הציפור של אילת

מאת: או-מד מדיקל ● 22/6/2016 16:21 ● מה נשמע 449
צילום: יהודה בן יתח עבור דוברות עיריית אילת / 15,769 תושבי אילת והסביבה, חובבי ציפורים והעיר אילת, הצביעו לציפור של אילת= מהיום אימרו- לישראל יש את הדוכיפת, ולעיר אילת יש את השחף לבן העין
הציפור של אילת

השחף לבן העין, שזכה ליותר מ- 11,000 צפיות באתר פארק הצפרות ול - 5,670 הצבעות, הוא הזוכה הגדול בתואר 'הציפור של אילת'.  על ה'ציפור האילתית' הכריז ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, במעמד ישיבת מועצת עיר חגיגית, שהתקיימה בשבוע שעבר, כחלק מהפנינג סביבה, בפארק הצפרות. בהזדמנו תזו הכריז ראש העירייה, כי החל משנת הלימודים הבאה (תשע"ז), ומדי שנה, ייעשה סיור מודרך, בפארק הצפרות לכל תלמידי שכבה ב' בכל בתי הספר, כחלק מתכנית הלימודים.

 

ראש העירייה מכריז על הציפור של אילת

 

יש זוכה

אילת היא בירת הנופש של ישראל, לא רק לנופשים מהארץ ומחו"ל אלא גם לציפורים. במסע הנדידה שלהן, בוחרות הציפורים כמו הנופשים, לנוח באילת. מבין אלה שחולפות לרגע וחוזרות פעם אחר פעם, יש גם ציפורים הבוחרות לחיות כאן אצלנו כל השנה. כחלק מקידום הקיימות החברתית, חברו הגופים הירוקים, בשיתוף היחידה האזורית לאיכות הסביבה בעירייה, ויצרו תחרות עם מעוף, במסגרתה בחרו התושבים את הציפור של העיר אילת, אחת מתוך עשר. בין המתמודדות על התואר היו: צופית בוהקת, שחף לבן עין, שחור זנב, שרקרק גמדי, עיט ערבות, פלמינגו גדול, ורדית סיני, סבכי שחור הכיפה, חימריה שחורה, סולה לבנת הבטן. תושבי אילת נקראו להצביע באתר פארק הצפרות והצביעו בהמוניהם.

השחף לבן העין, שזכה בתואר- 'הציפור של אילת', ידוע באהבתו הגדולה לים סוף, שם הוא מוצא את מזונו ואת מנוחתו על המצופים והסלעים שבים. מדובר בזן נדיר, הנמצא בסכנת הכחדה, המונה בסך הכל 40,000 ציפורים בכל העולם. לצד זכייתו, התחייבו הגורמים לעשות מאמצים, לשפר את מצבו באזורנו על ידי השבת פריטים שגדלו בשבי ויוחזרו למפרץ אילת.

 

פרויקט קהילתי

פרויקט "מה הציפור שלך, אילת?", נולד בקיץ 2015 במסגרת סמינר מיוחד "מחשבים מסלול מחדש", אותו הובילה רונה שפירא, מנהלת המחלקה לחינוך ועיצוב סביבתי, ורונית בית הלחמי, מנהלת מרכז פסג"ה באילת. שלושים נציגים נבחרים ממערכות החינוך והגופים הירוקים השתתפו בהליך החשיבה שבסיומו נבחרה בבחירות דמוקרטיות, הצעתו של נועם וייס - מנהל המרכז הבינלאומי לצפרות, לקיים תחרות עירונית לבחירת הציפור האילתית, בהובלה של המחלקה לחינוך ועיצוב סביבתי ובשיתוף פארק הצפרות המנוהל על ידי תאגיד התיירות העירוני, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, אל ארצי.

כחלק מקידום הנושא הופקה תערוכת צילומים מוגדלת של כל הציפורים, שהוצגה בבתי הספר ובמקומות נבחרים. בכל בתי הספר התקיימו ימי שיא להצגת הסיפור של הקהילה האילתית ועולם הציפורים. בבתי הספר העל יסודיים התקיימו הפסקות פעילות עם תלבושות מרהיבות של ציפורים שהופקו על ידי מעצבת תלבושות. כל חדרי המורים ביצעו הדרכה והצבעה מרוכזת. עוד כחלק מקידום התחרות, הוצבו ברחבי העיר, תחנות פופ אפ בדמות ציפורים שעודדו את התושבים והאורחים לבחור את הציפור של אילת.

עוד כחלק מההפנינג לבחירת ה'ציפור של אילת', נחנכו בפארק הצפרות, מתקני משחק שיצרו תלמידי שכבה ה' מבית ספר "יעלים" בניהולה של אורנה כהן, כחלק מהפיכת בית הספר למקיים באמצעות למידה מבוססת פרויקטים (PBL). בין המתקנים: קרש צילום, ספסל, סרטון, חוברות פעילות לילדים, משחקים ועוד.

 

 

חדשות אילת 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש