היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: סימונה סולומון שאואט ● 28/9/2016 21:56 ● ערב ערב 2778
היכל התרבות

 

המלצת ספר - ספר החלומות שלי

 

מאת: שרית אליהו

איורים: לנה גוברמן

בהוצאת 'עם עובד'

"אנחנו נרדמים ונכנסים אל עולם החלום.

לפעמים, כשאני קם, הדבר שאני הכי רוצה בעולם

הוא לספר למישהו יקר את החלום שלי.

ולפעמים אני שומר את החלום שלי לעצמי".

'ספר החלומות שלי' הוא יצירה ייחודית, חד פעמית, שמעוררת את הדמיון, מגרה את המחשבה ומעודדת חוויה של שיתוף, משחק, דמיון ויצירה. הספר מיועד למבוגרים וילדים כאחד.

'ספר החלומות שלי' הוא אלבום חלומות רב קסם ומופלא, בו כל חולם מוזמן לכתוב ולתאר את החלומות שלהם וגם לקרוא על חלומות בתרבויות אחרות, על חלומות באמנות ובספרות ועל עולם החלומות באופן כללי. הספר מכיל קצוות של רעיונות, חלקי מחשבות ושאלות פתוחות, ובכך מהווה הזמנה מתמשכת להמשיך לחלום. הספר מאפשר לדבר על חלומות, לשתף אותם, לחשוב עליהם, ללמוד מהם ובעיקר לא להפסיק לחלום אותם. ואם הכריכה הקדמית שבתה את ליבכם, חכו עד שתראו את האיורים המופלאים שבפנים.

שרית אליהו היא מטפלת בדרמה ופסיכותרפיסטית מזה 17 שנה, שבמשך שנים חקרה את נושא החלומות בקרב ילדים ומבוגרים. בספר היא מאגדת את הדוגמאות המרתקות ביותר מרחבי העולם על תפקידם של חלומות בתרבויות שונות ומספקת הזמנה נדיבה, מרתקת ואינטליגנטית לחלום, בין אם ביחד ובין אם לחוד.

לנה גוברמן, מהמאיירות הבולטות בישראל, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל וזוכת פרס מוזיאון ישראל לאיור. איוריה בספר 'החלומות שלי' מתעלים מעבר לכל דמיון ויוצרים יחד תחושת קסם שכמותה לא נראתה קודם בדפוס. נדמה כאילו האיורים עוד רגע פורצים מן הדף בחיות ובשמחה, משייטים על גלי הדמיון והיצירתיות, ממש כמו בחלומות.


 

ספר חדש לראשית קריאה: "באושר ועושר כאילו – שערה בכוס מים"

 

מאת שרה מלינובסקי

ספר חמישי בסדרה

 

שלום, קוראים לי אֶבִּי. פעם החיים שלי היו נורמליים, ואז המראה במרתף בלעה אותי ואת אחי ג'ונה...

"שערה בכוס מים" מאת שרה מלינובסקי בהוצאת דני ספרים, הוא הספר החמישי בסדרה המצליחה לראשית קריאה, "באושר ועושר כאילו", בו נכנסת הגיבורה בכל פעם לאגדה אחרת. הפעם היא נכנסת עם אחיה היישר לתוך האגדה של רפונזל. בעוד שרוב האגדות שאֶבִּי מכירה הן בעלות סוף טוב, כאן המצב שונה. אחרי יום קשה בבית הספר, מצב הרוח של אֶבִּי לא בעננים. ומה יכול לשפר את הרגשתה? כמובן! מסע חדש מבעד למראת הקסמים!

הפעם מגיעים היא ואחיה (פלוס הכלבלב החדש שלהם) לאגדה של רפונזל, וברגע שהם רואים אותה, הם פשוט חייבים לטפס על השיער המדהים שלה! אבל אבוי! מה קרה לשיער שלה? הוא נראה כאילו התקיפה אותו מגררת גבינה! אולי תספורת קטנה תעזור? סניפ! סניפ! סניפ! אופס...  פתאום לרפונזל יש תספורת קצוצה והם לכודים...אם לא יצליחו להתיר את התסבוכת בזמן, לא יוכלו לחזור הביתה וישארו תקועים שם לנצח!

"אֶבִּי היא גיבורה מגניבה שמצליחה להכניס הרבה פלפל לתוך סיפורי האגדות המכרים לנו. טונות של כיף מחכים לכם בספר הזה!" מג קאבוט, הסופרת האהובה שכתבה את "יומני הנסיכה" ו"ספר החוקים של אלי פינקל".

כל ספר בסדרה עוסק בגיבורה שונה מעולם האגדות. הספרים בסדרה: ראי ראי שעל הקיר, הלוקח את הקוראים היישר לתוך הרפתקה מופלאה עם שלגיה ושבעת הגמדים - נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2014;  הקסם פג בחצות, הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של סינדרלה. נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2015. לשחות או לא לשחות הלוקח את הקוראים הפעם היישר לתוך אגדת בת הים הקטנה בנחיתה רטובה מתמיד. חלומות מתוקים הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של היפהפייה הנרדמת.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש