קורס חשבי שכר – למי זה מתאים?

מאת: MajorBoost ● צילום: MajorBoost ● 20/12/2016 09:34 ● ערב ערב 2789
אם תמיד אהבתם להתעסק במספרים ואתם מחפשים עבודה יציבה, מאתגרת, שמתאפיינת בקשר יום-יומי עם אנשים וכזו שתמיד יש לה ביקוש בשוק – יתכן שחשבות שכר זאת העבודה בשבילכם. מה כוללת העבודה בחשבות שכר? איפה עובדים חשבי שכר? ומהי ההכשרה הנדרשת כדי להפוך לחשב שכר? על שאלות אלה ועוד תקבלו מענה במאמר זה.
קורס חשבי שכר – למי זה מתאים?

 

תפקידו של חשב השכר

 

נתחיל מההתחלה. מה עושה חשב שכר? ובכן, חשב השכר בארגון אחראי על כל מה שקשור לשכר העובדים ולזכויות שלהם כעובדים בארגון. עיקר עבודתו הוא הפקה ועיבוד של תלושי המשכורת לעובדים ודיווח על העברת השכר לכל הרשויות והמוסדות הרלוונטיים (בנקים, ביטוח לאומי, מס הכנסה ועוד). לכל ארגון יש קריטריונים משלו בבניית תלוש השכר, וחשב השכר בונה את תלוש המשכורת לפיהם. למשל, ארגונים שונים מציעים הטבות שונות לעובדים (ביטוח מנהלים, קרן נאמנות, רכב חברה, טלפון נייד מטעם החברה ועוד) אותם יש לשקלל בתלוש השכר, מלאכה שהופכת למורכבת פי כמה כאשר לכל עובד חוזה העסקה אישי שאינו בהכרח דומה לזה של חבריו בארגון וכולל רכיבי שכר שונים והטבות שונות.

חשב השכר אחראי גם על הדברים הבאים: ביצוע הפרשת כספים לקרן השלמות, פנסיה ועוד; פיצויי פיטורין ותשלומי פנסיה; עדכון הפרשות השכר ותנאי ההעסקה בהתאם להחלטות לשכת רואי החשבון והחוקים המועברים בכנסת; והבטחת תקינות הליך הזנת נתוני השכר.

 

איך הופכים להיות חשבי שכר?

 

כדי להפוך לחשב שכר, יש לסיים בהצלחה קורס חשבי שכר. קורס כזה ניתן במגוון מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ, לרוב במסלולי בוקר או מסלולי ערב הנמשכים כמה חודשים. הנושאים הנלמדים בקורס חשבי שכר כוללים: רכיבי שכר, הכנת תלושי משכורת, תמחור שכר עבודה, רישום בהנהלת חשבונות, דיני עבודה, דיני מס הכנסה, חוק הביטוח הלאומי, ביטוח פנסיוני, ביטוח מנהלים, מיסוי בינלאומי, מדרגות מס ועוד. בתום הלימודים, במידה שהשלמתם את כל החובות שלכם לקורס, תקבלו תעודה מהמוסד בו למדתם, ותקבלו הסמכה רשמית של לשכת רואי החשבון אם עברתם את הבחינה החיצונית.

ברוב המקומות, תנאי הקבלה של קורס חשבי שכר הם 12 שנות לימוד, אך יש מקומות  הדורשים גם ידע או ניסיון קודמים בתחום החשבונאות. רבים מהלומדים בקורס זה הם אנשים שעבדו בתחומים דומים או משיקים, ומגיעים ממחלקת משאבי אנוש, שכר או חשבונאות בארגון ומעוניינים להרחיב את הידע שלהם בתחום השכר.

 

תכונות אופי מתאימות לתפקיד חשב שכר

 

כל מי שמסיים קורס חשבי שכר בהצלחה יוכל לעבוד בתחום, אך לרוב, מי שמתמיד בתחום חשבות השכר מתאפיין בתכונות הבאות: יסודיות (העבודה כרוכה בירידה דקדקנית לפרטים), חריצות, גישה למספרים (יש לבצע חישובים כמו אחוזים ונגזרות ולהתעסק במספרים כל היום), אחריות (חשוב מאד לא לבצע טעויות בתלושי שכר של עובדים שכן הם קובעים כמה שכר יקבלו, וטעות בתלוש יכולה להוביל להעברת תשלום לא מתאים שיכול להיות מתוקן רק בדיעבד) ויחסי אנוש מעולים (העבודה כרוכה בתקשורת מרובה עם העובדים, ופתרון בעיות לעובדים החווים בעיות כלכליות ומצוקות אחרות הקשורות בשכר).


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש