משולחנה של דוברת העירייה: האב אילת – מסלול ההמראה לרעיון שלך

מאת: או-מד מדיקל ● 9/11/2015 12:33 ● מה נשמע 416
במתחם חדש בעיצוב מודרני, פועלים כבר 20 יזמים שחולקים ביחד מתחם עבודה משותף ונהנים מאינטרנט חינם, ליווי, ייעוץ והדרכה של אנשי מקצוע וקהילת יזמים תומכת. אם המיזם הפרטי שלהם יצליח, יש בסוף הדרך גם משקיע. 'האב אילת' – המרכז לפיתוח יזמות, הוא המתחם החם החדש שפתחה עיריית אילת לטובת עידוד יזמות וכחלק מפעולות לגיוון מקורות התעסוקה בעיר
משולחנה של דוברת העירייה: האב אילת – מסלול ההמראה לרעיון שלך

ה'האב' הממוקם בפארק התעשייה אמת"ל ומנוהל על ידי החברה הכלכלית לאילת (חכ"א), מהווה מרחב עסקי מודרני המציע סביבת עבודה משותפת, קהילת יזמים תומכת, הדרכה וליווי. ב'האב' ניתנת הדרכה פרטנית כיצד להפוך את הרעיון למיזם עד הצגתו למשקיע על ידי עזרה בבניית תוכנית שיווק, תוכנית עסקית, מודל או אב טיפוס. על חברי הצוות המקצועי של ה'האב' נמנים מקימי חברת ההיי טק הראשונה באילת ומנטורים מקצועיים המלווים את היזמים משלב בדיקת ההיתכנות של הרעיון ועד למציאת משקיע ושותפים אסטרטגיים. ה'האב' הפועל בימים א'-ה' בשעות הבוקר ואחר הצהריים, מעניק ליזמים את התשתית, ללא תשלום בחצי השנה הראשונה. לאחריה הפעילות ב'האב' תהיה כרוכה בעלות חודשית סמלית. לדברי ארן עידן, מנהל ה'האב', הפרויקט העירוני פועל ללא מטרות רווח וכל תכליתו לסייע לבני ובנות אילת להמריא עם הרעיון שלהם. "בהאב שמים דגש על פיתוח וקידום יוזמות הנוגעות לנקודות החוזק של אילת, ביניהם: חקלאות ימית וביוטכנולוגיה, תיירות, אנרגיה ירוקה וכן בתחומים כמו תוכנה, אפליקציות, וכל מיזם בעל אופק עסקי", מדגיש עידן. לצד פיתוח רעיונות ויזמות פועל ה'האב' גם לחנך ליזמות. בהנחיית אור חביב איש חינוך, יזמות והיי טק, מציע ה'האב' הרצאות בנושאים שונים הקשורים ליזמות, במטרה לגבש קבוצה של צעירים יוזמים שיהפכו ליזמים. 

 

האדריכלית והאמנית
אור חביב והצעירים



השותפה העיקרית ליוזמה ולהקמת ה'האב' היא חברת EilatTech, חברה אילתית לפיתוח עסקי בבעלות אריאל בנטוב ועודד הראל. החברה שמיקמה את משרדיה בקומה השנייה של ה'האב' היא חלק מקבוצה בינלאומית מהטובות בתחומה, שבסיסה בארה״ב ואשר שמה לעצמה את פיתוח היזמות העסקית והטכנולוגית באילת בסדר עדיפות עליון. לשם כך גייסה החברה קרנות וגופים פיננסיים בינלאומיים, מנטורים ואנשי שיווק מהטובים בתחומם, במטרה לסייע להצלחת ה'האב' והיזמים האילתיים. גם בתחום החקלאות הימית והביוטכנולוגיה גויסו משקיעים מקרן 'אקווה פארק אילת' בבעלותם של ירון גונדא ואופיר פינס. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, שיזם ביחד עם סגנו וממלא מקומו, אלי לנקרי, את הקמת ה'האב', ציין במעמד הפתיחה הרשמית של הפרויקט בשבוע שעבר: "גיוון מקורות התעסוקה הוא אתגר גדול שהצבנו כתפיסה עירונית. האב אילת יהווה את התשתית להקמת מפעלים באילת ומכאן חשיבותו, בדיוק כמו חשיבותו של קמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון בהכשרת התשתית האנושית". 
אגף הצעירים בעירייה, שהוקם לפני כשנתיים, מלווה את צעירי אילת גם בתחום היזמות באמצעות ה'האב'. לצד גיוון מקורות התעסוקה עבור בני ובנות אילת, הנחה ראש העירייה את צוות האגף, לאתר את בני אילת שעזבו את העיר ולנסות להחזירם הביתה. סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי הוסיף: "ההאב הוא חלק חשוב בתוך תהליך גדול של גיוון והרחבת מקורות התעסוקה באילת. דרך הפעולות הללו אנו רוצים לראות עוד עסקים קטנים באילת ולא רק בתחום התיירות, בתקווה שעסקים קטנים יהפכו בעתיד למפעלים גדולים".
חבר הכנסת – אלי כהן, יו"ר ועדת הרפורמות וחבר בוועדת הכספים נכך במעמד הפתיחה של ה'האב' ברך את היוזמה ואמר: "אילת היא נכס אסטרטגי למדינת ישראל והיא אחת משלוש הערים הבינלאומיות לצד תל אביב וירושלים, בהן משקיעה מדינת ישראל בזכות חשיבותן". 


את המתחם החדש עיצבה האדריכלית יסמין שושני, שציינה: "החלל מיועד לאנשים יוצרים, ולכן היה לי ברור שיש לצאת מהקופסה, ולייצר חלל לא שיגרתי, מפתיע, מעניין וכייפי, שייתן השראה למבקרים בו". המתחם מעוצב בסגנון ניו יורקי. חלל הכניסה לבן ונקי ומתוכו יוצאים במסדרון מעוצב אל תוך שולחנות העבודה. עוד כחלק מהעיצוב מוקמו ספות ומטבח מודרני מאובזר. לצד העיצוב גויסה גם האמנית עינת שטקלר שהוסיפה פריטי אומנות במקום, הבולט שביניהם תמונה של להקת הביטלס העשויה מפקקי מתכת של בקבוקים. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש