שנת הלימודים יוצאת לדרך

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 1/9/2016 10:43 ● מה נשמע 459
שנת הלימודים החדשה יוצאת לדרך ואתה גם שורה של חידושים ושיפורים במערכת החינוך.
שנת הלימודים יוצאת לדרך
הצוות החינוכי עם צוות גני הילדים החדשים

אם מישהו חשב שבימי החופש הגדול, גם המערכת חופשת, כדאי שיחשוב שוב. במהלך ימי החופש הגדול עבדו צוותים רבים מטעם העירייה על שורה של שיפורים במוסדות החינוך בעיר. בין החיודישם שהוצגו השבוע: שני גנים ילדים חדשים בשכונת השחמון, אולם ספורט בבית ספר היסודי 'גלים', 6 כיתות נוספות בבית הספר היסודי 'ים סוף', חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה בבתי הספר 'אופיר', 'יעלים' וה'אולפנה', תכניות לימוד חדשות בתחומי תעופה ותיירות, חדרי מורים מעוצבים, יישום תפיסה חדשה בהובלת שר החינוך המציגה תמונה חינוכית רחבה של בתי הספר העל יסודיים המורכבת ממעורבות חברתית ולא רק מזכאות לבגרות

 

בסימן צמצום תלמידים בכתה

 

בשנת הלימודים תשע"ז ישובו אל ספסל הלימודים כ- 10,500 תלמידים, שילמדו ב-86 גנים, 12 בתי ספר יסודיים, 7 בתי ספר על-יסודיים, ויעשירו את עצמם בבית הספר למחוננים ומצטיינים, ברשת מתנ"סים המציעה 230 חוגים ומסגרות, בשתי ספריות עירוניות בהן מנויים 26,745 מתושבי אילת, במרכז לגיל הרך, במרכז המוסיקה, במרכז לחינוך וספורט ימי ועוד. בזכות העשייה הרבה בתחום החינוך, דורגה העיר אילת במקום הראשון בארץ בהשקעה נטו לתושב בחינוך, עם השקעה של 2,661 ₪. השקעה זו תימשך גם השנה עם תקציב חינוך העומד על 73,500 מיליון ₪ עם עלייה של 5 מיליון ₪ בהשוואה לשנת תשע"ה.

דרורי גניאל עם מנהלת בית ספר ים סוף

גם בשנת הלימודים תשע"ז יפעל מינהל שח"ק (שירותים חברתיים חינוך, ספורט אקדמיה וקהילה), בראשותו של ד"ר דרורי גניאל ואגף החינוך בניהולה של מירי קופיטו, בהתאם ליעדי משרד החינוך ויעדי המינהל ובהתאם למדיניות ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי. גם השנה תפעל סייעת שנייה בגני הילדים טרום חובה (גילאי 3-4), בגנים בהם לומדים מעל 30 תלמידים. לטובת קליטת  ילדי גילאי 3 במסגרת חוק חינוך חינם, פתחה העירייה השנה מחדש, שלושה גנים נוספים: "כרמית", "טיראן", ו"פז". עוד השנה, ימשיך המתווה החדש והמדורג של שר החינוך, שהחל בשנה"ל תשע"ו לצמצום מספר התלמידים בכיתות א' ובעצם יצמח בשנה הקרובה לכיתות א' ו-ב'. מתווה זה תואם את מדיניות מערכת החינוך באילת, לפיה עומד כיום מספר התלמידים בכיתות היסודי על 32-34 תלמידים. עוד השנה לראשונה, בהתאם למדיניות משרד החינוך, ישקפו הישגי בתי הספר ערכים חברתיים ולימודיים ולא רק על פי אחוז הזכאות לבגרות. התמונה החינוכית מתייחסת לבתי הספר התיכוניים ומציגה מבט רחב ומקיף על העשייה החינוכית וכוללת ארבעה אשכולות: ערכים ואקלים חינוכי, נשירה והתמדה, הצוות החינוכי ולמידה והישגים.

 

שיפוצי קיץ

 

לקראת שנת הלימודים תשע"ז הושקעו השנה כ – 35 מיליון ₪ בבינוי, שיפוצים וחיזוק מבנים. במסגרת שיפוצי הקיץ שופצו מוסדות החינוך בעלות כוללת של 6.5 מיליון ₪. הצטיידות ומיחשוב בעלות של 1.5 מיליון ₪, שיפוץ מתקני ספורט בעלות של 2.5 מיליון ₪, תחזוקת מבנים מפני רעידות אדמה בשלושה בתי ספר "אופיר", "יעלים", וה"אולפנה" בעלות של כ – 11 מיליון ₪, בינוי גני ילדים חדשים והרחבת בית ספר "ים סוף" בעלות של 14 מיליון ₪. גם השנה בוצעו שיפוצי הקיץ ע"י חברת חכ"א בליווי ופיקוח של מינהל ההנדסה ואגף החינוך.

חדרי מורים מעוצבים בתיכון רבין

עיקר ההשקעה היתה השנה בטיפול בליקויי בטיחות, חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה בבתי הספר "אופיר", "יעלים" ו"אולפנה", שיפור תנאי שהייה והתאמת אקוסטיות בכיתות בתי הספר "תל"י הרי אילת", "אלמוג" ו"חב"ד", השקעה רבה במיזוג, הכשרת מבני גני ילדים ישנים לפתיחתם מחדש, ריצוף כיתות ומדרכות באבן משתלבת, החלפת גדרות, דגש על שדרוג חדרי שירותים, חדרי מורים, עיצוב חצרות כולל דשא סינטטי ומתקני שעשועים, החלפת דלתות כיתות ועוד.

 

מינויים וקליטת מורים

 

יצחק קליין מונה לניהול בית ספר "ימין הרצוג", במקומו של חיים קן. חגית איס מונתה לנהל את בית ספר 'תל"י הרי אילת' במקומה של נורית חיימוביץ, שפורשת לגמלאות. השנה נקלטו 60 מורים חדשים במערכת החינוך בעיר, 30 מורים לבתי הספר היסודיים, מרביתם בוגרי 'מכללת לוינסקי' לחינוך באילת ו - 30 לבתי הספר העל יסודיים. המורים בעל יסודי ילוו עם קליטתם ובמהלך כל שנת הלימודים בסטאז' או במסגרת פרויקט קמ"ח – סדנה לקליטת מורים חדשים. קליטת תלמידים: בשנת הלימודים תשע"ז ייקלטו מעל 100 תלמידים חדשים שהגיעו לעיר אילת.

 

תוכניות לימוד חדשות

 

השנה תפעל באילת תכנית לימודים חדשה בנושא שדה התעופה. על רקע העבודות לבניית שדה התעופה הבינלאומי צפונית לאילת, יזם מינהל שח"ק, בשיתוף עם רשות שדות התעופה, תכנית לימודים קצרה, יעילה ואינטראקטיבית, המותאמת לגילאי יסודי ועל יסודי על שדות התעופה בארץ בכלל והקמת ובניית שדה התעופה ע"ש "רמון" בפרט, כשדה התעופה הראשון שנבנה בארץ. מטרת התכנית, להכין את התלמידים ובאמצעותם את ההורים למעבר מהשדה הקרוב שליד הבית לשדה החדש ובכלל. את הלימודים תלווה חברת "קומיוניטי" והיא תועבר על ידי מורים שיוכשרו לעניין במרכז פסג"ה (פיתוח סגלי הוראה).

ספריית אלמוג

תכנית לימודים חדשה תפעל החל מהשנה בתחום התיירות. לצד לימודי תיירות ב'אוניברסיטת בן גוריון' באילת, יזם מינהל שח"ק כתיבת תכנית לימודים בתחום התיירות שתהיה חוצת גילאים ותתקיים בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. את התכנית ילווה מכוון "יעדים".

חידוש נוסף השנה יהיה טיפול בפרט בכל בית ספר: כחלק מהתפיסה החינוכית של שילוב בעלי הצרכים המיוחדים ומתן מענה לילדים מאתגרים, ימונה רכז טיפול בפרט בכל בית ספר, שישמש גורם מקשר בין גורמי הטיפול השונים תוך ליווי אישי של התלמיד.

השנה תורחב תוכנית בטיחות בדרכים "נשק וסע" לבתי הספר "תל"י הרי אילת" ו"צאלים". תכנית זו מופעלת על ידי הורים פעילים המקדמים בכל בוקר את פני הרכבים המגיעים ומעודדים את ההורים לנשק את הילדים ולנסוע מיד, מבלי להתעכב וליצור עומסים על הצמתים הסמוכים למוסדות החינוך. עוד יפעל המטה העירוני לבטיחות בדרכים עם הסברה בכל הגילאים והשנה, בדגש על אופניים חשמליים.

לומדים דרך האינטרנט- כחלק משיפור הלמידה, יקבלו גם השנה, תלמידי בתי הספר התיכוניים, מכיתה ז' עד י"ב, בעלות סמלית של 100 ₪ לשנה, קוד גישה לאתר yschool המהווה פלטפורמת לימודים מקוונת הכוללת אלפי סרטונים ללמידה בכל הרמות לבגרות ובכלל, במקצועות: לשון, מתמטיקה, אנגלית, תנ"ך, היסטוריה, גאוגרפיה, כימיה ואזרחות, הכנה לפסיכומטרי ומבואות למקצועות הניהול באקדמיה, כולל שיעורים פרטיים מקוונים.

וגם זה יקרה בשנת הלימודים הקרובה- הורים ל - 2,000 ילדי אילת בגילאי 3-4, שזה עתה נקלטו במערכת החינוך העירונית, וילדי מעונות היום בגילאי 0-3, יקבלו רצועת חיים, שתבטיח כי אף אחד מהם גם אם בהיסח הדעת, לא ישכח את ילדו מאחור.  בהנחיית ראש העירייה נרכשו הרצועות בעלות של 10 ₪ לרצועה, ואלה יחולקו להורים ביום הראשון של שנת הלימודים תשע"ז. לצד הרצועה פועלת העירייה לקדם אפליקציה ניסויית לגננות, שתפעל במספר גנים ובאמצעותה תעביר הגננת להורים, בתחילת כל יום, דיווח נוכחות של כל ילדי הגן.

 

 

 

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש