חיפוי קירות בעץ

מאת: או-מד מדיקל ● 22/7/2015 12:06 ● ערב ערב 2065
חיפוי עץ הוא אחד האלמנטים העיצוביים הבולטים והפופולריים ביותר כיום בתחום עיצוב הבית. אפשר לחפות בעץ מגוון של קירות, החל מהקירות החיצוניים של הבית ועד לקירות הפנימיים שלו. אלמנט עיצובי זה יכול להשתלב בקלות במגוון סגנונות עיצוב ביתיים, ומיוחד יכול להתאים לסגנון עיצוב כפרי, ולסגנון עיצוב רומנטי.
חיפוי קירות בעץ

אילו קירות אפשר לחפות בעץ?


עבור כל קיר של הבית אפשר לבצע חיפוי עץ. אפשר לעשות זאת בחדרי השינה, כדי לגרום להם להיראות יותר רומנטיים ורכים, אפשר לעשות זאת בחדר המטבח, כדי לדמות אותו למטבח בבקתה כפרית וחמימה, ואפשר גם לחפות את קירות הסלון, למראה כללי כפרי, חמים ורומנטי של כל הבית. תהליך העבודה אינו קשה כלל, ואפשר לבצע אותו בזמן קצר, תוך מינימום עבודה ולכלוך לשאר חלקי הבית. חיפוי בעץ של קירות יכול להיות פתרון שיפוצי יעיל וזול יחסית, ויכול להיות תחליף לשיפוץ יקר ומסובך יותר כגון שבירת קירות או פרוייקטי בנייה גדולים אחרים.

סוגי חיפויי העץ האפשריים


אפשר לחפות את קירות הבית במגוון רחב של סוגי עץ, לפי אופי הבית ומטרת השיפוץ:
-גווני עץ כהים – מתאימים לאווירה רשמית או הדורה ויוקרתית. אפשר לעשות חיפוי בגוון זה בחדר עבודה או בסלון, למראה רשמי ויוקרתי המתאים לאירוח אורחים חשובים או לפגישות עבודה.
-גווני עץ בהירים – מתאימים להרגשה יותר ביתית וחמימה, אפשר לבצע חיפוי עץ בהיר במטבח למשל, כדי ליצור אווירה מזמינה וכפרית. מטבח כזה מזמין התכנסות של כל בני הבית בו, כאשר חיפוי העץ גורם למטבח להיראות מואר מצד אחד, אך לא קר ומנוכר מצד שני.
-גווני ביניים – מצליחים ליצור אווירת ביניים של רשמיות יחד עם חמימות. החדר המחופה בגוון עץ כזה יהיה מזמין מצד אחד אך גם רשמי יותר מצד שני. מתאים לחדרים המשמשים לכמה מטרות, למשל לצורך אירוח אורחים רשמיים לצד אירוח בני משפחה.

סוגי העצים הפופולאריים עבור חיפוי עץ


שני סוגי העץ שמשתמשים בהם בדרך כלל לצורך חיפוי קירות הם עץ מסוג איפאה ועץ מסוג סידר. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. עץ האיפאה למשל הוא חזק יותר ועמיד יותר לאורך שנים, בגווני אדום-חום. החיסרון שלו הוא המשקל הגבוה שלו יחסית, ולכן מורכבות ההתקנה גדולה יותר. בעקבות זאת מחירו גם יקר יותר מאשר עץ מסוג סידר. לעומתו, עץ הסידר בהיר יותר, וזול יותר מאשר עץ איפאה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש