קפה עולם על קיימות חברתית

מאת: או-מד מדיקל ● 11/11/2015 15:35 ● מה נשמע 417
משולחנה של דוברת העירייה / 150 אנשי חינוך מאילת ומחבל אילות, השתתפו ביום עיון שעסק בנושא הקיימות החברתית תוך התעמקות בסוגיות של זהות מקומית וייחודה של העיר אילת. יום העיון נקרא 'קפה עולם' על שם המתודה הבינלאומית, המשמשת כלי שיח המעודד שיתופיות והשתתפות בעיצוב תהליכי חינוך על ידי הקהילה
קפה עולם על קיימות חברתית

מזה עשור שהמחלקה לחינוך סביבתי בעירייה מקיימת פעילויות לקידום הקיימות במערכת החינוך ובעיר אילת. "השנה לאחר שהעמקנו בנושאי הקיימות הפיסית, החלטנו ל"עלות כיתה" ולהרחיב את המעגל החברתי שמזין את עולם הקיימות", ציינה רונה שפירא, מנהלת המחלקה והדגישה, כי ההבנה שכדי להפוך את העיר אילת לעיר מקיימת נדרש שיתוף נרחב של הקהילה, היא זו שהובילה להרחבת מעגלי העשייה בתחומי הקיימות. מטרת יום העיון, שהינו פרי שיתוף פעולה עם מרכז פסג"ה- המרכז להכשרת מורים, היה להציג בפני אנשי החינוך מושגים חדשים בעולם הקיימות, להוביל אותם דרך כלי שיח של אומנות האירוח לתהליכים של מנהיגות השתתפותית, בה הם לוקחים חלק בעיצוב עתיד העיר אילת, ולחשוף בפניהם סוגיות משמעותיות שמעצימות את העיר אילת כעיר ייחודית ומיוחדת, כבסיס ליצירת עיר מקיימת המחוברת לזהות המקומית שלה. ביום העיון, שהתקיים בבית ספר 'עציון גבר' השתתפו כ - 150 מחנכים מכלל בתי הספר בעיר. את יום העיון העביר צוות הקיימנים – יוזמה חברתית לקידום קיימות חברתית, שכלל מנחים העוסקים בתחום ברחבי הארץ ומומחים בהובלת תהליכי שיח בגישה השתתפותית. 


יום העיון מצטרף לפעילויות רבות שמתקיימות השנה באותה הגישה והרוח, ביניהן: שתי השתלמויות למורים בשיתוף המכון לחינוך דמוקרטי והקיימנים, מפגש עם תלמידי העל יסודי והיסודיים שיתקיים במהלך השנה, קורס לסטודנטים שיועבר באותה הרוח וקורסים נוספים שיועברו על ידי 'תעשידע ' לתלמידים. "בראיה רחבה והוליסטית בה שותפים מרכז פסג"ה, היחידה הסביבתית ובתי הספר, אנו מאמינים, כנוכל לבנות תוכנית מקומית שנקבעה ותלווה על ידי אנשי החינוך עצמם ובכך להעצים ולחזק עשייה מקומית ייחודית בתחום החינוך לקיימות בעיר אילת" סיכמה רונה. 
 

 דנה זנטי, דוברת העירייה

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש