טור הומיאופתיה

מאת: רותם ג'קסון ● 13/4/2016 15:56 ● מה נשמע 439
החורף במיוחד, ועונות המעבר בפרט, מאופיינים בתחושת יובש על העור. בעלי רגישות במערכת הנשימה עלולים לסבול גם מפריחה בשם 'אטופיק דרמטיטיס' או 'אסטמה של העור'. הפריחה יכולה להחמיר עד כדי גירוד טורדני שמוביל לפציעה ודימום ומראה מצמרר של טלאים אדומים/ נפוחים/ מפרישים, המפוזרים באזורים שונים בגוף ובעיקר בקפלים (צוואר, מאחורי הברכיים, זרועות, מרפקים, מאחורי האוזניים ועוד). אלא שלפני שאתם רצים למרוח שכבות של סטרואידים וחומרי סיכה סמיכים, חשוב להבין כמה כללי יסוד שיעזרו לכם להבין את הקשר בין מה שקורה על העור לבין מערכת הנשימה.
טור הומיאופתיה

העור והנשימה הם מערכת אחת, כאשר העור הוא האיבר החיצוני של מערכת הנשימה. לכן כל תופעה שיוצאת על העור קשורה בדרך ישירה ועקיפה למערכת הנשימה. סביר להניח שברוב המקרים בהם ילדכם סובל מאסטמה של העור, תגלו שלמישהו מבני המשפחה יש עניין עם נשימה או אלרגיות שונות. בעיות עור מתחילות לרוב, מאיזו שהיא חולשה פנימית במערכת הנשימה, לכן כל משחה  שתמרחו לא תרפא את הבעיה, אלא רק תשתיק אותה לפרק זמן. בהומיאופתיה, מריחת המשחות על הבעיה העורית, מייצרת 'דיכוי' למערכת הנשימה, שמחפשת דרך יציאה החוצה מהגוף. אם תתמידו במריחה לאורך זמן(בייחוד משחות סטרואידיות) תגרמו לכך שלמערכת הנשימה לא תהיה ברירה אלא להתבטא דרך האיבר הפנימי יותר- הסימפונות והריאות. לכן אל תתפלאו אם פעם הייתה לכם פריחה עיקשת שדאגתם לדכא עם משחה, וכעבור זמן מה התפתחו שיעולים, ברונכיט או אסטמה. הדבר נכון גם בבעיות של תפרחת חיתולים אצל תינוקות כאשר יש במשפחה היסטוריה של בעיות עור ונשימה וגם במקרה של קשקשת על ראש התינוק. תופעת הטלאים על קרקפת הילודים הינה רמז למערכת נשימה רגישה וכל מריחת שמן וסירוק הקרקפת עד להסרה של הקשקשת שווה לדיכוי שעלול להתפרץ כבעיות במערכת הנשימה או במקרה הקל יותר כאסטמה של העור, בשלב מאוחר יותר. הגישה ההומאופתית רואה בבעיות העור תוצאה של הפרעה פנימית לכן אנחנו מעדיפים לטפל בתרופות פנימיות במקום להשתמש במשחות חיצוניות כאמצעי להפטר באמצעותו מפריחות העור. כל שכן יש לדאוג לריכוך ולחלוח העור כטיפול תומך בדגש על מוצרים העשויים מחומרים טבעיים בלבד. 
טיפול מונע: לדאוג לשימון העור על בסיס יומיומי עם אחד או יותר מהשמנים הטבעיים שברשימה למטה/ להפחית באופן משמעותי את צריכת מוצרי החלב/ להימנע ממזון מעובד, סוכר לבן, קמח לבן/ לצמצם מגע כימיקלים עם העור ולעבור למוצרים אקולוגיים(אבקות ומרככי כביסה, סבון ושמפו)/ להימנע מאריגי צמר, אריגים מלאכותיים ומכל דבר שיכול לגרות את העור.
טיפול נטורופתי -
- קפסולות של ג'וס פלאס, (מיצוי מרוכז של פירות,ירקות ופירות יער) המכילים את כל הויטמינים והמינרלים החיוניים לחיזוק מערכת החיסון עם השפעה מיטיבה ביותר על העור. 
-ויטמין A – נמצא ב-כבד, גזר, דלעת, עלי לפת, תרד, פטרוזיליה, חמאה, בטטה, כרוב עלים, עלי סלק, חסה, אספרגוס, חלמון ביצה, קישואים, ברוקולי, עגבניה....
-ויטמין F – נמצא ב-שמני ירקות, אבוקדו, אגוזים, חלמון ביצה
-שמן זית- יעיל בלקיחה דרך הפה ובמריחה על הגוף(כמניעה בלבד לא על הגרוי)
-שמן שקדים / קוקוס/ משמש/ שמן קנביס - לשימוש חיצוני אצל ילדים ופעוטות על מנת לסייע לריכוך ולחלוח העור(גם בזמן פריחה)
= טיפול הומאופתי
•באופן כללי בבעיות עור מומלץ לפנות להומאופת מוסמך על מנת להגיע לריפוי מלא ולא רק להרגעה זמנית. יש כאמור, לקחת בחשבון את המצב הכללי בנוסף לגורמים התורשתיים, רגישויות וכ"ו על מנת למצוא את הרמדי המערכתית שתנטרל את התופעה.  במצבים קיצוניים בלבד ניתן להעזר ב-
•    Graphitis – עור סדוק- מבוקע עם הפרשה דבשית. מיקומים נפוצים: כפות ידיים ואצבעות ידיים. בקפלים של המרפק והברכיים, מאחורי האוזניים.
•    Petroleum – סדקים עמוקים, מכאיבים, מדממים. מחמיר בחודשי החורף. מופיע בעיקר בידיים ובקצות האצבעות ואצל אנשים שחשופים בעבודתם למגע עם כימיקלים(צלמים,ספרים ועוד..)
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

 

חדשות אילת


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש