קיבוץ אליפז - חופש וחוויה בערבה

מאת: אביבה דקל ● 7/10/2015 18:12 ● ערב ערב 2727
צילום: פינסלר וידה, פינסלר אודי ולאה צדוקס / תיירות בקיבוצים הפכה מזה שנים רבות לענף משגשג ברחבי הארץ. קיבוצים רבים שהבינו שמחקלאות בלבד קשה להתפרנס, החלו לפתח ענפי תעסוקה נוספים. בתחילה הגיעו המפעלים ביניהם מפעלים רבים שכולנו מכירים, וחלקם אף מוכרים בקנה מידה עולמי. אחרי המפעלים החלו מתפתחים בקיבוצים גם מפעלי תיירות כמו חדרי אירוח, פארקי שעשועים ועוד
קיבוץ אליפז - חופש וחוויה בערבה

שנים התבסס קיבוץ אליפז על חקלאות, והיא עדיין קיימת בקיבוץ: מטעי תמרים, פרדס, רפת, חווה לגידול חסה ועשבי תיבול, אבל בשנת 1998 הגיעה התיירות גם לאליפז והיום, אחרי תשע עשרה שנה, תוכלו למצוא באליפז חדרי אירוח מקסימים, לינת שטח לתלמידים ומשפחות, תכנית טיולים שנקראת 'קמפוס ערבה', שבתות חורף ואירועים פרטיים כמו חתונות, בר מצווה, ערבי חברות ועוד ובל נשכח את פארק תמנע שרבים מחברי הקיבוץ עובדים בו.
תחילתה של התיירות באליפז, כבקיבוצים רבים, בהתרוקנות בתי הרווקים שבמקום. הצעירים שנישאו ועברו לחדרי משפחות הותירו אחריהם את הרווקיות, ואלו עמדו בשיממונן עד שצץ הרעיון להפוך אותן לחדרי אירוח.
"המיזם הראשון היה הפיכת הרווקיות לחדרי אירוח", מספר אודי פינסלר, המנהל את מפעלי התיירות באליפז. "המגע עם התיירות בפארק תמנע בו עובדים רבים מחברי הקיבוץ היה הטריגר להמשיך את פיתוח התיירות גם בקיבוץ. הרווקיות שופצו לתפארת והותאמו לאירוח זוגות או משפחות. התחלנו ב- 16 יחידות וכיום יש לנו 25 יחידות. ההבדל בין 16 חדרי אירוח ל- 25 חדרי אירוח מאפשר לנו לעבוד עם קבוצות והבדל זה הוא משמעותי מאד. אנו מציעים לקבוצות תכנית שנקראת 'קמפוס בערבה', שבמסגרתה מגיעות לקיבוץ קבוצות לשלושה ימים. התכנית מתחילה באיסוף הקבוצות מכל מקום בארץ והיא כוללת כמובן אירוח בחדרי האירוח, טיולים בערבה וגם באילת- קצת מים, קצת ים, קצת מדבר וקצת חקלאות כמו מטעי התמרים, החווה לגידול חסה ועשבי מאכל ועוד. מחלקת ההדרכה של הקיבוץ שעליה נמנים אודי ענבל והזע – שלושתם מדריכי תיירות מוסמכים ומנוסים - מסיירים עם הקבוצות ברחבי הערבה, מסבירים, מדריכים ומעבירים הרצאות גם לקבוצות המתגוררות בחדרי האירוח של הקיבוץ וגם לכאלה המתגוררים באילת".
הרווקיות ששופצו להפליא הפכו לחדרי אירוח מרווחים ונעימים. האירוח כולל ארוחת בוקר, המגיעה לחדרים בסלסלות המכילות כל טוב - ביצים בצורות הכנה שונות, ירקות, מבחר גבינות, זיתים, טונה, חמאה, ריבה ומאפה. את הארוחות הנוספות מכינים האורחים לעצמם בין אם במטבחון המצויד, או 'על האש' ברחבה שליד כל אחד מחדרי האירוח בה מותקן מנגל. אפשר כמובן גם לנסוע לאילת לאחת המסעדות. בימי שישי ניתן לאכול בחדר האוכל של הקיבוץ בתיאום מראש. חדר האוכל בקיבוץ עובד בשיתוף פעולה עם חברת 'טעמים', והוא פתוח לקבוצות בתיאום מראש.
בימים אלו מוקמת חממה חקלאית תיירותית שבה יוכלו בעתיד מטיילים המגיעים לקיבוץ הקרוב לבקר לקטוף, להריח ולבשל כל מה שגדל בקרקע הקיבוץ בעונה בה יתארחו במקום.
מדי חורף נערכות באליפז שבתות של חורף שכבר הפכו לשם דבר ומושכות קהל רב גם מקרב תושבי אילת וגם אורחים. משפחות וילדים מטיילים בקיבוץ, מבקרים ברפת, קוטפים פומלות בפרדס, מבקרים בחווה לגידול חסה ויוצאים לטייל בחולות סמר ובדיונות. חולות סמר עתידה בקרוב להפוך לשמורת טבע בעקבות היותה בית גידול מדהים לבעלי החיים המדבריים.
סביב בריכת השחייה הקטנה והאינטימית של קיבוץ אליפז ניתן לערוך אירועים של עד 150 איש כמו חתונות, בר מצווה, אירועי חברות. הקיבוץ דואג לקייטרינג, למוסיקה ולעיצוב המקום, הכל בהתאם לתקציבם ולטעמם של בעלי השמחה.
"בתאריכים 29-31.10.2015, יתקיים באליפז אירוע 'חגיגות התמרים בערבה', אירוע אזורי של כל מפעלי התיירות בקיבוצים אילות, אליפז, קטורה, לוטן ויהל", מספרת לאה צדוקס, מנהלת שיווק תיירות אליפז. "אנשים מגיעים לאזור לסוף שבוע ומתארחים בכל הקיבוצים שבאיזור. האירוע מופק על ידי 'תיירות אליפז' וה'הי לייט' שלו יהיה בלב מטע התמרים של אליפז שם יוקמו פארק אתגרי, יצירה בתמרים, סדנת תיפוף, קליעת צמות, תחנות מזון שונות וזולה ענקית להתרווח בה. תושבי אילת ואורחיה מוזמנים כשהאילתים נהנים ממחיר מיוחד ומיחס מיוחד".

תמונת כתבה


תמונת כתבה


טלפון ליצירת קשר ולקבלת פרטים: 0523-688384, 08-6356230, ובמייל: info@elifaz.co.il ,אתר: www.elifaz.co.il

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש