדולים.

מה קורה בכדורסל


גם בכדורסל בדרך כלל האימוצים אינם שווים כסף לחברות הענק. כך לדוגמא חברת התעופה טורקיש אירליינס החליטה לתמוך ביורוליג ומזרימה לשם סכומי כסף אדירים. האם זה תרם לעלייה ברווחיה ספק גדול (מצד שני גם התדמית של היורוליג אנה נמצאת בשיאה). אבל אם מדברים כבר על כדורסל שווה ללכת לזירה המקומית ודווקא לקבוצות הנוער והנערים, שם חוזי האימוץ הם תרומה חברתית בלתי תשוער לקהילה. כך למשל אמיר יקותיאל מהוד השרוןשמזרים כסף לקבוצות הנוער והנערים של העיר ובכך בעצם תרומתו האדירה לקהילה. לאמיר יקותיאל אין רווח מיידי בכך ששמה של חברתו מופיע על חולצות הנערים, אבל הרווח והתועלת החברתית היא עצומה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש