נהיגה בשכרות

מאת: או-מד מדיקל ● 9/9/2015 09:31 ● ערב ערב 2065
נהיגה תחת השפעת אלכוהול הינה אחד הגורמים העיקריים לתאונות דרכים בישראל ובעולם כולו, הסיכוי לתאונת דרכים עולה ביחס ישיר לכמות האלכוהול שנמצא בדם והסיכוי של נהג שיכור להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית הינו פי 17 מנהג אשר אינו תחת השפעת אלכוהול. ולצערנו הסיכוי עולה עוד יותר בקרב נהגים צעירים.
נהיגה בשכרות

ככל שאנו שותים יותר אלכוהול החושים שלנו מתכהים וזמן התגובה שלנו הופך להיות ארוך יותר , כמובן שכשמדובר בנהיגה תחת השפעת אלכוהול הדבר הופך לסכנת חיים. אדם אשר נוהג תחת השפעת אלכוהול אינו מסוגל להתמודד עם אילוצי הנהיגה על הכביש בצורה חדה, מחד מהירותו עלולה להיות מעל המותר עקב שיקול דעת מוטעה המושפע מרמת האלכוהול ומאידך הכול הופך להיות איטי יותר, היכולת של הנהג לאמוד מרחק, הסטת ההגה במידת הצורך, העיניים רגישות יותר לסנוור ובכלל ירידה דרסטית ביכולת עיבוד הנתונים וכך ברגע אחד של חוסר שיקול דעת, נסיעה לבילוי הופכת להיות נסיעה קטלנית .
על פי החוק, אדם נחשב לשיכור כאשר ריכוז האלכוהול בדמו עולה על 50 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר דם או עולה על 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף.
נהגים צעירים, נהגים חדשים ונהגים מקצועיים מוגדרים כשיכורים, אם בגופם קיים אלכוהול בריכוז העולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר דם או עולה על 50 מיקרוגרם אלכוהול באוויר נשוף. (הנתונים מאתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים).
במדינת ישראל אחוז תאונות הדרכים תחת השפעת אלכוהול הינו גבוה ולכן הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת בכל דרך אפשרית כגון הסברה, חינוך ואכיפה על מנת למגר תופעה זו.
עבירה מסוג זה הינה חמורה ביותר אשר גוררת אחריה עונשים כבדים ולכן משטרת ישראל אוכפת את החוק על ידי עצירת נהגים בצדי הדרך, בדיקת כשירותם ואחוז האלכוהול בגופם.

הבדיקה נעשית במספר דרכים


בדיקת מאפיינים - ידועה גם בשם בדיקה התנהגותית, כיוון שהיא בודקת את דרכי התנהגותו של הנהג החשוד בנהיגה בשכרות והיא מתבצעת על ידי טופס מובנה כאשר השוטר חושב שקיים חשד סביר לנהיגה בשכרות, בדיקה זו מתבצעת בכל העולם.

בדיקת הינשוף - מכשיר הינשוף הינו מכשיר אשר מודד את כמות האלכוהול בגופו של הנהג החשוד על ידי נשיפת אויר לתוכו והתוצאה הינה מיידית.

בדיקת דם - הינה הבדיקה המדויקת ביותר לגילוי ריכוז האלכוהול בדם והיא נעשית על ידי רופא. לרוב, השוטרים דורשים מנהגים אשר היו מעורבים בתאונה לבצע בדיקת דם זו על מנת שתהיה ראייה חזקה ביותר בבית משפט.
חשוב לקחת בחשבון כי סירוב הנהג החשוד לביצוע הבדיקה נחשבת להודאה אישית של הנהג החשוד בעבירה בנהיגה בשכרות.

העונשים המוטלים על הרשעה בגין נהיגה בשכרות


בשנים האחרונות עקב עליה בקטל בדרכים הוחמרו העונשים לנהגים שיכורים ועונש המינימום כיום עומד על פסילת הרישיון לשנתיים, עונש כבד למדי אשר הופך את המורשע לתלוי באחרים, על אחת כמה וכמה אם המורשע תלוי ברישיון הנהיגה לפרנסתו.

כמובן שלבית המשפט יש אפשרות לשיקול דעת ולגזור עונש קל יותר אך דבר זה נעשה "בנסיבות מיוחדות" כך שלרוב בית המשפט אינו מממש אפשרות זאת וגוזר את עונשם של הנאשמים באופן זהה גם אם יש נסיבות מקלות כגון: עבירה ראשונה וכיו"ב.

במידה ונתפסתם נוהגים בשכרות או עם חשד לנהיגה בשכרות והינכם בטוחים בחפותכם, בקשו לבצע בדיקת דם לגילוי רמת אלכוהול על מנת שזו תשמש לכם כראייה להגנתכם בבית משפט.

חשוב מאוד לזכור את כל פרטי האירוע, נסיבות, תהליך בדיקת ריכוז האלכוהול, עדים אם היו וכל זאת על מנת לגבש את קו ההגנה לכשתצטרכו בבית משפט.

במקרה של נהיגה בשכרות יש להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת שיוכל לייעץ לכם בשימוע מול קצין המשטרה או לייצג אתכם כראוי בבית משפט, עורך דין תעבורתי יידע לרכז את כל הנתונים שהיו במקרה, את הנתונים האישיים והסביבתיים, יוכל לבנות מערך הגנה אשר יוביל לקיצור, הקלה או זיכוי בבית משפט וזאת תוך כדי שמירה על האינטרסים המובהקים שלכם.
כתבה זאת אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי והחלטות הקורא הינן באחריותו בלבד.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש