עיצוב מודלים להדפסה תלת מימדית

מאת: או-מד מדיקל ● 20/9/2015 10:11 ● ערב ערב 2065
בשנים האחרונות מדפסות תלת מימד חודרות לכל תחום בחיים וכיום קל יוצר ליצור מודלים ולהדפיס שלל מוצרים למגוון רחב של יישומים ושימושים. לא חייבים לרכוש מדפסת תלת מימד מקצועית ויקרה על מנת להדפיס מודל בהתאמה אישית, כיוון שיש חברות המתמחות בכך, וכל שצריך הוא לשלוח לחברה קובץ דיגיטלי באמצעות תוכנה ייעודית. לחלופין, ניתן גם לסרוק באמצעות סורק תלת מימד את המודל שמעוניינים להדפיס ולשלוח לחברה את הקובץ. עיצוב מודלים להדפסה תלת מימדית דורש הבנה בגרפיקה אך כיום יש תוכנות חינמיות ידידותיות ופשוטות לתפעול שכל אחד יכול לייצר קובץ דיגיטלי באמצעותן, וישנם שלל אתרים חינמיים ובתשלום, מהם ניתן להוריד קבצים מוכנים מראש ולערוך אותם בקלות בתוכנה הייעודית.
עיצוב מודלים להדפסה תלת מימדית

תחום הולך ומתפתח


טכנולוגיית הדפסה תלת מימדית קיימת כבר שנים רבות, אך עד לאחרונה עלויות המדפסות וההדפסה היו גבוהות, ולכן האפשרות לא הייתה נגישה לציבור הרחב. עם הזמן, ובעקבות השיפורים הטכנולוגיים במדפסות תלת המימד התחום הפך לנגיש, וכיום יש חברות המציעות עלויות אטרקטיבית להדפסה של מודלים בתלת מימד, בהתאם לתכנון וצרכי הלקוח. כדאי לדעת, כי ניתן למצוא שלל תוכנות באינטרנט, חלקן דורשות הורדה של התוכנה והתקנתה במחשב, אך ניתן למצוא גם תוכנות הפועלות באמצעות הדפדפן המותקן במחשב, בטאבלט או בסמארטפון. כך יכול כל אדם להכין קובץ בתוכנת תיב"מ ייעודית, לשלוח אותו לבית הדפוס ולקבל תוך זמן קצר את המודל פרי תכנונו, וזאת במחיר זול ושווה לכל כיס.
למדפסות תלת מימד יש שימושים רבים ומגוונים, ניתן להדפיס באמצעותן פסלים, תכשיטים, מעמדים דקורטיביים בשלל צבעים, גדלים וצורות, קופסאות שונות למגוון שימושים, פריטים לעיצוב הבית, חלקים למכונית, שלטים מעוצבים לדלת, מתלי בגדים לקיר, דגמים בנחושת וברונזה, בגימור דמוי עץ ובגימור דמוי אבן, מוצרי פנאי ועוד.

ניתן להדפיס כמעט הכל


ניתן להדפיס כמעט כל מודל וחפץ מאחר ומדפסות תלת מימד מתקדמות וחדשניות מאפשרות להדפיס על מגוון חומרי גלם. יש מגוון גדול של חומרי הדפסה, הנפוצים ביניהם פולימיד, ברונזה, חומרים עם ציפוי זהב, טיטניום, ניילון רב תכליתי, PLA במבחר צבעים ושקיפויות, ABS הנחשב לעמיד ביותר בטמפרטורות גבוהות, חומרים דמויי עץ או אבן, TPE המזכיר גומי גמיש, פוליקרבונט עמיד ואיכותי ועוד. אחרי הכנת המודל בתוכנה הייעודית ניתן להעלות את הקובץ לאתר של בית הדפוס, לבחור את חומר הגלם הרצוי, ובתוך זמן קצר מקבלים את המודל באמצעות שליח עד לבית.

תחום התלת מימד נגיש מאי פעם


תחום התלת מימד נחשב למתפתח במהירות, ושחקניות גדולות החלו להילחם זו בזו על מנת לספק לציבור הרחב מענה יעיל ונוח, להכנת קבצים הנדרשים למדפסת תלת מימד. כיום, ניתן לחפש בגוגל קבצים מוכנים לשלל מודלים, דגמים ומוצרים, ובאמצעות תוכנה ייעודית חינמית ניתן לערוך את המודל בהתאם לצורך המדויק שלנו, לשמור את הקובץ ולשלוח אותו לבית דפוס אינטרנט בתלת מימד.
לקריאה בנושא: הדפסה תלת מימדית במודלים אדריכליים היכנסו לכאן


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש