איזה מזגן הכי מתאים למזג אוויר באילת?

מאת: McCann Valley House ● צילום: McCann Valley House ● 21/11/2016 10:40 ● ערב ערב 2785
בניגוד לערים אחרות בארץ, מזג האוויר באילת נוטה להיות יבש וממוצע הטמפרטורות גבוה לכל אורך השנה. מכאן שכדאי להביא בחשבון את המשתנים האלה גם כאשר בוחרים מערכת מיזוג אוויר ומזגן ביתי. אז איך עושים זאת בצורה נכונה? הנה המדריך שיעזור לכם
איזה מזגן הכי מתאים למזג אוויר באילת?
ההבדל האמיתי בין המזגנים

 אילת היא העיר הדרומית ביותר בארץ ואחת הערים הצחיחות בעולם מבחינת כמות המשקעים השנתית. הטמפרטורה היומית הממוצעת השנתית באילת עומדת על 31.3  מעלות, כאשר הטמפרטורה היומית המזערית הממוצעת היא 18.5 מעלות בלבד. לזה יש להוסיף טמפרטורות יומיות מרביות של 40 מעלות בחודשי הקיץ וטמפרטורה מינימאלית של 25 מעלות בממוצע ביולי ואוגוסט.

תנאי האקלים הייחודיים של אילת משפיעים על כל אחד ואחת מהתושבים. הם בעיקר מחייבים אותנו לבחור היטב את פתרונות המיזוג ולהכיר את ההבדלים בין המזגנים הקיימים. כמו כן, התחשבות במשתנים הנכונים יכולה לחסוך בהוצאות ראשוניות על התקנת מזגן ולאחר מכן גם לצמצם את הוצאות החשמל.

 

ההבדל האמיתי בין המזגנים

 

סוג המזגן והתפוקה שלו הם השיקולים החשובים ביותר לבחירת מזגן באילת. מתוך שלושה סוגים עיקריים של מזגנים – מזגן עילי, מזגן רצפתי ומזגן מיני מרכזי, רק שניים רלוונטיים ללקוחות פרטיים: המזגן העילי והמרכזי. הסיבה לכך היא שמזגן רצפתי כבר לא זמין בשוק הביתי ומתאים רק לשימוש במוסדות.

מזגן מרכזי ומזגן עילי בהחלט יכולים להתאים למזג האוויר באילת. עם זאת, עדיין חשוב להיכנס לעובי הקורה כדי להבין מה ההבדל האמיתי ביניהם. מזגן מיני מרכזי, או מרכזי, מיועד למיזוג של מספר חדרים ונחשב לשקט ויעיל. הוא מהווה פתרון מצוין למיזוג בימים חמים והחיסרון היחיד שלו הוא הנמכת תקרה עבור תעלות המיזוג.

לעומת זאת, מזגן עילי מתאים לדירות או חללים קטנים. הוא קומפקטי, חסכוני וגמיש במיקום ההתקנה, אך לא יעזור בקירור חללים גדולים בחודשי הקיץ של אילת. אפשר להתקין מזגן עילי בחדרי השינה של הילדים או בסלון, אבל הפעלה של מספר מזגנים ביחד כבר תהפוך אותו ללא-חסכוני בעליל לעומת המזגן המרכזי.

 

כך תמצאו את המזגן שמתאים לכם

 

גודל החלל המיועד למיזוג יעזור לדעת איזה מזגן הכי מתאים לכם. התייעצו עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות, או פשוט בצעו את המדידות בעצמכם. קחו בחשבון שככל שהחלל גדול יותר, כמו למשל בסלון או בכניסה לבית, כך תידרש תפוקה גבוהה כדי לספק קירור לימים החמים.

נתונים נוספים שיעזרו לכם למצוא מזגן מתאים הם המיקום הגיאוגרפי, מיקום הדירה בבניין, מספר הקירות החיצוניים, מספר החלונות, מידת החשיפה לשמש ישירה, מספר הנפשות בבית וכמות מכשירי החשמל שפולטים חום.

לבסוף, נסו להתחשב גם בטמפרטורת המינימום השוררת בחורף באילת. כך תוכלו להשתמש באותו מכשיר גם לקירור וגם לחימום ולחסוך עוד כמה שקלים בהתקנה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש