היטלי פיתוח

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/12/2016 14:48 ● ערב ערב 2790
מהו היטל פיתוח ועל מי מוטל לשלם היטל זה? עורך דין בן אליעזר ושות' המתמחה בתחום המיסוי העירוני כבר מעל שני עשורים מסביר ומפרט. כנסו!
היטלי פיתוח

 

מהו היטל פיתוח


היטל פיתוח הוא מס הנגבה על ידי הרשות המוניציפלית מבעל הקרקע. הוא מוטל בגין שני רכיבים: הקרקע והשטח הבנוי, והללו מכונים "אירועים מפעילים". גובה ההיטל נקבע בהתאם לחוקי העזר שקובעת הרשות, ועל כן מדובר בתעריפים משתנים. בגביית ההיטל יש לציית לכלל מרכזי – אין לגבות היטל בגין שטח שכבר נגבו בגינו היטלים בעבר. חוקי העזר של הרשות מגדירים חמישה סוגים היטלים. הסוג הראשון הוא היטל סלילה, ומטרתו מימון סלילה של מדרכות וכבישים. לצדו היטל תיעול שעניינו תעלות ניקוז, היטל ביוב שמטרתו ברורה, היטל צנרת והיטל שטחים ציבוריים פתוחים.


על מי מוטל לשלם היטל זה?
בעל הנכס נדרש לשלם היטל במקרים הבאים: כאשר מונחת לראשונה תשתית עירונית הגובלת בנכס, במועד הגשת בקשה להיתר לבניה חדשה או לתוספת בנייה. במצבים שבהם קיימת כבר תשתית מוניציפלית, יידרש תשלום בעד רכיב השטח הבנוי בלבד ולא בעד רכיב הקרקע ששולם בעבר. 

 

היטל הפיתוח עבר שינויים רבים בעקבות כניסת התאגידים הפרטיים. לאדם הפרטי קשה לעתים למצוא את דרכו בבירוקרטיה הסבוכה, ובמקרים אלו כדאי להיעזר בסיוע משפטי.
 

כיצד נקבע גובה ההיטל שיש לשלם?
התשלום יהיה המכפלה של גודל הקרקע בתעריף שנקבע בחוקי העזר. כל רשות קובעת את התעריף למטר רבוע ובמסגרת שיקוליה נכללות התכניות לבנייה עתידית בשטחה. בשנים האחרונות הופרטו חלק משרותי הרשות והאחריות עליהם עברה לתאגידים פרטיים. רוב הרשויות בארץ ממשיכות לגבות היטלי סלילה ותיעול ואילו תאגידי המים והביוב גובים את ההיטלים הנוגעים להם.
סיוע משפטי בהפחתת ההיטל או בביטולו, נושא אגרות הפיתוח נתון כאמור לאחריותה של הרשות, העשויה לנסות להיעזר בהיטלי הפיתוח על מנת לממן את פעילותה. מכיוון שהנושא אינו מפוקח ישירות על ידי המדינה עלולות להיווצר טעויות בחישוב הסכום לתשלום. רצוי מאוד שבעל הנכס יחזיק בתיק מסודר הכולל את כל המסמכים הרלוונטיים לנכס. 
במקרה הצורך מומלץ לפנות לייעוץ משפטי שייצג את התושב מול המערכת הביורוקרטית של הרשות ויחסוך כסף רב לבעל הנכס. משרד עו"ד בן אליעזר ושות' מתמחים בתחום המיסוי המוניציפאלי והפחתת היטלי פיתוח.

לפרטים: תובל 13 (בית אמריקה) רמת גן, טלפון: 03-6954100 פקס: 03-6721310 דוא"ל: info@be-law.co.il


חדשות אילת.
 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש