מיני פיסי – מחשב יותר קטן ממה שאנחנו מדמיינים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 16/1/2017 15:51 ● ערב ערב 2793
כשיצאו לעולם המחשב הנייד, היו לא מעט אנשים שהרימו גבה, הרי כולם היו רגילים למחשבי שולחן כאלה שתופסים לא מעט מקום, ופתאום הופיע לו מחשב נייד אשר ניתן לשים בתוך תיק יד או תיק גב. עם הזמן הופיעו הטאבלטים והסמאטרפונים, שמהווים כמין סוג של מחשב יד, ואיש כבר לא הופתע מהיכולת שלנו ליהנות ממחשבים קטנים ורזים.
מיני פיסי – מחשב יותר קטן ממה שאנחנו מדמיינים

כיום אנחנו יכולים למצוא מחשבים קטנים מהגודל של מחשבים ניידים או מחשבי שולחן, עם עוצמה דומה להם ואפילו גדולה יותר. מדובר במחשב מיני פיסי אשר משרת קהל לקוחות גדול, בעיקר חברות תעשייתיות ובעלי מקצוע שעובדים בשטח. מלבדם, גם מתכנתים וטכנאים בתחומים שונים משתמשים במחשב מיני פיסי לצרכים שונים.

לפני שנסביר בקצרה מה זה מחשב מיני פיסי, חשוב לומר, שבדומה למחשבים רגילים, הן מחשבים ניידים, טאבלטים או מחשבי שולחן, גם מחשבי מיני, נמכרים בדגמים שונים ובתצורות שונות, ומעת לעת אנחנו יכולים למצוא דגמים חדשים של מחשבים אלו, משוכללים, מהירים וחזקים יותר.

 

מה זה מחשב מיני פיסי וכיצד הוא בנוי

 

מחשב מיני פיסי הוא מחשב, שמזכיר במראה שלו קופסה קטנה, אשר שוקלת עשרות גרמים בלבד. קופסה זו כוללת, בין היתר, מעבד אשר אינו שונה מזה של מחשבים ניידים או מחשבי שולחן, מדובר על מעבדי I3, I5,I7 של אינטל ועוד מגוון מעבדים של חברה זו. כמו כן הקופסא כוללת יציאות שונות אשר מאפשרות לחבר את המחשב אל מכשירים חיצוניים, כך למשל היא כוללת יציאות USB, HDMI, חיבורי מסך ועוד.

מחשב מיני פיסי, בשונה ממחשבים אחרים, איננו כולל מאוורר, ועל כן הוא שומר על המערכות הפנימיות שלו נקיות, מבלי שייכנס אליו. הוא גם שומר על עצמו מפני חימום יתר באמצעות מערכות אלו, אשר נמנעות מחימום יתר.

מחשב מיני פיסי יכול,כאמור, להיות בשימוש בתנאים שונים ובפרט בתנאי שטח, לשם כך הוא מיועד. זו הסיבה שהוא נוצר ללא מאווררים ואלמנטים אחרים אשר עלולים לגרום לכניסת אבק או לכלוך לתוכו. המחשב מגיע בקופסת מתכת חזקה, בצבעים שונים, החל משחור, כסף, חום ועוד.

 

מתי אנחנו נשתמש במחשב מיני פיסי

 

כאמור, ישנן מטרות שונות למחשבי מיני פיסי, החל מעבודה בתנאי שטח, כך למשל אנחנו יכולים למצוא לו שימושים נרחבים באתרי בנייה, מדידה, כרייה ועוד. כמו אנחנו יכולים למצוא לו שימושים נרחבים בעבודות משרד, בפרט בקרב מתכנתים וטכנאים אשר זקוקים למחשבים קטנים לצורך העברת נתונים, תכנות ועוד.

כיום, יש גם מי שעושה שימוש במחשבי מיני פיסי בתור סטרימינג, כלומר, מחברים את המחשב לטלוויזיה והופכים אותו למכשיר אשר דרכו אפשר לראות שידורים מהאינטרנט. לצורך כך צריך להשתמש בכבל HDMI שיחבר את המכשיר למסך הטלוויזיה, חיבור מהיר לאינטרנט, וכן לחבר למכשיר מקלדת קטנה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש