המכון להתפתחות הילד עבר למשכנו החדש

מאת: או-מד מדיקל ● 4/11/2015 12:17 ● ערב ערב 2731
אחרי שנים בהן פעל המכון להתפתחות הילד בעיר במבנה קטן בשכונת 'יעלים', נחנך לאחרונה ב'סימטת עופרים' (האגודה למען הקשיש בעבר) מבנה המכון החדש בו הושקעו 10 מיליון ש"ח. חדיש, מעוצב וצבעוני שייתן מענה ל – 1,200 מטופלים
המכון להתפתחות הילד עבר למשכנו החדש


המבנה החדש של המכון להתפתחות הילד שנבנה במימון החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) בהסכם משותף בין עיריית אילת לשירותי בריאות כללית, הינו דו קומתי, שטח כל קומה כ- 650 מ"ר. הקומה התחתונה משמשת כמכון להתפתחות הילד, המופעל על ידי קופת חולים 'כללית'. בחלק העיקרי של הקומה העליונה תמוקם המחלקה הפסיכולוגית של עיריית אילת וחלקה הנותר של הקומה מיועד להשכרה. מול המבנה החדש נבנה בימים אלה מעון היום השיקומי 'ניצן' שייחנך גם הוא בסוף החודש. במכון 15 חדרי טיפול המותאמים לצרכים המיוחדים של מטופלי המכון. לצד חדרי הטיפולים נבנו חדרי תצפית, חדרי רופאים, חדר טיפול תקשורת, חדרי טיפול באומנות, משחקיה, חדר טיפולים פיזיוטרפים וחדר 'סנוזלן' (חדר גרייה רב חושית, המאפשר לעורר אצל המטופל גרייה חושית, שמיעה, ראיה, ריח, ומגע באווירה נעימה). את המבנה עיצב האדריכל חמי צוקר. במסגרת העיצוב הושם דגש על צבעוניות שתתאים לאופי המקום כולל חיפויHLP   צבעוני בחלק מהקירות החיצוניים של המבנה. 
בטקס מרגש שנערך בשבוע שעבר, נחנך המכון במעמד מנהל ה'כללית' - אלי דפס, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי ומנהלת המכון באילת – ד"ר שושנה קבוט. עוד נכחו מנהלי בית החולים 'יוספטל' היוצא, ד"ר אבי גולדלברג והנכנס, ד"ר אלדר ברקוביץ' ומנכ"ל אגודת 'אילן' -  אילן צוריאל, המלווה את המכון כבר שנים רבות. 


שיתוף פעולה מנצח


ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי עמד נרגש וברך על המוגמר. "אוכלוסיית העיר בעלת הצרכים המיוחדים היא הלב של הקהילה והם ראויים למבנה הזה יותר מכל". באמירה אישית למנכ"ל ה'כללית' הודה ראש העירייה על פועלו הרב למען העיר אילת. "מיום כניסתך לתפקיד כמנכ"ל הכללית, מתחולל שינוי משמעותי בשדרוג השירות הרפואי למען תושבי העיר אילת, ואנו מודים לך על כך". עוד בדבריו ציין ראש העירייה, כי לצד בניית המכון ומעון היום השיקומי, תחל בקרוב בניית בית ספר לחינוך מיוחד שייתן מענה מכיתה א' עד גיל 21, ובהמשך ייבנה פארק לילדים עם צרכים מיוחדים ברובע 9.
ד"ר גולדברג, מנהל בית חולים 'יוספטל' ב – 7 השנים האחרונות, שסיים לאחרונה את תפקידו, תיאר את התמורות הרבות שחוללה ה'כללית' בתחום הבריאות באילת, ביניהם: פתיחת מרפאה בשחמון, שיפוץ יסודי של מחלקות פנימית וילדים בבית החולים, בניית חדר מיון חדש, פתיחת שתי מרפאות נוספות בשער העיר, אחת מהן המרפאה לבריאות הנפש (מיל"ה) שפעלה גם כן שנים רבות במבנה ישן. 
מנכ"ל ה'כללית' – אלי דפס, מי שהניע את המהלך לבניית המכון לפני שנתיים, פתח בתודה לראש העירייה וציין שמצא שותף אמיתי עם חזון ואמונה, בזכותם נבנה המבנה. "בניית המכון היא מחויבותנו, אך יש משימות שלצד המחויבות מתלווה להן תחושת שליחות אדירה", ציין בסיפוק דפס והוסיף: "אבן וריהוט לא נותנים שירות. יש כאן צוות נפלא בהובלת ד"ר קבוט שעושה עבודה יוצאת דופן". באמירת התודה, ציין המנכ"ל כל אחד ואחת מעובדי המכון. 


ראוי לציין, כי על אף שהמכון להתפתחות הילד פעל עד כה במבנה קטן וצפוף, הוא נחשב למכון מעולה, וכעת במקומו החדש ימשיך הצוות להעניק שירות מקצועי ואיכותי באכסניה ראויה. ד"ר קבוט שושנה, מי שהקימה את המכון, טיפלה באלפי ילדים משך 30 שנים והכשירה דורות של מטפלים, לא יכלה להסתיר את התרגשותה וציינה: "האמונה מעולם לא עזבה אותנו ועדיין זהו חלום שהתגשם". 


לצד המברכים, ברך גם שי לוי, תושב העיר המטופל במכון משחר לידתו. שי, תלמיד בית הספר התיכון 'רבין', עושה ופועל כמו שאר התלמידים, יוצא לטיולים, למסע לפולין וגם מנגן על תופים במרכז 'ווליום שחמון'. בזכות נחישותו והתמדתו, נתן השראה לכל המטפלים והתרגש ביחד איתם מהמבנה החדש.
המכון מטפל בכ-1,200 ילדים מגילאי 0-18 ותפקידו לאבחן ולטפל בילדים עם בעיות נירו- התפתחותיות שונות: בעיות מוטורית, שיתוק מוחין, הפרעה בהתפתחות שפתית ותקשורת בין אישית, לקות קשב וריכוז, תסמונות נדירות ועוד. המכון מעניק סוגים שונים של טיפולים: נוירולוגיה ילדים, שיקום באמצעות ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה קלינאות תקשורת, טיפולים פסיכולוגיים ואבחונים וטיפולים פסיכיאטרים עד גיל 6. מעתה יוענקו כל השירותים על ידי הצוות המסור במבנה ראוי, נעים ומזמין. 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש