המזונות המומלצים לחיזוק הציפורניים

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 22/9/2016 11:16 ● ערב ערב 2776
ציפורניים חזקות מעניקות לידיים מראה מטופח ואלגנטי. מלבד חלבון, המזונות המומלצים לחיזוק הציפורניים מכילים סידן, אבץ ומגנזיום ובמאמר הבא נסביר איפה תוכלו למצוא אותם
המזונות המומלצים לחיזוק הציפורניים

 

המזונות המומלצים לחיזוק הציפורניים

 

הציפורניים משמשות כשכבה קשה שאמורה להגן על הקצוות הרגישים של האצבעות מפני חבלות. חשוב לשמור על ציפורניים חזקות גם בידיים וגם ברגליים, אך רובנו מתייחסים אליהן כמובן מאליו. האמת היא שציפורניים חזקות מעניקות לידיים ערך מוסף של טיפוח ואלגנטיות, ובעזרתן ניתן לשפר את הביטחון העצמי ואת המראה החיצוני.

ציפורניים בנויות מתאי ציפורן וקראטין. הקראטין הוא חלבון שמחזק את הציפורניים וממלא תפקיד בשמירה על שלמות העור. כל מי שעובר קורס בניית ציפורניים מקצועי יודע שהחלבון הזה מכיל אחוז גבוה של גופרית, סידן ורכיבים נוספים.

תזונה מגוונת צריכה לכלול כמות חלבון מספיקה. את עיקר החלבון ניתן להשיג מבשר, דגים, מוצרי חלב וקטניות. לתפריט התזונתי רצוי להוסיף כמות מספיקה של ויטמינים ומינרלים, כמו לדוגמא על ידי אכילת שני פירות ליום ו-7-8 ירקות. חוץ מזה, הגורם העיקרי לציפורניים שנוטות להישבר במהירות הוא מחסור במינרלים מסוג סידן, אבץ ומגנזיום.

 

איך מוסיפים את המינרלים לתפריט היומי?

 

קל להוסיף את המינרלים החסרים לתפריט היומי כדי לחזק את הציפורניים, כי הם נמצאים ברוב סוגי המזונות שאנחנו רגילים לצרוך. מזונות שמכילים סידן הם בין היתר מוצרי חלב, שקדים, סרדינים, דגי טונה ושמרים. את האבץ אפשר למצוא במזונות צמחיים מזינים וטעימים ובעיקר בזרעים, אגוזים, קטניות ודגנים.

באופן עקרוני, כמות האבץ המומלצת לצריכה יומית 8-11 מ"ג לגברים ולנשים בהתאמה. זו כמות שקל יחסית להשיג בעזרת תפריט נכון ומאוזן. כדאי לבסס את התפריט התזונתי היומי על טחינה, גרעיני דלעת, צנוברים, שקדים, חומוס וטופו כדי להעלות משמעותית את כמות האבץ בגוף ובציפורניים, ובמקביל גם לעבור לחיטה מלאה, קינואה, דוחן וקוואקר על חשבון קמח לבן.

המגנזיום קיים גם כן בשקדים, קטניות ואגוזים, אך הוא נפוץ לא פחות בתפוחי אדמה, בוטנים, קקאו, שומשום, קמח סויה, שמרי אפייה, תירס, עלי סלק ותרד. מי שאוהב לאכול פירות יבשים מרוויח מכל העולמות, כי מדובר גם על מאכל טעים ומזין וגם על מאכל שיש בו כמות גדולה מהרגיל של מגנזיום.

 

הציפורניים מחוזקות, אבל מה עכשיו?

 

הקפדה על תזונה נכונה היא כמובן רק חלק מתהליך מורכב של שמירה על ציפורניים חזקות. יש להקפיד למרוח קרם ידיים בכל הזדמנות כדי להזין את הציפורן, לשטוף ידיים בתבונה ולהימנע ממגע ישיר עם חומרי ניקוי.

המלצה נוספת היא למרוח לק בסיס באופן קבוע לפני מריחת לק, כדי לקשר בין הציפוי הטבעי של הציפורן לבין הלק הנבחר ולשפר את עמידותו מפני שחיקה וקילוף. כך גם ניתן להקטין את הצורך של הסרת הלק בתדירות גבוהה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש