הכינו תינוקכם לחורף ביעילות ובקלות

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 25/9/2016 11:37 ● ערב ערב 2777
גם החורף האילתי מתאפיין בצניחת טמפרטורות ובלילות קרים, אז עדיף להיערך מראש באמצעות הכנה נכונה של התינוק. קבלו את המדריך המלא:
הכינו תינוקכם לחורף ביעילות ובקלות

תושבי אילת והסביבה מתלבטים בדיוק כמו הורים בערים אחרות לגבי הכנה נכונה של התינוק בתקופת החורף. הירידה בטמפרטורות מורגשת באופן מיידי על גופו של העולל הטרי, בעיקר כשהוא עדיין לא גיבש לגמרי את כל מערכות ההגנה הטבעיות. מצד שני, יש כמובן פתרונות יעילים שיאפשרו לכם להכין את תינוקכם לחורף ביעילות ובקלות.

קודם כל, חשוב להלביש את התינוק בהתאם לסיטואציה. אם אתם נכנסים עם הילד למקום מקורה, מחומם וסגור, אין סיבה להעמיס עליו עם שלוש שכבות צמר וכפפות לידיים. לעומת זאת, טיול בעגלה מחייב אתכם לקחת בחשבון גם את הרוח הקרה ובעיקר את צניחת הטמפרטורות של שעות הערב. בדקו את כפות הידיים והרגליים של התינוק כדי לוודא שלא חם או קר לו מדי, אל תבחרו בגדים צמודים שמגבילים את יכולת התזוזה ונסו שיהיה קצת אוויר בין העור והבגד כדי לשמור על טמפרטורת הגוף.

החום בבית עם תינוק צריך להיות 23-24 מעלות. זהו החום המומלץ לחדר השינה, לסלון, למטבח, לחדר האמבטיה ולכל מקום שבו התינוק נמצא. עם זאת, מומלץ מאוד לדאוג למקור לחות ולמנוע מהתינוק לשאוף אוויר יבש כמו זה שמיוצר על ידי המזגן.

 

יש לכם תינוק מעל גיל חצי שנה? כדאי שתתחסנו מפני שפעת

 

מומלץ להמשיך בהנקה לכל אורך החורף היות וחלב אם ידוע כמסייע להגנה החיסונית. הוא מכיל נוגדנים ופרוביוטיקה (חיידקים ידידותיים בעלי השפעה חיובית על מערכת החיסון), שמועברים לתינוק ויכולים לעשות את ההבדל בין סיוט מתמשך לחורף קליל ונעים.

עם זאת, אין לך שום סיבה לחשוש גם אם את לא מיניקה. במידה והתינוק ניזון מתחליף חלב, כדאי לבחור כזה שמכיל בצורה מלאכותית כמויות נכונות ומדויקות של פרוביוטיקה ולהתייעץ עם רופא משפחה בכל מקרה של התלבטות. בנוסף, הורים לתינוקות מעל גיל חצי שנה צריכים בכל מקרה להתחסן נגד שפעת כי הם אלו שבדרך כלל מדביקים אותם.

 

מה הקשר בין עור התינוק לבין החורף?

 

אם יש לכם ילדים קטנים בגיל המתאים, נצלו את החורף הקרוב כדי להתחיל תהליך גמילה מחיתולים. האוויר באילת ולמעשה בכל רחבי הארץ נוטה להיות יבש, אך שיטות החימום גורמות ליובש נוסף ולגירוי בעור. אתם יכולים להתחיל תהליך גמילה כדי למנוע את היובש בעור, ובמקביל לדאוג להוסיף שמן אמבטיה בשעת הרחצה. מרחו קרם גוף מתאים על עור התינוק אחרי כל אמבטיה וכך תשמרו על המגע הרך.

לבסוף, זכרו שטמפרטורה שמסכנת את התינוק תשפיע על ההתנהגות שלו. הקפידו להסתכל עליו ולבחון את התנהגותו כדי להגיב בזמן למקרים שבהם נדרשת התערבות רפואית למניעת מצבים מסכני חיים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש