עוברים דירה? קבלו 9 טיפים מקצועיים לאריזה

מאת: או-מד מדיקל ● 22/6/2016 11:17 ● ערב ערב 2763
נמצאים לפני תהליך של מעבר דירה? לא יודעים מאיפה להתחיל וכיצד לארוז בצורה הטובה היותר?
עוברים דירה? קבלו 9 טיפים מקצועיים לאריזה

כדאי שתדעו שאתם לא לבד. בדיוק בימים אלה נכנסת להילוך גבוה – עונת מעברי הדירה וההובלות. אנו מאמינים שאם תבצעו את התהליך באופן מסודר, תוכלו לעבור דירה בהצלחה גדולה.

לפני שאתם ניגשים לאינספור תהליכים בירוקרטיים כגון שינוי כתובת, קביעה עם טכנאים, הגעה לעירייה, הרשמת הילדים למוסדות החינוכיים ועוד, מצאנו לנכון לספק לכם מספר טיפים שיסייעו לכם לארוז את תכולת הדירה באופן מושלם. זכרו אריזה נכונה מובילה לפריקה יעילה, קצרה ופשוטה.

הכינו חומרי אריזה מבעוד מועד

אם בעבר, נהוג היה לחפש אחר קרטונים בחנויות השונות ובקרטוניות, כדאי שתדעו שכיום, קיימות מספר חלופות מעניינות. ראשית, חברות הובלה רבות מספקות קרטונים בחינם או במחיר סביר בהחלט. לחילופין, אם אתם מעוניינים בחומרי אריזה איכותיים, במחירים סבירים ועם משלוח עד לביתכם, תוכלו לרכוש קרטונים באחת מהחנויות לממכר מוצרי אריזה למעבר דירה. בדרך זו, תוכלו לקבל מוצרים איכותיים, הכוללים בין היתר קרטונים, ניילונים, סרטי הדבקה מסוגים שונים, כלי כתיבה, ניירות אריזה ועוד מגוון פתרונות אחסון לכל מי שעובר דירה. מיותר לציין את הזמן הרב שתוכלו לחסוך בדרך זו ולקבל מוצרים שיהפכו את החיים להרבה יותר קלים וישמרו על תכולת דירתכם.

התאימו את הקרטונים לאופי הפריטים

הכלל פשוט – חפצים כבדים יארזו בקרטונים קטנים ואילו פריטים קלים יותר – בארגזים גדולים. לדוגמה, את הספרים תאחסנו בקרטונים קטנים מאחר ואם לא תעשו כן, תתקלו בבעיה בהרמתם – מה גם שהקרטון עשוי להיקרע.

שימוש בשקיות

שימוש בשקיות גדולות, יכול לחסוך זמן והתעסקות מיותרת. נצלו את הנפח הגדול על מנת לארוז שמיכות, בגדים וכל דבר שאינו שביר או כבד מדי.

מאחסנים את תכולת דירתכם

במקרים שבהם אתם עומדים לאחסן את תכולת דירתכם תוך שימוש בשירותי אחסון תכולת דירה, כדאי שתדעו שכל הקרטונים צריכים להיות מותאמים לאחסון ממושך. סוג הקרטונים הללו נכלל תחת הקטגוריה של קרטון דו גלי או אפילו תלת גלי. אלה קרטונים חזקים במיוחד שישמרו על הציוד שלכם באותו המצב שבהם הם נארזו ולאורך זמן.

התחילו באריזה בשלב מוקדם

אריזת הדירה היא מהמשימות המורכבות והמתישות בכל מעבר דירה. לכן, ארגזו את זמנכם באופן חכם והתחילו באריזה כבר בשלב מוקדם. אין הכוונה לארוז דברים חשובים שמשמשים אתכם ביום יום, אלא חפצים שאינכם עושים בהם שימוש – לדוגמה – בגדי חורף בתקופת הקיץ. בנוסף, אני בטוח שאם תציצו במחסן, תוכלו למצוא פריטים רבים שניתן לארוז בשלב מוקדם.

הקפידו להניח את הארגזים בכיוון הנכון

על רוב הארגזים מודפס חץ המורה כיצד הארגז או הקרטון אמורים להיות משונעים. חשוב לסגור את הארגז באופן הרמטי לפי החץ. שתי הכנפיים הקצרות של הארגז מובלות פנימה ראשונות ומעליהן שתי הכנפיים הארוכות. כאמור, את הכלים השבירים, הצלחות והכוסות, ארזו בניילון בועות והפעילו שיקול דעת בהתאם לגודלו של הכלי ורמת העמידות שלו. הימנעו משימוש בנייר עיתון שעלול להכתים את הכלים והעדיפו שימוש בנייר אריזה פשוט.

היפטרו מדברים שאינכם זקוקים להם

מעבר דירה הוא העיתוי המושלם לעשות סדר בביתכם. אתרו חפצים ובגדים שאין לכם צורך בהם ותרמו או מכרו אותם. לחילופין – אם לא נמצא דורש, תמיד תוכלו להשליך את החפצים הללו וכך לחסוך בעלויות ההובלה ובמקום בביתכם החדש.

סימון תכולת הארגזים

סימון תכולת הארגזים הכרחית מאחר ובאופן הזה, תוכלו לשמור על סדר, לדעת מה ארזתם והיכן למצוא כל דבר שתזדקקו לו. מעבר לכך, תוכלו לשייך את הארגזים למקומם בביתכם החדש.

ארזו חדר חדר

נכון שלעיתים נרצה פשוט לסיים עם האריזה ולדחוף את כל מה שבא ליד בקרטון הזמין הראשון שאנו נתקלים בו. זו טעות איומה מאחר והאריזה תהיה מהירה יותר אך הפריקה בבית החדש תהפוך לסיוט מתמשך וארוך שבו לא מוצאים את הידיים והרגליים. מאידך, הפרדת החפצים של כל החדרים, תאפשר לכם להציב את הארגזים המסומנים בחדרים המיועדים כבר בשלב הפריקה – על ידי המובילים. דבר זה יחסוך לכם זמן יקר והפריקה תיעשה ביעילות מופתית.

הכינו תיק עם חפצים אישיים

הימים הראשונים בבית החדש מאופיינים באי סדר, בו לא מוצאים דברים חשובים כגון – דברי רחצה, בגדים או מטען לטלפון הנייד. הכנת תיק עם חפצים אישיים לימים הראשונים שאחרי המעבר, הכרחית ויכולה לחסוך זמן והתעסקות מיותרת.

ועכשיו כל מה שנותר – להתחיל לארוז...