5 דברים שלא ידעת על ג'ין

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 25/9/2016 11:38 ● ערב ערב 2777
לא באמת ברור מי ייצר לראשונה את הג'ין ועדיין נדיר לראות אנשים ששותים אותו בלי ערבוב עם סוגים אחרים של משקאות, אבל עדיין מדובר על בקבוק שחייב להיות בתוך ארון האלכוהול שלכם. קבלו את הפרטים המלאים:
5 דברים שלא ידעת על ג'ין

ג'ין הוא משקה אלכוהולי חסר צבע לחלוטין. הוא שייך למשפחת המשקאות הלבנים (יחד עם וודקה, רום וטקילה) ולכן גם הוא מופק באמצעות התססה וזיקוק של דגנים. הוא בעל חוזק אלכוהולי גבוה וטעם יבש, אז נדיר לראות מישהו שותה אותו בלי ערבוב עם נוזלים אחרים.

 

מה עוד? הנה 5 דברים שבטוח לא ידעתם על ג'ין:

 

1. לא יודעים מי ייצר אותו לראשונה

 

ג'ין הוא משקה שמיוצר מערער ומכאן גם הטעם העיקרי שלו. ערער הוא סוג של עץ שנמנה עם משפחת הברושיים, הוא מסוגל לשרוד באזורים צחיחים או על הרים גבוהים והוא מונה 60 מינים. הבעיה היא שאף אחד לא יודע מי ייצר לראשונה את המשקה הזה, למרות שההשערה הרווחת היא שהוא נוצר על ידי רופא הולנדי בשם פרנסיסקוס סילביוס.

 

2. בתוך כל בקבוק יש גם כוסברה, לענה, אירוס פלורנטיני וקינמון

 

סביר להניח שמבט חטוף על רשימת המרכיבים המפורסמת על גבי הבקבוק לא תגלה לכם את כל הסודות מאחורי המשקה הזה. חוץ מערער, הוא מבוסס על דגנים ומזוקק בזיקוק דודי כפול. הטעם המקורי נשאר תפל ולכן מוסיפים לו תבלינים כמו כוסברה, לענה, אירוס פלורנטיני וקינמון. חלק מהתבלינים הופכים את המשקה למרכיב מרכזי בשורה ארוכה של קוקטיילים, וחלק אחר אחראי על הטעם המיוחד שלו.

 

3. המשקה ג'ין וטוניק הומצא בהודו

 

המנהג הבריטי לשתות ג'ין עם טוניק מקורו בחיילי האימפריה שהסתובבו ברחבי העולם ושאבו השראה מקוקטיילים מסורתיים של תת-היבשת ההודית. זהו משקה שבעצם הומצא בהודו, למרות שלאחר מכן הגיע גם למקומות אחרים. הסיבה לכך היא צריכת כינין כתרופת מנע למלריה, שלו טעם מריר מאוד. את הכינין ערבבו עם מים, כינו אותו טוניק ("תרופה" באנגלית) ואת זה הוסיפו למשקה האהוב כדי להתגבר על קשיי היום יום.

 

4. ג'ין נפוץ מאוד בפיליפינים

 

לא בדיוק ברור למה, אבל משקאות ג'ין נפוצים מאוד בפיליפינים. זהו משקה שזוכה להצלחה בקרב צעירים ומבוגרים, הוא נצרך לבד וכחלק מקוקטיילים והוא גם משולב בחלק מהמנות המקומיות. כל מי שמגיע לפיליפינים כבר נתקל במשקה הזה, אז שווה לשמור על ראש פתוח כדי להיכנס לאווירה הנכונה.

 

5. חלק מהמותגים מגיעים ל-47% אלכוהול

 

זוכרים שאמרנו שלג'ין יש אחוזי אלכוהול גבוהים? הדוגמא הקלאסית לכך היא המותג "בומביי ספייר", שעשוי מלפחות 10 צמחים ועשבי תיבול ובעל חוזק של 47%. זה משקה שבטוח אסור לצרוך לבד, אבל חייבים לתת לו לפחות הזדמנות אחת בשילוב משקאות אחרים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש