ג'ודוקאן – בית הספר לג'ודו שמגדל אלופים

מאת: אביבה דקל ● 1/9/2016 10:11 ● מה נשמע 459
זה כבר לא סוד שישראל היא מעצמה של ג'ודו והאולימפיאדה האחרונה רק הוכיחה זאת שוב. חלומו של דוד בן ארבון הוא שגם מבין הילדים שהוא מגדל בבית הספר לג'ודו שלו באילת, ייצא אלוף אולימפי. בינתיים הוא מגדל ספורטאים למופת, דור של צעירים מחונכים וממושמעים, וזה לכשעצמו, לא פחות חשוב
ג'ודוקאן – בית הספר לג'ודו שמגדל אלופים

מאז הקים דוד בן ארבון, לפני 30 שנה, את בית הספר 'ג'ודוקאן' באילת, מוציא בן ארבון תחת ידיו המקצועיות אלופים ולא רק בספורט אלא תחת ידיו האמונות גדל דור של צעירים מחונכים, וממושמעים. רק בשנה החולפת נוספו למועדון ג'ודוקאן 12 אלופי ישראל ונושאי מדליות כסף וארד, ועם עובדות לא מתווכחים.

 

הגשים חלום פרטי


דוד בן ארבון, דאן 6 בג'ודו (חגורה אדום לבן), חי את הענף מאז שהוא זוכר את עצמו. בגיל חמש בצרפת, התחיל לעסוק בג'ודו, והגיע להישגים מרשימים - אלוף צרפת בג'ודו בשנים 1967, 1968, ובשנת 1968 הגיע למקום שלישי באליפות העולם. כשהגיע בשנת 1970 לישראל, היה בעל חגורה שחורה - דאן 2 בג'ודו, ואך טבעי היה שימשיך לעסוק בספורט אותו הוא כל כך אוהב ובו הוא מצטיין מאז ילדותו והדריך בחוגים לג'ודו ובבתי ספר פרטיים. כשדוד הגיע לאילת וגילה להפתעתו שאין בעיר בית ספר לג'ודו, היה לו ברור כי הוא יעלה את המודעות לענף ספורט זה. הוא התחיל את דרכו במתנ"ס, שם ניצח על חוגים לג'ודו מהם צמחו אלופים רבים. בשנת 2000 הוא החליט לקחת את כל הניסיון והידע שלו בתחום, להגשים חלום ולפתוח בעיר בית ספר לג'ודו משלו. היום, בנוסף להיותו בעל בית הספר לג'ודו- 'ג'ודוקאן', אחראי בן ארבון על לימוד ג'ודו במרכז ספיר, גרופית, יטבתה וגם בבסיס עובדה.

 

בשם המקצועיות


'ג'ודוקאן', השוכן במקלט ברחוב 'מקור החסידה' 9, משופץ וממוזג כדי להתאים למטרה לה הוא משמש. בבית הספר שני אולמות גדולים משופצים וממוזגים בהם הרצפה והקירות מכוסים במזרונים אולימפיים. המועדון פועל 12 חודשים בשנה ומתאמנים בו ספורטאים החל מגיל ארבע. האימונים מתקיימים שלוש פעמים בשבוע: אימון לילדי הגן וכיתות א' אורך שעה אחת, ואילו אימון ילדים מכתה ב' ומעלה, כולל בוגרים, אורך כשעה וחצי. בכל אימון משתתפים שני מאמנים מוסמכים. שישה מבין המדריכים ב'ג'ודוקאן', מוסמכים מטעם מכון 'וינגייט', החלו דרכם בעולם הג'ודו ב'ג'ודוקאן', והם בעלי חגורה שחורה דאן 1: רועי ליפשיץ, עמרי סטון, דניאלן היננין, איתי מזרחי, גל בן נון וגל כץ. השנה צרף דוד לסגל המדריכים עולה חדש מצרפת בשם ישראל בנישתי- דאן 2.

 

במהלך השנה יוזם בן ארבון רעיונות להעלאת הג'ודו באילת לתודעה הציבורית:

 

  • השנה מעניק דוד לכל ילידי 2005 ו- 2006 בנים ובנות חדשים בתחום, שנה של לימודים ללא תשלום ב'ג'ודוקאן'.
  • מזה שנתיים מתקיימת בקניון 'אייס מול' בעיר, ביוזמתו של בן ארבון, אליפות ישראל לקבוצות. בינואר הקרוב, תתקיים האליפות זו השנה השלישית ברציפות, וכולם מוזמנים.
  • ב'ג'ודוקאן' מתאמנים בשנה רגילה כ-130 ספורטאים וההרשמה לשנת הפעילות הבאה בעיצומה. אז אם גם אתם רוצים להימנות על צוות האלופים, לשמור על כושר ולקבל ערכים ומשמעת, אל תחכו והצטרפו לטובים ביותר. (תדמית) 

'ג'ודוקאן'- בית ספר לג'ודו
כתובת: מקור החסידה 9 במקלט
טלפון: 050-5788781


חדשות אילת  

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש