קדימה מאפסנים

מאת: רותם ג'קסון ● 28/10/2015 10:45 ● מה נשמע
לא חשוב כמה יפה ומעוצב המטבח שלכם, אם אתם צריכים לזחול בתוך הארון כדי למצוא את התבנית שחיפשתם, כל היופי זניח. אחד הדברים הכי חשובים בתכנון מטבח הוא תכנון מדוקדק של מקומות האחסון עד לירידה לפרטים הכי קטנים. ויש גם פתרונות למטבחים קיימים...
קדימה מאפסנים

כמה פעמים הסתכלתם על המטבח שלכם והבנתם שזהו זה, הוא מיצה את הקיבולת והגיע זמן להגדיל מקומות איפסון, שהרי עם כל הכבוד לא נוח לאחסן דברי מטבח בארונות בחדר. מה עושים? מתרחבים.

אל תוותרו על מזווה -

תמונת כתבה
אתם לבטח שואלים מה בין מזווה למטבח? ומה כבר צריך לדעת על ארון מזווה? לא כל פעם שתשמעו את המושג 'מזווה' הכוונה תהיה לחדר נפרד לאחסון אוכל. המושג 'מזווה' מתייחס באופן כללי לארון מיוחד, הכולל מדפים ומגירות בו מאחסנים את המזון היבש. בחירת גודלו של מזווה למטבח, תלויה כמובן בגודלה של המשפחה שלכם ובכמות המזון שאתם רוצים לאחסן. 'ברירת המחדל' של משפחה ממוצעת היא ארון גבוה ברוחב של כ-60 סמ' עם מדפים או מגירות. אבל אם יש לכם משפחה מרובת ילדים, או שאתם עושים קניות לעיתים רחוקות, או שפשוט אתם בשלנים רציניים המאחסנים סוגים רבים של מזון או סתם אניני טעם עיצובי שיושבים על מטראז' גדול, תצטרכו מזווה גדול יותר- שתי יחידות גבוהות ברוחב 60 סמ' כל אחת, או אפילו את חדר המזווה הנפרד. כדי להחליט על גודלו של מזווה מתאים למטבח שלכם, כדאי לערוך רשימה של הדברים שתרצו לאחסן בו ובאיזה כמות: דגני בוקר (קורנפלקס, גרנולה וכדומה), קפה, תה ושוקו, פסטות, אורז וקטניות, סוכר וקמח, חטיפים (מלוחים ומתוקים), שימורים וצנצנות (דבש, ריבות וכדומה), בקבוקי שתייה שאינם צריכים קירור, אריזות פתוחות שאינן צריכות קירור, מוצרי אפיה, שמנים, אוכל לתינוקות, תוספי מזון למיניהם. הרוחב המינימלי המומלץ של ארון גבוה המשמש מזווה למטבח הוא 45 סמ'. הסיבה לכך היא שרוחב הפרזול של מגירות נשלפות (הנקראות גם 'נשלפים') הוא כ-6 סמ'. כך שבפועל תישארו עם כ-40 סמ' רוחב מגירות לאחסון. פחות מכך והמזווה כבר יהיה לא פרקטי. מומלץ לתכנן מזווה למטבח עם נשלפים שיש ביניהם מרחק משתנה. אתם יכולים למשל לתכנן את המרווח בין הנשלף התחתון לבא מעליו כך שיתאים לקופסאות גדולות וגבוהות (כמו קופסאות קורנפלקס) ואפילו לבקבוקי שתייה שאינם דורשים קירור ובקבוקיי שמן. המרווחים בין הנשלפים שלמעלה יכולים להיות קטנים, ולהתאים למוצרים קטנים יותר. כך ניצול נפח אחסון המזווה יהיה מיטבי. ישנם מנגנוני פרזול למטבח אשר שולפים את כל סלסילות המזווה כאשר פותחים את הדלת שלו. מנגנונים אלא פחות נוחים מאחר שדלת המזווה הופכת ל-'כבדה' וקשה יותר לפתיחה. מזווה למטבח בו מותקן מנגנון כזה מכיל בדרך כלל גם פחות נפח אחסון מכיוון שהסלסילות קטנות יותר. בקיצור... מזווה למטבח עם נשלפים הוא יותר פרקטי. כדי להפוך את המזווה לפונקציונאלי עוד יותר כדאי לשאול על פתרונות האחסון המיוחדים של החברה ממנה הזמנתם את המטבח, כדי שזו תתאים לכם את האמצעים הדרושים לעבודה יעילה במטבח הספציפי שלכם. טריקים פונקציונלים למתקני מזווה קיימים היום בשפע- החל מארונות מזווה עם מגירות פנימיות, 'קרוסלה', 'מג'יק קורנר', מערכות תלייה, עגלות נשלפות לבקבוקים ועוד. המשותף לאביזרים הללו הוא שכולם מאפשרים לראות את תכולתם ולגשת אליה בקלות. למעשה תוכן הארון יוצא החוצה לכיוון המשתמש וחוסך ממנו את הצורך לזחול פנימה אל תוך הארון על מנת לחפש את מבוקשו. כמו כן כדאי להקפיד על תכנון של תאורה טובה מעל המזווה שיאפשר לכם לראות מה יש במגירות הנשלפות כאשר תפתחו אותן.

מגירות או לא להיות

תמונת כתבה
אחת הסיבות המרכזיות לכאוס שנוצר במטבח היא הבלגאן שקיים בתוך המגירות, והעצבים הכרוכים פעמים רבות בפתיחתן. מערכת מגירות שאינה מתוכננת נכון, מסרבלת את העבודה במטבח ומאריכה את משך הזמן שהוקצה מלכתחילה לסיום מלאכת הבישול. על מנת לייעל את העבודה, כדאי לקחת בחשבון את איכות המסילה שבה היא מקובעת, מה שיקבע בסופו של דבר את יכולתה לנוע בצורה חלקה וללא כל מאמץ. על המגירה להיות מותאמת לנשיאת תכולה במשקלים שונים, החל ממגירות לאחסון כלי בישול (סירים ומחבתות), סכ"ום וכלי אוכל או מוצרי מזון, וכלה במגירות למגבות ומפות שולחן. מומלץ להתקין מגירות שיספקו מגוון פתרונות לדרישות האישיות שלכם בפעילות הקולינרית במטבח. ניתן כיום למצוא מגוון מגירות לכל צורך- מגירות המצוידות באביזרי חלוקה פנימיים המסייעים לשמור על סידור הפריטים שנמצאים בהן, מגירות גבוהות, מגירות פנימיות, מגירות כפולות, המאפשרות נוכחות של שתי מגירות תחת דלת פתיחה אחת , מגירות רחבות ועמוקות לסירים ולקופסאות גדולות במיוחד, מגירות לסכו"ם, מגירות לכוסות, מגירות נשלפות במנגנון פתיחה חשמלי או במנגנון פתיחה בלחיצה ועוד

אי בלב מטבח

אחד מיתרונותיו הבולטים של האי הממוקם בלב המטבח הוא היותו נישה מעוצבת לפתרון אחסון. לפיכך מומלץ לבחור באי רחב, כשמצידו האחד מותקנת יחידת ארונות ומגירות לכלי אוכל שצריכים להיות זמינים להגשה לשולחן האוכל כדוגמת סכ"ום וצלחות, ומאידך זמינים לעבודה בזמן הבישול כדוגמת תבלינים, כלי בישול וכו'. את הדפנות של האי אפשר לנצל להכנסת מדפים שקועים לספרי בישול, סלסילות לירקות היבשים, מתלה לתליית מגבות מטבח ועוד.

ארון תריס למוצרי חשמל

אחד מהחידושים של עיצוב המטבחים הוא תיחום של ארון למוצרי חשמל. הארון הנפרד, ממוקם בקצה של השיש ונסגר עם דלת תריס במסילה אורכית כאשר בתוכו ממוקמים בקיר שקעי חשמל בין המדפים. מוצרי חשמל כגון מיקסר, טוסטר, מכונת מיצים, בלנדר ועוד, לא חייבים לתפוס מקום מיותר על השיש או בארונות אלא מסודרים בצורה מסודרת ונוחה בתוך ארון התריס כשהם כבר מחוברים לחשמל. בזמן העבודה הם נשלפים ומוחזרים בקלות לארון והתריס יורד למטה ומסתיר את כל הבלגן. -הצבת מתלה לסירים מעל פינת הגז או מעל אי המטבח פתרון עיצובי מקסים וכפרי המשמש כפתרון אחסון יעיל וזמין. המינוס היחידי שבמצב כזה הכלים צוברים טונות של אבק ויש צורך לנקותם קודם השימוש. -ארון שקוע בקיר בסמוך לשולחן האוכל ארון כזה שנבנה במיוחד עת שיפוץ או בניית הבית, הוא פתרון נפלא לאחסון כלי הגשה מיוחדים, כוסות יין, מפיות, פמוטים ועוד קישוטי שולחן שצריכים להיות נגישים ליד השולחן בזמן אירוח. הארון יכול להיות סגור עם דלתות מזכוכית מעוצבת או כרהיט נפרד. -הוספת מדפי תבלינים ברחבי המטבח כך שייראו גם כאביזרי נוי אם יש פינת אוכל במרכז המטבח היא יכולה לשמש כיחידת אחסון נוספת באמצעות תכנון נכון של נגר מקצועי מדפים המותקנים בדלת הארון יכולים לשמש לאחסון תבלינים ומוצרי מטבח קטנים. כשהאחסון במטבח מספק, כשהבלאגן מוסתר מעין ונוח לכם להיות במטבח, תהיו בטוחים שתאהבו לבלות בו הרבה יותר זמן.
תמונת כתבה
תמונת כתבה
תמונת כתבה
 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש