בוא נפזר את מסך הערפל - החידושים האחרונים בעולם המסכים

מאת: רותם נועם ● צילום: רותם נועם ● 21/11/2016 14:53 ● מה נשמע
אם יש כותרת לתערוכת CES לאלקטרוניקה, הנערכת מידי שנה בלאס וגאס, הרי אלו הם מסכי הטלוויזיה ▪ לא חשוב כמה תחומים חדשים ופורצי דרך יתווספו לתערוכה שמביאה את החידושים האחרונים ולא מעט מהחזון של מותגי הענק לשנים הבאות ▪ בסופו של יום נוהרים אליה 200,000 המבקרים, על מנת לבחון עד להיכן נמתחו גבולות הרזולוציה ▪ סקירת מסכים מן העולם
בוא נפזר את מסך הערפל - החידושים האחרונים בעולם המסכים

 

המלכה החדשה בפתח...

 


ב-2016, הציגה LG, המשווקת בשנים האחרונות מסכים בטכנולוגיית OLED המרשימה, שני דגמים: את ה-G6 המגיע בגדלי 65 ו-77 אינץ' ואת ה- E6, המגיע בגדלי 55 ו-65 אינץ' (טווח המחירים נע בין 7000-8000 דולר). בשני הדגמים החדשים, מגיעים מסכי הזכוכית בעובי פנטסטי של 2.57 מ"מ, כאשר בסיס המסך משמש גם כרגלית, וחבויים בו רמקולים וסאב וופר פנימי מבית הרמן קרדון. כיאה למסכי OLED, מגיעה פלטת הצבעים עם שחור מוחלט וטווח רחב, ומקיימת הבטחת רזולוציה הגבוהה פי ארבע מ- FULL HD וככזו מכונה 4K. למי שצופה בהפקות של נטפליקס הטכנולוגיה הזו כבר זמינה, ובהוט הישראלית מבטיחים לצלם בקרוב סדרות חדשות בטכנולוגיה החדשה.  אלא שאיש אינו משלה את עצמו לגבי המרוץ האמיתי, המתנהל בדרך אל המלכה הבאה, הלא היא איכות שידור ברמה של K8, עליה כבר עמלים במרץ ב- LG, באמצעות דגם ה-  UH9800שאמור לצאת לחנויות במחצית 2016, בגודל ענק של 98 אינץ'.  אלא ש- LG אינה החלוצה בתחום המתפתח, שכן היתה זו דווקא שארפ שהוציאה לשיווק כבר באוקטובר 2015, את דגם ה- 8K שלה, המשווק תחת תג המחיר המרתיע של 130,000 דולר (כחצי מיליון שקלים). מה שמרגיע בכל זאת הוא שסביר להניח כי שארפ קיבעה בכך את רף המחיר העליון.


 

ויש גם נחמת עניים

 


אלא ש- LG לא הסתפקה במסכי ה- OLED, ונזהרה שלא להפקיר את זירת ה- HDR, למתחרות, שכן ידוע לכל כי מילת המפתח בכל הנוגע לאיכות התמונה, טמונה בשילוש הקדוש של ה- HDR (טווח דינמי רחב), בפועל אנחנו מדברים על רמת קונטרסט (ניגודיות) גבוהה יותר, הצגה מדויקת יותר של צבעים וכמובן העמקה של השחורים, שמקרבת את התמונה הכי שניתן למציאות. LG שילבה את הטכנולוגיה הזו גם במסכי ה- LCD/LED, שלה והקפיצה להם את האיכות פלאים. אלא ש- LG אינה עוצרת. גם עבור חסרי המזל שאינם יכולים להרשות לעצמם טלוויזיות בחצי מיליון שקלים, היא מבטיחה לשפר את איכות השידור ברזולוציות נמוכות. ההבטחה הזו אינה חדשה, בעבר היא כבר קוימה בכל הנוגע למסכי ה- UHD של החברה. כעת הגיע תורם של מסכי ה- HDR Plus, גם הם תומכי UHD 4K. סדרת המסכים החדשה מציעה מחבר מסוג HDMI שמאחוריו מנוע HDR to SDR, שממיר תכנים שאינם ברמת HDR לרמה של כמעט HDR. כך לפחות מבטיחים ב- LG. סדרת מסכי ה-UHD 4K החדשה התומכת ב-HDR Plus  של LG Electronics  תגיע במגוון גדלי מסכים הנעים בין 55 ועד 86 אינץ כאשר המסכים לסדרת ה LG UH9500  יציעו מבנה דק מתמיד, “כמעט ללא שוליים”, ובעל עובי מינימלי של 6.6 מ”מ.


 

סמסונג מסתנכרנת עם אקס בוקס  One

 


סמסונג המשיכה בחיזוק סדרת SUHD, הנהנית מטכנולוגית Quantom Dot, הפועלת על תאורה אחורית חזקה, המאפשרת ניגודיות גבוהה וצבעים חיים.  כמובן שגם כאן, לא נעדר מקומה של הטכנולוגיה, אולי הפופולארית ביותר כיום - ה- HDR.  בנוסף, דגמי 2016 יכללו מנגנון Ultra Black המתחייב להוריד באופן משמעותי את השתקפות האור גם בחדרים מוארים במיוחד. בעיה וותיקה ומוכרת בעולם המסכים. המסכים החדשים מגיעים בעיצוב דק ועם מסגרת דקיקה עוד יותר, כך שהתמונה נראית כאילו היא צפה באוויר. מסכי סמסונג החדשים עובדים על  מערכת ההפעלה של החברה - טייזן. לטענתם נמכרו עד היום למעלה מעשרים מיליון מסכים מבוססי המערכת הזו. בממשק החדש השנה, הציבה החברה את האפליקציות באופן בולט עוד יותר בעמוד הבית והיא מאפשרת למעשה מעבר זהה בין אפליקציות לבין ערוצי טלוויזיה, כך שהמשתמש חדל מלהבחין האם הוא צופה כרגע בנטפליקס או ב- CBS. הממשק החדש אף מאפשר שליטה בקונסולת המשחקים אקס בוקס One של מיקרוסופט באמצעות שלט הטלוויזיה וזאת דרך הגדרה אוטומטית, אלא שלא למטרת משחק דרך הממשק, אלא על מנת לשלוט באפליקציות הצפיה והמוסיקה שמייקרוסופט הציבה על הקונסולה שלה. שיפור נוסף מאפשר לראות תוכן חדש לצפייה באפליקציות VOD כמו זו של אמזון, מבלי שיש צורך להיכנס לאפליקציה עצמה. המידע אודות התוכניות החדשות כמו צף על עמוד הבית של הטלוויזיה. כן, מהוות הטלוויזיות של סמסונג מעיין שלט חכם עבור שלל המוצרים החכמים בבית (למשל, המקרר, מכונת הכביסה או המייבש), בין אם של סמסונג ובין שלא.


 

קבלו את המג'יק זום אין

 


בשורה נוספת מהחברה נמצאת במערכת ההפעלה המשודרגת של הדגמים החדשים: ה- webOS 3.0 אשר כשמה, זוהי לה הגרסה השלישית מאז 2014 והיא כוללת מספר תכונות חדשות: מג'יק זום, חיבור מג'יק לנייד ושלט המג'יק. המג'יק זום מאפשר למשתמש להגדיל אובייקטים ומילים מבלי שאיכות התמונה תפגע. בעזרת חיבור המג'יק לנייד, המשתמש יכול לחבר את הסמארטפון לטלוויזיה דרך אפליקציית LG TV Plus ולקבל באופן זה גישה קלה לאפליקציות המופיעות בטלוויזיה. שלט המג'יק המשודרג תוכנן להקל את השליטה בטלוויזיה, בעזרת כפתורים נוספים. השליטה מרחוק, עם זאת, שונתה מעט מהגרסאות הקודמות, על מנת להפוך את ממשק המשתמש, שגם כך זכה לתשבוחות מצד המבקרים,  לפשוט יותר.מערכת ההפעלה החדשה (שאגב, גוירה לעברית כבר בדגמים הקודמים)  אף מסוגלת לנתח דפוסי צפייה ולהציג מידע מקדים על תוכניות הנצפות לעיתים קרובות, היא מאפשרת צפייה במספר ערוצים בו זמנית והיא מאובזרת באפליקציית מוסיקה, המאפשרת השמעת מוסיקה דרך הרמקולים של הטלוויזיה, גם כאשר היא כבויה. אפליקציה אחרת ה- IOTV מאפשרת לצופה לשלוט מהמסך בשלל מכשירי החשמל מבית LG (אבל לא רק) המצויים בבית. 


 

גלגל לי מסך

 


אלא שמסכי טלוויזיה אינם חזות הכל. אחרי הכל, מסכים מלווים אותנו במהלך היום יום כמעט בכל מקום אליו נפנה. למעשה, חלק ניכר מזמן הערות שלנו מופנה כיום אל מסך כזה או אחר, לפיכך, אפשר להבין את המרדף הקדחתני בין ענקיות האלקטרוניקה, להביא לשוק, סוף סוף, מסך גמיש ואולי אפילו מתקפל, שידע לעשות את העבודה באיכות מספקת. לשמחת מתי מעט מבין באי התערוכה שקיבלו הזמנות פרטיות אל האולם הסודי של LG, בקומה השנייה של מרכז הכנסים, ניתנה להם הזכות לשזוף עינם בדבר האמיתי. ה- Rollable Display של LG הינו מסך המתקפל ממש כנייר עיתון והוא מגיע בגודל של 18 אינץ', וברזולוציה של 810 על 2100 פיקסלים, תאורה אחורית 300nit ועובי של נייר - 0.18 מ"מ. בהדגמה של LG ניתן היה לצפות בסרטון ממנו עלה כי LG מחזיקה בידיה במוצר קיים ופועל. על שיווק כרגע אין עוד מה לדבר. מטרת המסכים הגמישים (ואנו לא מתייחסים למסכים הקעורים אותם סקרנו בכנס של השנה שעברה) היא להפוך את הסמרטפונים והטבלטים שלנו למעין גיליונות הניתנים לגלגול כמו עיתון. אחת האופציות עמן משתעשעים ב- LG היא האפשרות לייצר מסך סמארטפון הניתן להגדלה והקטנה על פי הצורך והשימוש. 


 

זה שגנב את ההצגה

 


אבל אתם יודעים איך זה. לפעמים, כל מה שנדרש על מנת לגנוב את ההצגה, זה טריק מדליק אחד. והשנה, את הטריק הזה קטפה בצדק פנסוניק, שהביאה יציאה שהמתנו לה רבות: מסך טלוויזיה שהופך שקוף במחי יד. בביתן התצוגה דאגו למקם את המסך לפני ארון מדפים, על מנת שניתן יהיה להבחין בקלות בחפצים שהונחו מאחוריו והמחישו עד כמה מרשים האפקט שמתקבל כאשר למשל מציגים כך חלון ראווה של תכשיטים סביבם תמונה נעה המשתלבת בהם בטבעיות מרשימה. המסך מגיע לדרגת שקיפות כמעט מלאה ומה שהכי מגניב, ניתן לשלוט בפונקציה באמצעות חיווי ידיים. המסך מגיע בליווי אפליקציית מוסיקה המוצגת על גבי חצי מסך, כאשר חציו האחר נותר שקוף. בפנסוניק אמנם מתחייבים כי מדובר בטכנולוגיה קיימת, אבל פחות מתחייבים לגבי מועד תחילת שיווקם של הפלאים הללו. כנראה שלא לפני 2020.
 


 

מכונית חכמה מתחילה במסך

 


אחת התוכניות המרכזיות בהן עוסקים כיום ב- LG, היא פיתוח מסכים עבור מכוניות. הכוונה היא לשנות את האופן בו מוצג המידע לנוסעים ברכב, כך שסביבת הנהג תהפוך אינטראקטיבית ומהנה. אחד האתגרים הגדולים יהיו כיצד לשלב מסכים אלה באופן בטיחותי שישתלב עם שדה הראיה של הנהג, תוך כדי תנועה ואכן, במהלך מסיבת העיתונאים, הציגה החברה תמונות של רכב עם מסך פנוראמי בגודל 43 אינץ', הנמתח לאורך כל סביבת הנהג. בכלל, נראה כי בטיחות היא מילת המפתח בתחום המתפתח הזה, ובעתיד מבטיחים לנו ב- LG, כי  שיתופי הפעולה שלהם עם פולקסווגן וגוגל, יגרמו לרכבים לזהות עצמים בסביבתם ואף לתקשר עם מכוניות הנמצאות לידם. הרכבים המתקשרים ביניהם, גם ייהנו ממידע על רמזורים, תאונות דרכים וכל עניין הקשור לכביש עליו הם נוסעים.


 

טאבלט שהוא גם נייד

 


סמסונג חשפה את הטאבלט ההיברידי (טאבלט המגיע עם מקלדת הניתנת לפירוק) שלה Galaxy TabPro S, המזכיר מאוד במראה ובתכונות שלו את הטאבלט ההיברידי של מיקרוסופט Surface. בדומה לדגם של מייקרוסופט, גם זה של סמסונג פועל על מערכת ההפעלה ווינדוס 10 ואף הוא כולל מקלדת נשלפת המתחברת למכשיר. דמיון נוסף בין המכשירים תמצאו בשילוב של עט מגע המיועד עבור שרטוט על המסך. הוא מגיע עם מקלדת בגודל מלא, כך שאפשר לעבוד עמו גם בהקלדות ארוכות. הטאבלט שוקל 693 גרם עוביו 6.3 מ"מ. המסך מגיע בגודל 12 אינץ' בטכנולוגיית SuperAMOLED והרזולוציה שלו גבוהה ועומדת על 2160 על 1440 פיקסלים. ה- TabPro כולל מעבד דור שישי כפול ליבה, של אינטל, מסוג Core M  במהירות 2.2 ג'יגה הרץ, זיכרון העבודה הוא בנפח 4 ג'יגה ונפח האחסון הוא 128 ג'יגה או 256 ג'יגה. לסוללה קיבולת של 5200 מיליאמפר.   600 דולר   Amazon.com


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש