האור שלי

מאת: או-מד מדיקל ● 15/6/2016 16:03 ● ערב ערב 2763
פרויקט שלישי של קיימנים כחלק מעיצוב סביבתי יצא לאור. לאחר התחנה הוורודה ברחוב אילות, ה'קמפוסלון' - סלון שהוקם על ידי סטודנטים במרחב קמפוס אילת של אוניברסיטת 'בן גוריון', יצא לאור פרויקט קיימנים שלישי מבית היוצר של תלמידי 'קדם עתידים' (בית הספר 'רבין')- 'האור שלי'
האור שלי

במסגרת הפרויקט מוצגים לראווה ברחבת הכניסה לבית הספר 'רבין', מגוון אהילים, שעל כל אחד מהם מצוין ערך. גם כאן כמו ב'קמפוסלון' ובתחנה הוורודה, מוזמנים הבאים לבטא את המחשבות שלהם על גבי הלוחות שהוצבו במקום, ולהעלות תמונה מחויכת בעמוד הפייסבוק - פלייסמייקינג אילת.

לצד אנשי סביבה, חינוך, וסטודנטים, השתתפו בפרויקט גם תלמידי 'קדם עתידים' בשכבה י' של בית הספר 'רבין', במסגרת קורס 'קיימנים', פרי שיתוף פעולה בין המחלקה לחינוך ועיצוב סביבתי בעירייה, בית הספר, תכנית 'קדם עתידים' ומיזם ה'קיימנים'. במסגרת הקורס, למדו התלמידים קיימות חברתית המספרת את סיפור המקום ותושביו ומשרה אווירה מיוחדת וחייכנית על המבקרים בו. עוד למדו התלמידים את עקרונות ההתערבות במרחב המניעה לפעילות חברתית, מקדמת שייכות והשראה ומעמיקה את הקשר והחיבור של התלמידים לבית הספר. לאחר תהליך חשיבה ובבחירות דמוקרטיות בחרו התלמידים להתערב דרך פרויקט 'מה האור שלך' בו ביטאו התלמידים את עולמם הערכי ביצירת אהיל ובו הערך החשוב להם. בין הערכים שבחרו התלמידים לשתף, ניתן למצוא את חשיבות הדרך ולא רק התוצאה, ערבות ואחריות הדדית, שונה אבל דומה, הצורך בלחלום רחוק, התמודדות עם אתגרים ועוד. בנוסף תלו התלמידים לוחות בהם הזמינו את שאר תלמידי בית הספר, להתרווח בפינות הישיבה במקום ולכתוב "מהי המילה הטובה שלי להיום" ו"מהי נתינה בשבילי". "מדובר בשפה בינלאומית שבה תושבים לוקחים חלק בעיצוב המרחב העירוני, מספרים את סיפורו של המקום דרך העיניים שלהם, גורמים לאנשים לחייך, להגיב ולהיות חלק ממה שקורה בעיר",  מציינת רונה שפירא – מנהלת המחלקה לחינוך סביבתי, המובילה את התהליך בשיתוף מרכז פסג"ה ובעידוד ותמיכה של העירייה ומוסיפה: "הרעיון הוא לייצר כמה שיותר פינות חמד כאלה ברחבי העיר בכל מיני נושאים ובכל מיני דרכים".

 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש