חתונת השנה: כמה קיבלה העירייה?

מאת: עומר כרמון ● 17/6/2016 22:38 ● ערב ערב 2763
חברת האופוזיציה במועצת העיר, עו"ד לימור להב, וחבר המועצה ומחזיק תיק הספורט, חן בן אפרים, התכתשו השבוע מילולית בעקבות חתונתו של בן אפרים במגרש העירוני. להב: "אני סבורה שמטעמי היגיינה ציבורית, וכדי ששום עננה לא תרחף על בן אפרים ועל הגורמים בעירייה שאישרו את החתונה, חובה עליהם לחשוף בפני הציבור הרחב את כל המסמכים הרלבנטיים". בן אפרים: "שילמתי לפי המחירון אשר נקבע באגף הספורט. עשיתי ביטוח, רישיון עסק, מצלמות אבטחה, אישורי קונסטרוקטור, אישורי מהנדס, אישור בטיחות, אישור משטרה, הסדרי תנועה, סדרנים, אישורי מהנדס חשמל, במות, תאורה, לדים, אבטחה, עיצוב , שירותים, שירותי נכים, גישה לנכים, מפיקה, קרח, זיקוקים, מלצרים, צלם, מתנות לאורחים , סידורי פרחים, אלכוהול. כולם היו ספקים אילתים"
חתונת השנה: כמה קיבלה העירייה?
שוב התעמתו. לימור להב וחן בן אפרים

הזירה הציבורית רתחה השבוע בעקבות חתונתו של מחזיק תיק הספורט וחבר המועצה, חן בן אפרים, שהתקיימה במגרש האימונים העירוני (הצמוד למגרש המשחקים). בחתונה נכחו מאות מוזמנים, ביניהם בכירי עיריית אילת.  

חברת האופוזיציה במועצת העיר, עו"ד לימור להב, פרסמה פוסט בפייסבוק בנושא, שעורר תגובות רבות. גם של חן בן אפרים. "ימים ספורים לפני חתונתו של חבר המועצה ומחזיק תיק הספורט בעירייה, חן בן אפרים, שנערכה במגרש הכדורגל העירוני, הוצפתי בעשרות טלפונים מתושבי אילת. כולם ללא יוצא מן הכלל בקשו לדעת האם הדבר תקין, והאם בן אפרים אינו מנצל לרעה את מעמדו ותפקידו לצורך ענייניו הפרטיים", כתבה להב. "שתי שאלות חזרו על עצמן בכל הפניות אלי. הראשונה - האם כל אחד יכול להתחתן במגרש הכדורגל העירוני. והשנייה - כמה, אם בכלל, שילם בן אפרים לעירייה על השימוש במגרש. למותר לציין שבאותו הזמן לא הייתה לי תשובה ברורה לאף אחת משתי השאלות. האמת היא שעד לפניות שקבלתי, כלל לא ידעתי על החתונה, משום שלא הוזמנתי אליה, ומשום שבאותם ימים גם לא הזדמן לי לעבור ליד מגרש הכדורגל, כך שלא ראיתי במו עיני את ההכנות לאירוע. את התשובה לשאלתכם הראשונה מספק מנהל אגף הספורט בעירייה, יעקב מלכה, בכתבה ב'ערב ערב': עיניכם הרואות. עיריית אילת מזמינה כל אחת ואחד מכם להתחתן במגרש הכדורגל העירוני, או לקיים בו כל אירוע פרטי אחר (בר מצווה, מסיבה, מופע וכו'). הכל בכפוף לתשלום, לקבלת האישורים המתאימים, ובתנאי שמועד האירוע לא יתנגש עם פעילות אחרת המתוכננת במגרש. אם כך הוא הדבר, הרי שאין כל בעיה עם החתונה האמורה. נבחרי ציבור הם בני אדם, מותר גם להם להתחתן, ואם מאפשרים גם לכם את מה שאפשרו לבן אפרים, אזי אין כאן שום פרוטקציה, העדפה, או ניצול לרעה. השאלה השנייה - האם שילם בן אפרים לעירייה וכמה, עדיין נותרה פתוחה ואין לה מענה גם בכתבה של 'ערב ערב'. אני סבורה שמטעמי היגיינה ציבורית, וכדי ששום עננה לא תרחף על בן אפרים ועל הגורמים בעירייה שאישרו את החתונה, חובה על העירייה מחד, ועל בן אפרים מאידך, לחשוף בפני הציבור הרחב את המסמכים הבאים: חוזה ההתקשרות בין הצדדים על כל סעיפיו ונספחיו. אופן חישוב התשלום שנגבה (ככל שנגבה) מבן אפרים בגין השימוש במגרש, מרגע שהחלו ההקמות לחתונה ועד שפורק ופונה מהמגרש כל הציוד ששימש לחתונה. כל זאת, בכפוף למחירון השימוש במגרש, שפרסמה העירייה באתר האינטרנט שלה. אסמכתאות על ביצוע התשלום בפועל, טרם מועד האירוע. אישור לקיים את האירוע, שניתן לדברי יעקב מלכה מהמועצה האזורית חבל אילות ורישיון עסק לקיום האירוע. רק לאחר פרסום כל המפורט להלן, תנוח דעתם של תושבי אילת. וכולם ללא יוצא מן הכלל, יוכלו לאחל בלב שלם, לבן אפרים ורעייתו, מזל טוב והרבה שנים מאושרות ביחד. זה הזמן להתקשר לאגף הספורט בעירייה ולשריין לעצמכם מועד לחתונה, שיהיה לכם בהצלחה".

 

"עוד לפני שנולדתי"

 

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הספורט, חן בן אפרים, הגיב לדברים כשכתב בעמוד הפייסבוק שלו: ״האם אני בתור היותי חבר מועצה אשר תורם מזמני ומכספי לטובת העיר אינו בין השווים? האם הוריי שעובדים 50 שנה עם עיריית אילת אינם שווים בין שווים? ועקב היותם הוריי נפגעו מבחינה כלכלית בגלל שתושב שלח מכתב שיש ניגוד עניינים. האם הם גם אינם בין השווים? על כל זה שתקתי ולא הגבתי. אבל לפעמים צריך לדעת גם להגיב אפילו שבתוך תוכי לא ממש בא לי. לכל אותם הספקנים. ראשית אציין שהכל נעשה כחוק. הגשתי בקשה מסודרת למועצה האזורית חבל אילות למתן אישור (המגרש נמצא בשטח שלהם). שילמתי לפי המחירון אשר נקבע באגף הספורט עוד לפני שנולדתי, אני חושב. עשיתי ביטוח, רישיון עסק, מצלמות אבטחה, אישורי קונסטרוקטור, אישורי מהנדס, אישור בטיחות, אישור משטרה, הסדרי תנועה, סדרנים, אישורי מהנדס חשמל, במות, תאורה, לדים, אבטחה, עיצוב , שירותים, שירותי נכים, גישה לנכים, מפיקה, קרח, זיקוקים, מלצרים, צלם, מתנות לאורחים , סידורי פרחים, אלכוהול ו... שכחתי משהו? כן שכחתי להגיד שכולם היו ספקים אילתים, ולפני שסגרתי קייטרינג גם בדקתי עם ספקים אילתים. הייתי מצפה שלפני שמאשימים שיבואו לשאול אותי תחילה האם עשיתי הכל כשורה במיוחד 'מנבחר ציבור'. אני מזמין את כל מי שמעוניין לראות קבלה, אישור או כל מסמך אחר אשר ירגיע אותו ליצור איתי קשר בפרטי. אני זמין עד 21:00. תסלחו לי אבל יש לי 'ירח דבש' עם אשתי. הרי בסוף כולנו שווים בין שווים. אוהב את כולם ושכן ירבו שמחות בעיר אילת".

עו"ד לימור להב הגיבה לדברים וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אני מבינה שחן בן אפרים נמצא כעת בירח דבש. ברור שאינני מצפה שיקטע את ירח הדבש כדי לפרסם את המסמכים שבקשתי. יחד עם זאת, עיריית אילת שהיא הצד השני להתקשרות, איננה מצויה למיטב ידיעתי בשום ירח דבש או חופשה, ומשום כך העובדה שאיש בעירייה טרם פרסם את המסמכים המבוקשים, קצת מדאיגה". עיריית אילת מסרה ל'ערב ערב': "האירוע נערך במגרש האימונים ולא המשחקים, בתקופת פגרה בה לא מתקיימים אימונים. האישור לביצוע האירוע ניתן על ידי מועצה אזורית חבל אילות, שהם בעלי הקרקע".

 

ההיריון, הפרחה וההתנצלות

 

אין זו הפעם הראשונה בה חברי המועצה להב ובן אפרים מתכתשים מילולית. בעבר האשימה עו"ד להב את בן אפרים בפחדנות, משום שהצביע בוועדת הביקורת נגד הצעתה לחקור את התנהלות העבודות בשדרות התמרים. בן אפרים דרש בתגובה כי תודח מראשות הוועדה, ואמר ללהב שהייתה אז בחודש התשיעי להריונה: "את תרזי ואז נדבר". לאחר מכן התנצל בן אפרים על דבריו ואמר: "אני מתנצל על פליטת הפה שמקודם אמרתי לך, זה פשוט ישב לי פה". בדיון אחר במועצת העיר, איבד בן אפרים את סבלנותו לנוכח דברי הביקורת שהשמיעה להב במהלך הישיבה: "תראי איך את מתנהגת? צועקת כמו 'פרחה', את מתנהגת. צאי החוצה כבר, תלכי מפה. עלית לנו עד לפה. היא חושבת שהיא יכולה לדבר ולעשות מה שהיא רוצה. אל תגידי לי 'יאללה'. כולכם פה שותקים. לא אומרים כלום. היא יושבת ומטיחה בנו דברים". להב ענתה: "אתה לוקח משהו? אתה רוצה משהו"? בתום הדיון הוסיפה: "חן, איפה אתה רוצה לשמוע אותך קורא לי 'פרחה'? באיזו מדיה? סגרו לך את כתב האישום על אלימות"? בן אפרים ענה לה: "סגרו את התיק מחוסר ראיות". להב אמרה לו: "יש לך שיגעון גדלות".

חדשות אילת