זוכרים את כפיר - טורניר לזכרו של כפיר אוחיון ז"ל

מאת: או-מד מדיקל ● 3/3/2016 09:32 ● מה נשמע 433
כמידי שנה גם השנה קיים בית הספר התיכון ע"ש "רבין" את טורניר קט הרגל לזכרו של כפיר אוחיון ז"ל, שהיה תלמיד בית הספר, שחקן ושופט בטורניר הבית ספרי, חייל מג"ב שנהרג בשנת 2004 על ידי מחבל מתאבד במחסום ארז. בטורניר המסורתי באמצעותו מנציח בית הספר זו השנה ה – 11 את כפיר ז"ל, משתתפים כל תלמידי בית הספר מכיתות ז'-י"ב. השנה השתתף בטורניר, נבו אוחיון, אחיו של כפיר ז"ל, תלמיד כיתה י"א 7 בבית הספר התיכון ע"ש רבין, שהגיעה למקום השני בטורניר. למקום הראשון הגיעה כיתה י"ב 4.
זוכרים את כפיר - טורניר לזכרו של כפיר אוחיון ז''ל

"כפיר נצור על לוח ליבינו, סיפורו ומורשתו יעברו מדור לדור למען זכרו ולא פחות מכך למען חינוך הדור והטמעת ערך הגיוס לצה"ל, אהבת העם וארץ" אמרה בהתרגשות, מנהלת בית הספר - שמחה הראל והוסיפה: "המשימות המורכבות עוד לפתחנו, מחר אתם תלמידי י"ב תישאו באחריות, הכוח עובר לידיכם והאחריות על כתפיכם, אנו מאמינים וסומכים עליכם".

 

במעמד טקס חלוקת המדליות והגביעים, שנערך בסיום הטורניר, היום (ג') באולם הספורט בבית הספר התיכון ע"ש רבין, נכחו הוריו של כפיר ז"ל ומשפחתו, סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי, חברי מועצת עיר והנהלת העירייה, סגן מפקד חטמ"ר אילת, מפקדי מג"ב, אורחים, תלמידים ומורים. את הטורניר ארגן כמו בכל שנה, המורה לחינוך גופני בבית הספר ברק בן חיים, יוזם הטורניר. במהלך הטקס, ריגש את כולם הזמר האילתי אליה חנו ששר את השיר "כאב של לוחמים".  

 

כפיר אוחיון ז"ל,  נולד באילת, בבית החולים יוספטל בכ"ו באייר תשמ"ד 29.5.84. בן בכור ליעל ואבי אוחיון. כבר בילדותו ניכר עליו שהוא הולך להיות חייל במשפחה. תמיד היה מסודר להפליא ובעל יכולת טכנית גבוהה לבנות ולסדר דברים במקומם. הוא למד בבי"ס "ערבה" ואחר כך בביה"ס מצפה ים וצאלים ובתיכון למד כפיר בבית הספר ע"ש אלון שם סיים את לימודיו במגמת חשמל. כפיר בלט תמיד בכל תחום אותו אהב, היה מנהיג וחבריו תמיד שמעו בקולו ואהבו להיות עמו. בתאריך 4.8.2003 התגייס כפיר לצה"ל בפרופיל 72 ונאמר לו שהוא לא יכול להתקבל למג"ב קרבי. עבור כפיר אין דבר כזה "לא יכול" והוא התעקש לשרת במג"ב ועל כך שילם במעצר בבקו"ם. לבסוף קצין המיון החליט לשלוח את כפיר למג"ב ובתאריך 10.8.2003 הועבר בשמחה ובאושר גדול ליחידה. כפיר היה נחוש ושמח להיות במג"ב עד כדי כך ששבוע לפני גיוסו הוא לבש את מדי חברו והצטלם עימם. במג"ב היה כפיר טירון חרוץ, למרות המרחק מהבית והקושי הרב בטירונות והיה נחוש לסיים את שירות הצבאי כלוחם מג"ב. כפיר המשיך לקורס מ"כים ובתום הקורס הוא שובץ למג"ב רמון בעזה, פלוגה ח' והיה למפקד הצוות. בתאריך 17.4.2004 בעת שהיה במגן 12, מחסום ארז, הגיע מחבל מתאבד וביצע פיגוע במקום. כפיר נפצע באורח אנוש ולבסוף מת מפצעיו. יהי זכרו ברוך.

 

 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש