תלמידי יב יצאו לפולין

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/11/2016 12:46 ● מה נשמע 469
250 תלמידי כתות י'ב בעיר, שוהים בימים אלו על אדמת פולין במסגרת מסע השורשים המסורתי והלימודי של תלמידי אילת על אדמת פולין ● כל תלמיד קיבל יומן מסע, הכולל מידע על המקומות השונים ומקום לכתיבת רשמי המסע ● בסוף השבוע יצטרף למסע גם ראש העירייה
תלמידי יב יצאו לפולין

כמידי שנה גם השנה, יצאו ביום שני לפנות בוקר 250 תלמידי כיתות י"ב למסע לפולין, במסגרתו יכירו את העושר הרוחני- תרבותי של החיים היהודים בפולין טרם מלחמת העולם השנייה, ויעמדו מול גודל השואה שירדה על העם היהודי בדור האחרון. 
בסוף השבוע, יצטרף אליהם ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, וילווה אותם במהלך כל הסוף השבוע, כאשר גם השנה יקדש ביחד עמם את השבת על אדמת פולין. זו תהיה הפעם השישית בה מצטרף ראש העירייה למסע בפולין. 
אל התלמידים מתלווים כ - 30 מורים והורים. במהלך המסע, שיימשך כשבוע ימים, יפקדו התלמידים את שרידי קהילות ישראל בפולין ואת אתרי מחנות ההשמדה שהקימו הנאצים, ויבקרו בגטו קראקוב, אושוויץ, מחנה ההשמדה מיידנק, טיקוצ'ניק, נוז'אק, גטו לובלין, וארשה - בית הקברות היהודי, בית היתומים של קורצ'אק, אנדרטת רפפורט, מחנה ההשמדה טרבלינקה ועוד. 
מסע המשלחת מסכם למעשה את לימוד נושא השואה, במסגרתו נחשפו התלמידים לנושא בדרכים שונות, כולל סדנאות, ימי עיון, סמינרים, מפגשים עם ניצולים, ימי גיבוש, צפייה בסרטים ועוד. 
התהליך הלימודי חווייתי שעברו התלמידים מסייע בידם להיות מוכנים להתמודדות עם המצפה להם בהגיעם למחנות ההשמדה והליכתם בשבילים שהובילו למשרפות. 
גם השנה קיבלו התלמידים את יומן המסע האישי שמפיק זו השנה הרביעית, מועדון 'רוטרי' אילת בשיתוף משפחת מלר. היומן כולל את לוח הזמנים של המסע, פרטים על המקומות בהם יבקרו בני הנוער וכן מקום לכתוב זיכרונות ורשמים מהמסע.  


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש