חלום קולינרי

מאת: רותם נועם ● צילום: או-מד מדיקל ● 11/1/2017 12:07 ● מה נשמע 478
נוף עוצר נשימה, אוויר הרים צלול כיין ושף תל אביבי צמוד ● מה עוד צריך הבנאדם בחיים ● מסעדת 'קולוניה' הייחודית, מורידה לאילת את קונספט מסעדות ה'פופ אפ', מארחת מדי חודש שף ידוע אחר ● ומוכיחה כי אילת עלתה מדרגה בתחום הקולינרי
חלום קולינרי
הביאו את טרנד ה'פופ אפ' לאילת

“אתם חייבים לנסות את ארוחת הבוקר של קולוניה", האיץ בי חברי הלורד אריסטו דה סילבר. "אני פותח שם את הבוקר, ואני מבטיח לך שעם פתיחה כזו, מובטח לך יום מושלם", וכשהלורד ממליץ, ובכן עבדכם מנסה, וכך השכמנו קום ניר ואני וביחד עם אדוות הבוקר שטיפסו במעלה צלע ההר הנושקת למעבר הגבול בואכה מצרים, התמקמנו מתחת לאוהל הרחב שכיסה בר יפהפה. 

 

בוקר שכולו גורמה


מספר שולחנות עץ רחבים שפוזרו בכניסה החלו מתמלאים ביודעי ח"ן ששמה של ארוחת הבוקר המקומית גונב לאזניהם. מולנו הים, לצדנו מיצי (שם זמני) חתולת הבית, ואז החלו צלוחיות המזטים להגיע והן לא דמו לשום דבר שהכרנו. הארוחה כללה 6 מזטים משתנים – אנחנו נהנינו בין היתר מסלומון כבוש, לבנה, סלט עגבניות שרי, לב ארטישוק לצד 3 מטבלים, סלט הבית ברוטב ויניגרט הדרים, לחם נפלא שנאפה בטבון שבמקום, וכמובן שתי ביצים (עם תוספות לבחירה), תפוזים סחוט ושתיה חמה. הארוחה הזוגית אמנם עלתה 138 שקלים, אך הצדיקה את האווירה והטעם. כמי שמכיר את ארוחות הבוקר שיש לעיר הדרומית להציע, אני יכול להבטיח כי המדובר בארוחת הבוקר המושקעת והיצירתית באילת. יודעים מה, גם בסטנדרטים תל אביבים מדובר ביציאה של ממש. השמש החלה לחמם את הבריזה החורפית ומישהו בשולחן לידנו הדליק סיגריה שריחה ריח תפרחת. אנחנו מצדנו המשכנו להסניף את אויר הבוקר הקסום, אל מול נוף המפרץ שנפרש למרגלותינו. אין ספק, נמצאה הדרך המושלמת להתחיל בה את היום באילת.

הביאו את טרנד ה'פופ אפ' לאילת.                                  צילום: ארן דולב

 

מסעדה שהיא כל ערב מסעדה אחרת


רצה הגורל ובאותו הערב ממש, התמזל מזלנו ונפלנו על אחד התאריכים בהם מארח המקום ליומיים, שף תל אביבי מוכר. את הקונספט המיובא היישר מתל אביב, אמנם  לא המציאו כאן, אבל אין ספק שיבואו לאילת מסמן את האג'נדה של בעלי המקום – קולוניה היא יותר מסעדה שמבקשת למתג עצמה קולינרית, מאשר עוד בית אוכל מקומי. אהבתם של בעלי המקום למטבח העילי ואמונתם כי גם באילת ימצא קהל שוחר ארוחות שף שיסכימו לשלם 190 שקל לאדם בעבור חוויה חד פעמית, הובילו להשקתו של ליין ארוחות שף מתארח – או בעגה התל אביבית – ערב 'פופ אפ', כזה שמבליח עם שף מוכר שמשתלט על המטבח ליומיים ונעלם, עד השף הבא. ההימור הקולינרי של בעלי המסעדה התגלה כמוצלח, לאור ההיענות הרבה לה זכה הערב הראשון בו התארח השף משה אביב ממסעדת מסה התל אביבית. בערב שלנו, אמנם התקדרו השמיים באופן לא אופייני לעיר הנופש הדרומית, ואף המטירו עלינו זירזוף קל של גשם, אלא שזה אך חיזק את החוויה המיוחדת וגרם לנו לברך על תנורי הענק שחיממו אותנו מכל עבר. השף שמידיו נהנינו לאכול הפעם היה דותן שלום (ז'אז'ו בר יין משרונה תל אביב), והיין שליווה את הארוחה היה מסדרת רזרב כרם מנרה, של יקב רקנאטי, ומה בתפריט? 5 ראשונות שהגיעו למרכז השולחן – ובהן לבבות ארטישוק סלק וטולום, אבוקדו ממולא טונה אדומה, סלט קיסר וביצה עלומה, טרטר בקר צלפים וסשימי לוקוס. בעיקריות (מהן בחר כל סועד אחת) שיפוד של מוסר ים, צלעות טלה, ראגו עדשים שחורות ותפו"א או פפרדלה ירקות וראג'נו. לקינוח לא פסחנו לא על הקרמבו של חורף ולא על הספינג' מסקרפונה ופירות העונה שהיה מרענן ונפלא. על צלעות הכבש אני יכול להעיד שהיו נימוחות ובשרניות כנדרש, בראשונות לא נרשם פספוס (אולי זולת סלט הקיסר שדרש מעט יותר רוטב) ובקינוחים, ובכן שם לא הפלנו וטרפנו את שניהם עד תום. גם מיצי החתולה, שכבר הפכה לבת בית בשולחן שלנו הנהנה בהסכמה לאחר שטרפה את השיירים שהגנבתי לה, ובגרגור תודה הסתלקה לפינה חמימה מודה לאלוהי החתולים על שהעניק לה ארוחות שף ומחצלת חמימה להעביר בה את החורף האילתי הקריר. 

הפרודוקטים טריים ומשתנים מידי יום

מה אגיד, היוזמה מבורכת, הביצוע לעילא ולעילא, עצם הרעיון שגם באילת אפשר להציע ארוחות גורמה של ממש, באוויר הפתוח אל מול נוף עוצר נשימה, הופכות את ליין הפופ אף של קולוניה לדבר הכי מבורך בחורף 2017. ואגב, למי שתוהה מה קורה שם בין אירוע אחד למשנהו, אתם בהחלט מוזמנים לנסות את תפריט הצהריים של המקום, שמבוסס על פרודוקטים טריים המתחלפים מידי יום, מה שאומר שהתפריט אינו קבוע, אך מבטיח הפתעות המבוססות על דגים, פסטות וירקות. המטבח הוא מטבח ים תיכוני ובמקום מבטיחים לנו שהפיצות החדשות שנכנסו לתפריט יגדירו עבורכם מחדש את המאכל האיטלקי האהוב. אנחנו בטוח נהיה שם על מנת לנסות.

 

מתי הפעם הבאה? 


בין התאריכים 23-24 בינואר, תארח הקולוניה את שף עמרי זקהיים ממסעדת אסיה המדוברת בשוק הפשפשים בתל אביב. הלה מבטיח להביא עמו טעימות מתפריט המסעדה שכבר רכשה לעצמה קהל מעריצים במרכז. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש