כפיר קינן – טיפול במים (הידרותרפיה)

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 22/7/2015 09:53 ● ערב ערב 2716
"כשהגוף פוגש את הנשמה במים, שקט מתחיל לזרום...".
כפיר קינן – טיפול במים (הידרותרפיה)

יום ראשון בבוקר, אני נפגשת לראיון עם כפיר, וכבר מלחיצת היד, אני מבינה שמדובר באדם מקסים, שליו, שהנתינה היא נר לרגליו. כפיר, יליד אילת, בן 36, שחי בה את רוב שנותיו וחזר אליה לא מכבר אחרי עשור במרכז, הוא איש של מים. כפיר: "מאז שאני ילד אני זוכר את עצמי מבלה את רוב הזמן בים, תמיד נמשכתי לים, לשלווה, למים המרגיעים". כך שהדרך כבר היתה סלולה עבורו למה שעתיד לבוא: "עד לפני עשור עבדתי כמדריך שחייה עם דולפינים ב'ריף הדולפינים', הייתי בתווך המימי יותר מאשר ביבשה. יום אחד, נכנסתי לבריכות במקום וקיבלתי טיפול במים. ואז ממש נפל האסימון שבזה בדיוק אני רוצה לעסוק, זה אני, זו ההוויה שלי". החליט וגם עשה.
כאשר עבר למרכז, למד כפיר הידרותרפיה בווינגייט בשיתוף תל השומר בכיוון שיקומי אקטיבי, לאחר מכן המשיך ללמוד באופן פרטי אצל מורים מהארץ ומחו"ל. "הכלים שאני עובד איתם היום הם הילינגדאנס, וואטסו, ווטרדאנס, שיטות פסיביות במים, שיטות שעובדות על שילוב נפש-גוף". כפיר לא שוקט על השמרים, והוא ממשיך ללמוד כל הזמן.
"הטיפול שלי הוא טיפול אינטואיטיבי, בו אני משלב את שלוש השיטות הר"מ. בעצם אני נכנס למים ובונה כאילו כוריאוגרפיה פרטית למטופל. אני מאוד קשוב לנשימות, למה שהגוף זקוק. הטיפול בנוי ממגוון רחב של תנועות הרמוניות, ובא בשילוב עיסוי, מתיחות, עבודה אנרגטית מעל ומתחת למים, ויש כמובן אפשרות לצלילות פנימה מאוד נעימות ובטוחות, שזו חוויה מאוד מעצימה. המים מרגיעים, מים בטמפרטורת גופנו מרגיעים עוד יותר, אין עומס על המפרקים, השרירים נרפים, קצות העצבים נרגעים, אז אוטומטית מרגישים תחושה של רוגע ונינוחות, בתוספת התמיכה שלי וסיוע במצופים, שכמעט ולא מורגשים, זה ממש מרגיש כמו לחזור לרחם, במהלך הטיפול אני עושה ממש מסע לנשמה בתוך שקט אינסופי, שבו אפשר להתחבר לנשימות ולדופק ולהוויה. כמובן שכל טיפול הוא אינדיבידואלי, כל אדם הרי נמצא במקום שונה ומקבל בדיוק את הטיפול המתאים לו. הטיפול מתקיים בבריכה פרטית, אחד על אחד, כי אני מאמין בפרטיות וכך גם ניתן להיפתח, כמו בטיפול אצל הפסיכולוג (מחייך). במים המטופל פוגש אותי, אדם רגיש ולא שיפוטי, ואני נותן במים קודם כל את המרחב האוהב, הנקי, הבטוח, בהמשך – את האהבה ללא תנאי ומסתיים בכך – שהמטופל הרבה יותר בטוח, הרבה יותר שליו ומשוחרר, זה ממש כמו מדיטציה במים. יש לציין כי כל טיפול אורכו 45 דקות, אך בממוצע אני מבלה עם המטופל כשעה ורבע, שיחה מקדימה ושיחה לאחר הטיפול".

באילו בעיות זה מטפל?
"הטיפול מעולה לבעיות גופניות, גב, צוואר, לשרירים תפוסים, כאבי שרירים, בעיות מפרקים, פיברומיאלגיה, טרשת נפוצה, לנשים בהריון משבוע 13 ומעלה ועד הלידה זה הטיפול המושלם, בעיות רגשיות – בין אם זה גיל המעבר, תחושת דאון מסויימת, פרידות קשות, אובדן. מעבר לכך שהוא טיפול עמוק ומשקם גוף נפש בהתאם לצורך, הוא קודם כל חוויה מענגת במיוחד ויכול בהחלט לשמש גם כמתנה מעוררת השראה להעניק לעצמנו או לאדם אהוב".
כיום הוא מטפל באילת, במרכז (פעמיים בשבוע) ואפילו בגרמניה הרחוקה (ארבע פעמים בשנה). לתושבי אילת מחירים מיוחדים.

ליצירת קשר – 050-5467997. לפרטים נוספים "כפיר קינן טיפולים במים באילת" www.freefloat.co.il


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש