שיקום הפה

מאת: או-מד מדיקל ● 23/11/2015 10:10 ● ערב ערב 2733
שיקום הפה


שני מרכיבים מובילים היום את רפואת שיקום הפה ומובילים יותר מטופלים להגיע אל הטיפול. המרכיב הראשון הוא עלייה בתוחלת החיים שמובילה לצורך לשמור על חלל הפה לאורך יותר שנים מאשר בעבר. העלייה המבורכת בתוחלת החיים אינה אומרת שאיכות החיים נשמרת ואחד הדברים שנפגעים הוא חלל הפה והלסת ומוביל יותר אנשים מפעם להגיע לטיפולי שיקום פה. המרכיב השני אשר גורם ליותר מטופלים להגיע לטיפולים אלו הוא הגורם הטכנולוגי. התפתחות הטכנולוגיה הפכה את הטיפולים השונים לנגישים יותר, פחות כואבים ויעילים יותר.


אלו טיפולים מתבצעים במסגרת השיקום

טיפולי שיקום הפה הם קבוצה של טיפולים מגוונים מאד ובניהם אפשר למצוא טיפולים שמתבצעים בשל צורך לשיקום אסתטי ויש שמתבצעים כדי להחזיר את האזור לתפקוד תקין. בין הטיפולים אפשר לראות טיפולי לסת, הנחת שתלים דנטליים, השלמת שיניים ועוד. 
טיפולי השיקום מאפשרים למטופל לצאת עם תפקוד מלא של חלל הפה ומעניקים לו את המראה האסתטי לו הוא יכול לצפות. 


מה גורם למטופלים לגשת לטיפול

הסיבות שמובילות מטופלים להגיע אל טיפולי שיקום פה הן מגוונות מאד ובניהן:


פגיעה פיזית – פגיעה פיזית בחלל הפה יכולה לגרום לתוצאות שונות והנפוצה שבהן היא שבירה של השיניים או תזוזה שלהן. הפגיעה יכולה להוביל כמובן למראה אסתטי לא מחמיא, אך לא רק, היא יכולה לפגוע בתפקוד השיניים ומכאן לפגוע באיכות החיים של המטופל.


מחלת שיניים – מחלת שיניים כמו עששת יכולה להוביל לפגיעה בשן, ריקבון ומכאן לצורך להניח שתלים דנטליים או לבצע טיפול יסודי באזור. כמובן, הסיבות למחלות באזור הן שונות וטיפול השיקום יתבצע אם הן הצליחו לפגוע בעומק השן או הלסת.


גדילה בעייתית – טיפולי שיקום הנוגעים בגדילה הם טיפולים כמו למשל הנחת גשר וטיפולים דומים. גדילה לא תקינה של השיניים עלולה להוביל לא רק לפגיעה אסתטית אלא גם לפגיעה תפקודית של השיניים.


גיל – חלק מהמטופלים מגיעים אל טיפולי שיקום הפה בשל גיל מבוגר. גם כאלה שבצעירותם השיניים שלהם היו חזקות ולא נפגעו, יכולים למצוא עצמם מגיעים לטיפולי שיקום בשל היחלשות עצם הלסת או מסיבות אחרות שקשורות בגיל.


המרפאה של דר' שרון ינושבסקי

המרפאה של דר' שרון ינושבסקי ממוקמת במושב בית יצחק בתוך נוף פסטורלי. צוות המרפאה עובר הכשרות באופן תמידי כדי להביא את הטיפולים המתקדמים ביותר עבור המטופלים ולבחור לכל אחד את הטיפול נכון ביותר עבורו. במרפאה ישנו ציוד מתקדם כולל ציוד הדמיה שמאפשר למטופלים לעבור את כל תהליך הטיפול במקום אחד בלי להסתובב בין מרפאות שונות או מכוני הדמיה.
המטרה של המרפאה היא להעניק לכל מטופל את הטיפול הטוב ביותר עבורו תוך הקשבה מתמדת לצרכיו. הבחירה בטיפול הנכון לכל אחד מביאה בחשבון את המצב ההתחלתי של המטופל והיא נעשית תמיד במטרה לשמור על מינימום כאב כך שכל מטופל מקבל את היחס הטוב ביותר לו הוא יכול לצפות לפני הטיפול, במהלכו ואחריו.

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש