אם לאם בקהילה

מאת: או-מד מדיקל ● 3/3/2016 09:41 ● מה נשמע 433
9 אימהות ותיקות תושבות אילת, הצטרפו למעגל ראשון של תכנית "אם לאם בקהילה", שמטרתה לספק ליווי ותמיכה לאימהות לתינוקות עד גיל שנה וכן לסייע להן בהתמודדות עם האתגרים שמציבה ההורות. במסגרת התוכנית, עורכות המתנדבות, שהן עצמן אימהות, ביקורי בית בביתן של אימהות המבקשות תמיכה. התכנית ממומנת על ידי התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון ומופעלת ע"י האגף לשירותים חברתיים בעירייה.
אם לאם בקהילה

התכנית, שפותחה בארה"ב, פועלת כבר מספר שנים במספר יישובים בארץ והעיר אילת גאה להצטרף אליה כחלק ממכלול גדול של שירותים חברתיים המוענקים על ידי עובדי האגף לכל רבדי האוכלוסייה. התוכנית מבוססת על ממצאים מחקריים וקליניים המצביעים על ההשפעה הרבה שיש להסתגלות האימהות לתפקיד ההורות ולשביעות הרצון שלהן על התפתחות ילדיהן. שנת החיים הראשונה היא תקופה רבת חשיבות הן לאם והן לתינוק. תמיכה חברתית המותאמת לצרכים, לאמונות ולסגנון החיים של האם, מתוארת בספרות המחקרית כאחד מן הגורמים החשובים ביותר להסתגלותן של האימהות ולהתפתחות הקשר אם-תינוק. המתנדבות כאמור, הן אימהות מנוסות, אשר עברו הכשרה בת 22 שעות שכללה נושאים שונים הנוגעים להתפתחות התינוק בשנתו הראשונה.

"המפגש האינטימי והעזרה ההדדית בין נשים ברגעים רגישים ומשמעותיים בחיים, מהווים בסיס לקשרים לאורך זמן ובתוך כך לחיזוק החוסן הקהילתי" ציינה פרידה בן לולו – מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה והוסיפה, כי אחיות טיפת חלב, עובדות סוציאליות ורופאי ילדים בקהילה מתחילים להכיר את התכנית וכבר התקבלו הפניות ראשונות בבקשה לשלב את המתנדבות בהנחיה ובתמיכה לאימהות צעירות.

בטקס הסיום שנערך בשבוע שעבר במלון רויאל גארדן, אשר אירח את המתנדבות, העניקו פרידה בן  לולו - מנהלת האגף לשירותים חברתיים ואלפרד מיכאלוביץ - מנהל התכנית הלאומית באילת, תעודות למתנדבות. את התכנית מרכזות באילת - אביבה כליפה ומירי בן שיטרית מהאגף לשירותים חברתיים.  

 

 חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש