מכרז הטניס העירוני מציג- ג'ונגל טניס, הלהיט שכובש את הילדים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 7/10/2015 17:46 ● מה נשמע 412
בימים אלו של אחרי החגים, זה בדיוק הזמן לרשום את הילדים לחוגים. אם גם אתם רוצים שהילד שלכם יתקרב לספורט וייהנה מפעילות גופנית כבר מגיל צעיר, על כל היתרונות שבכך- ה'ג'ונגל טניס' הוא הדבר עבורכם ובמיוחד עבורם
מכרז הטניס העירוני מציג- ג'ונגל טניס, הלהיט שכובש את הילדים

בימים אלו יוצא ה'ג'ונגל טניס' לדרך זו השנה הרביעית ברציפות. הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 3.5-6 ומתקיימת בקבוצות קטנות (בין 6-8 ילדים בקבוצה), על פי חתך גיל ומתקיימת בחדר התנועה והריתמיקה באולם הכדורסל של הפועל פתאל אילת (בית הספר 'בגין'). כאן, בתנאים הנוחים ביותר, ייהנו הילדים מתוכנית ייחודית למרכז הטניס באילת, שהומצאה, פותחה ויצאה לדרך על ידי גיל מויאל, מנהל מרכז הטניס בעיר, המשמש גם כמאמן ראשי, בעל תעודת i.t.f מטעם ארגון הטניס העולמי (יש כמותו כ- 30 מאמנים בלבד בכל רחבי הארץ).

ברוכים הבאים לג'ונגל


"אריאל המאמן כדור אלי מכוון,
ישר אל חבטת פורהנד אותה אני ממש אוהב,
אני אתן חבטה ותצא לי חביתה,
ארוץ במסלול הקונוסים, איזה כייף ממש מקסים".
תוכנית ה'ג'ונגל טניס', שהותאמה במיוחד לילדי הגיל הרך, בנויה מ-32 סיפורים, שכל אחד מהם הוא מערך שיעור בפני עצמו. סיפורים חביבים ומצחיקים, בהם הגיבורים הם חיות הג'ונגל, שהחליטו לשחק טניס.
בדרך המיוחדת ל'ג'ונגל טניס', נפתח כל מפגש בשמיעת הסיפור. הילדים נכנסים לעולם הג'ונגל החווייתי באמצעות תמונות נלוות ושירים מיוחדים שאת המילים שלהם כתב גיל והם הולחנו על ידי ורדה זמיר. רגע אחרי ששמעו הילדים את הסיפור, הם יוצאים לחוויה ספורטיבית התואמת לגילם ומפתחת בהם תוך כדי הנאה את המוטוריקה והתנועה, הקואורדינציה, גמישות והחשוב ביותר- היא מקרבת את הילד לפעילות גופנית ואהבת הספורט כמו שמסביר גיל מויאל, מפתח השיטה: "מדובר בתוכנית שמכינה את הילד כבר בגיל צעיר לטניס או לכל סוג ספורט אחר שיבחר בעתיד".
על ה'ג'ונגל טניס' מנצחת בשלוש השנים האחרונות המדריכה אנסטסיה, חביבת הילדים, מדריכת טניס מוסמכת מטעם 'וינגייט' וחניכה שנה ראשונה בקורס מאמנים במכון 'וינגייט'. הפעילות מתקיימת אחת לשבוע ואורכת 50 דקות.
בסיום כל שיעור מדביק הילד מדבקות תואמות לסיפור שליווה את הפעילות, בחוברת ה'ג'ונגל טניס' האישית שלו. ואם שאלתם את עצמכם מה על הטניס, כדאי שתדעו שבשלב מוקדם זה, מקבל הילד טעימות בלבד מהענף, הכוללות חבטות בלבד ללא טכניקה. הילד מתנסה במחבט קטן המותאם לגילו ובכדורי ספוג, שכן בגיל כזה עדיין מוקדם מדי לקפוץ למגרשים.

נהנים ומתמידים


ועם נתונים אי אפשר להתווכח. כ – 50% מילדי ה'ג'ונגל טניס' שחוו את התוכנית בשלוש השנים החולפות, המשיכו ללמוד טניס במרכז העירוני. אחד מיוצאי ה'ג'ונגל טניס' הבולטים הוא ינאי ג'יבלי, בוגר המחזור הראשון, שזכה לאחרונה בתואר- 'אלוף הדרום' זו השנה השלישית ברציפות ועכשיו הוא מתחיל את הכנותיו לקראת אליפות ישראל.
נתון חשוב לא פחות הוא זה המצביע על 80% ממתחילי ה'ג'ונגל טניס', שמסיימים שנת פעילות בהנאה רבה. נתון מרשים בהתחשב בעובדה שבגילאים הצעירים קשה לילדים להתמיד בחוגים. "מה שאומר שיש לנו ביד מתכון מנצח", אומר גיל מואיל בגאווה.
לצד הפעילות השותפת, נהנים ילדי ה'ג'ונגל טניס' משלל פעילויות נלוות כמו: יום היכרות עם מגרשי הטניס הגדולים, תחרות 'כוכב נולד' מתוך שירי ה'ג'ונגל טניס', תחרות תחפושות ועוד.

ההרשמה ל'ג'ונגל טניס' דרך רשת המתנ"סים אילת- 054-7843949

תמונת כתבה


תמונת כתבה


תמונת כתבה


אימפריה של טניס באילת


ולא רק ה'ג'ונגל טניס' פורח, אלא גם מרכז הטניס העירוני הפועל באילת מזה כשלושים שנה. היה זה יורם קפלן שהקים את המרכז המצליח בעיר שהביא לאילת לפני כ – 22 שנה את גיל מויאל שהתחיל את דרכו כמאמן ראשי. בשנת 1998 קיבל מויאל את ניהול מרכז הטניס לידיו עם צאתו של קפלן לפנסיה. מאז הוא מנצח ביד רמה על פעילות המרכז יד ביד עם רשת המתנ"סים בעיר, פעילות ברוכה שמונה היום כ – 300 ילדים ומבוגרים פעילים, כשהשנה המטרה היא להגדיל את כמות המשתתפים בפעילות. מרכז הטניס העירוני ידע במרוצת השנים האחרונות זמנים טובים עם הבאתו של טורניר הפדרציה לאילת, טורניר שחוזר בחודש פברואר לעיר, לאחר הפסקה של שנתיים (ראה הרחבה בעמודי הספורט בסוף העיתון).
לצדו של גיל המשמש גם כמאמן ראשי, פועלים עוד ארבעה מאמנים מוכשרים ואהובים: רומן מורדכוביץ', עולה חדש מקזחסטן, שהגיע לעיר עם פרויקט 'נעלה', התאהב בעיר ומצא את מקומו על המגרשים באילת. יחד עם גיל מאמנים השניים את קבוצות האקדמיה התחרותיות, סרג'יו טבקוב, הגיע ממעלות ועובד עם ילדים מתחילים בכל הגילאים, אנסטסיה קלמוב, בוגרת המועדון, אחראית תוכנית 'ג'ונגל טניס' ומאמנת טניס למתחילים ואלכס סקיבה, בוגר המועדון שעובד גם הוא עם הילדים המתחילים.
לצד מאמני הטניס פועלים במרכז שני מאמני כושר- לולה וקארן, הורים לילדים בטניס, שהתנדבו לאמן בכושר גופני את חניכי המרכז ועושים עם הילדים עבודת קודש באהבה רבה.
ולא רק פעילות ילדים ענפה ישנה במרכז הטניס העירוני אלא גם פעילות של למעלה מ – 40 מבוגרים, חלקם מכירים את הספורט הלבן וחלקם 'העזו' להיכנס לתחום וללמוד את יסודות הטניס בגיל מאוחר.

תמונת כתבה


תמונת כתבה


עם האימונים בא התיאבון


שמו של מרכז הטניס באילת יצא לפניו בכל הארץ תודות לרצינות של הצוות המוביל אותו ולא מעט בזכות השיגי החניכים במרוצת השנים. כיום פועלים במסגרת האקדמיה לטניס- הקבוצה התחרויות כ – 40 ילדים וילדות בגילאים שונים, שמייצגים את אילת בחרויות שונות בארץ וגם מגיעים להישגים מכובדים. ילדי האקדמיה מתאמנים כ-9 שעות אימון שבועיות בנוסף לאימוני כושר. הם מאותרים בקבוצות הרגילות וכשהמאמנים מבינים שיש כאן ילד מוכשר, הם מציעים להורי לצרף אותו לפעילות האקדמיה, שמצריכה אמנם יותר שעות אימון וגם עולה יותר, ועדיין מכאן נפתחת בפני הילדים הדרך למחויבות, רצינות והצלחה. "אני גאה בזה שלמרות המחיר שעומד היום על 560 ₪ בחודש, אנחנו עדיין המרכז שמציע מסלול תחרותי במחיר הזול בארץ", מבהיר מויאל ומציין, "מעבר לתחרויות, ילדי האקדמיה הם חלק מהמשפחה ומתאמנים במרכז גם בחופשות ובחגים, יוצאים לתחרויות ומביאים כבוד לעיר בזכות תוכנית עבודה אישית ומקצועית שנבנית ומותאמת לכל אחד ואחת מהם על פי יכולותיהם". מויאל מציין לשבח את הורי החניכים באקדמיה, שתומכים ועוזרים וגם מלווים את הנסיעות לתחרויות. "אין תחרות שאנחנו יוצאים אליה ולא חוזרים ממנה בלי אלופים בקטגוריות השונות", הוא אומר בגאווה ומציין- "החשוב מכל, שיש לילדים בית חם להגיע אליו, להתאמן בו ולעסוק במה שהם אוהבים. חיים ספורטיביים לילד ותחרותיות מעצבים את האישיות שלהם. לא קשה לראות את ההבדל בין ילד שעוסק בספורט חובבני או תחרותי לבין ילדים שלא עוסקים בספורט. אנחנו מצדנו הגענו למסקנה החד משמעית שככל שהילד יותר תחרותי הוא רציני ומחויב יותר לענף בו הוא עוסק, מה שאומר שישנה כוונה להרחיב כבר העונה את שורות האקדמיה ולצרף יותר ויותר ילדים שחפצים בכך למסגרת התחרותית שלנו".
הפעילות במרכז הטניס פתוחה לילדים מגילאי 6 ואילך. (תדמית)
לפרטים והרשמה ניתן לפנות לגיל מויאל בפלאפון- 054-7843949
חשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש