כשאילת הגיעה לכנסת

מאת: או-מד מדיקל ● 11/11/2015 15:44 ● מה נשמע 417
משולחנה של דוברת העירייה / הזדהות ותמיכה מלאה באילת נרשמה ביום שלישי השבוע בכנסת ישראל, שהקדישה יום דיונים מיוחד על העיר. באמירה חוצת ועדות, תמכו חברי הכנסת במאבק העיר כנגד פינוי שדה דב. אילת שהגיעה כעיר חזקה, יצאה מחוזקת עוד יותר
כשאילת הגיעה לכנסת

יום מוצלח לאילת נרשם ביום שלישי בכנסת ישראל, שייחדה יום דיונים מיוחד לטובת העיר-  יום אילת, המתקיים זו הפעם השנייה בחמש השנים האחרונות, כלל דיונים בחמש מוועדות הכנסת: חינוך, מדע וטכנולוגיה, עבודה רווחה ובריאות, פנים וכלכלה. את יום אילת קידמה חה״כ נאווה בוקר, באישור יו״ר הכנסת - יולי אדלשטיין ובהובלת ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי. לאחר הוועדות התקיים דיון במליאת הכנסת בו נשא דברים, יו"ר הכנסת – יולי אדלשטיין שברך את העיר אילת ואת חברי הכנסת שחברו קואליציה ואופוזיציה כאחד לקדם את ענייני העיר אילת. עוד נשא דברים המשנה לראש הממשלה ושר הפנים – סילבן שלום. 


יום הדיונים החל בוועדת החינוך בראשות חה"כ יעקב מרגי, שברך את אילת ואת מערכת החינוך המובילה מצוינות על אף התנאים המגבילים הנובעים ממאפייניה הייחודיים של העיר. לאחר ששמעו חברי הועדה סקירה על החינוך והאקדמיה באילת מפי ראש העירייה, המשנה למנכ"ל העירייה וראש מינהל שח"ק – ד"ר דרורי גניאל, נציגי האקדמיה ונציגת מועצת נוער עירונית, ליאל זינו המשמשת גם חברה במועצת התלמידים הארצית, שוכנעו חברי הוועדה, כי יש צורך שמשרד החינוך יכיר במיוחדותה של העיר אילת ויפעל לאשר את התקנה המיוחדת. בוועדת המדע והטכנולוגיה בראשות חבר הכנסת אורי מקלב, קיבל עניין ההכרה באילת כמרכז בינלאומי למדעי הים, חיזוק מראש הות"ת לשעבר, חה"כ פרופ' מנואל טרכטנברג, שציין כי באילת יש פוטנציאל אדיר ייחודי בעולם בזכות הנכסים המחקריים האדירים והייחודיים בעולם. עוד ציין טרכטנברג, כי יש נכונות אדירה לשיתוף פעולה מצד אוניברסיטאות בעולם ולכן ממשלת ישראל צריכה להגדיר את העניין כפרויקט לאומי ולתקצב אותו ב- 50 מיליון ש"ח. ראש העירייה הדגיש בעניין זה, כי תחום האקדמיה והמחקר הוא לאומי קיומי לחייה האיכותיים של העיר אילת. יו״ר הוועדה ציין, כי זו חובתם וזכותם למנף את המשאבים הטבעיים של אילת ולקדם בכל דרך את תחום חקר ים סוף כולל פעולות לקבלת תמיכה ממשלתית לטובת פתיחת מרכז בינלאומי לחקר ים סוף.
בוועדת הבריאות בראשות חבר הכנסת אלי אלאלוף, עלה עניין חיזוק בית החולים 'יוספטל' והקמת בית אבות באילת. לאחר ששמעו חברי הוועדה סקירה בעניין בית החולים ממנהלו, ד״ר אלדר ברקוביץ׳, סיכם היו״ר בקביעה, כי במושב הבא של הכנסת, לקראת חודש מאי, יתקיים דיון נוסף ועד אז תוגש לחברי הוועדה, תוכנית פיתוח ממשרד הבריאות ותכנית לגבי בית אבות.
ועדת הפנים בראשות חה"כ דוד אמסלם, דנה בעניין מענקי איזון לעיר אילת. לאחר ששמעו סקירה מסגן ראש העירייה וממלא מקומו – אלי לנקרי, שוכנעו חברי הועדה, כי יש להחזיר לאילת את מענקי האיזון או להעניק לה מענק מיוחד בדומה למענק הבירה שמקבלת העיר ירושלים וזאת על רקע מיוחדותה של אילת.
בוועדת הכלכלה, בראשות חה״כ איתן כבל, נדון עניין פיתוח עסקי וגיוון מקורות התעסוקה. חברת הכנסת בוקר, שקידמה את יום אילת ציינה: ״אילת היא כיפת הברזל של התיירות בישראל ויש לחזקה בכל דרך״. יו״ר הוועדה סיכם את הדיון בהחלטה כי עד חודש אפריל תוצג תכנית מפורטת באחריות משרד הכלכלה בשיתוף העירייה. התכנית תובא לפורום המנכ״לים בראשות מנכ״ל משרד ראש הממשלה.

 

תמיכה סוחפת


גם בעניין המאבק כנגד ההחלטה לפנות את שדה דב המשמש עורק חיים מרכזי עבור תושבי אילת, זכתה אילת וראש העירייה כמוביל המאבק, לתמיכה מקיר לקיר והעניין יבוא לדיון מיוחד בימים הקרובים, בוועדת המשנה לנושא תעופה מטעם ועדת הכלכלה, בראשות חה״כ יצחק וקנין. 
בתום הדיונים, הוקדש דיון על העיר אילת גם במליאת הכנסת. יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין פתח הדיון ואמר: "תושבי אילת חיים במיקום עם אפיונים מיוחדים ועם צרכים ייחודיים, ועל כן זכאים בדין להטבות מס, כמו גם להיותה אזור סחר חופשי הפטור, כידוע ממע"מ, כל זאת, כדי להעניק תמריצים הן לבעלי העסקים בה והן למי שבוחרים לחיות בעיר הזו, על מיקומה הגאוגרפי המיוחד מאד אבל גם המרוחק מאוד. לכן, נוכח חשיבותה האסטרטגית, טוב עושות הממשלה ורשויותיה כאשר הן משקיעות בעיר מחשבה מיוחדת, לרבות צוות שרים לעניין אילת בראשות ראש הממשלה".עוד הוסיף יו"ר הכנסת: "אנחנו רואים עיר בהתפתחות, צעירים שרוצים לבוא לגור שם, מקבלים היום שירותי בריאות יותר טובים, ויש שם אוניברסיטה, בקרוב שדה תעופה בינלאומי ורכבת. אני מקווה שנמשיך ונפעל לפתח את העיר הזאת, בכל אותם נושאים שבהם אפשר לתרום לתושבי אילת ולתושבי המדינה בכלל". 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש