משק למכירה – כיצד מחפשים בצורה חכמה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/1/2017 02:38 ● ערב ערב 2793
בשנים האחרונות לצד מבני מגורים ונכסים נוספים אשר מוצעים למכירה, אנחנו יכולים לראות, לא מעט משפחות אשר מתגוררות במושבים, כפרים ויישובים חקלאיים אחרים, אשר מציעות משקים למכירה. הן עושות זאת מתוך הבנה שמבחינה כלכלית משתלם להן יותר למכור את המשק מאשר להחזיק בו, שכן דור ההמשך לא יטפל במשק ולא יעסוק בחקלאות, על כן עדיף להורים למכור ולא להפוך אותו למושא לסכסוכים בין הילדים.
משק למכירה – כיצד מחפשים בצורה חכמה

כשמחפשים משק למכירה, ישנם כלים ואפשרויות שונות אשר עומדות בפני הרוכשים הפוטנציאליים. צריך לזכור, שעם השנים תחום הנדל"ן התפתח והשתנה, מה שהיה נהוג בעבר, חיפוש אך ורק דרך מתווכים, כבר איננה האופציה היחידה שעומדת בפני מי שמחפש משק למכירה או כל נכס אחר.

לכן, קל יותר למצוא משק למכירה ולנהל עליו מו"מ לרכישה, מאשר בעבר. צריך גם לזכור, שכיום, בניגוד לעבר, הרבה יותר בעלי משקים מוכנים למכור את המשק שלהם. בעבר, זה היה פחות נפוץ, גם בגלל שדור ההורים לא מיהר לוותר על המשק שבנו בשתי ידיים, וכן במשפחות רבות המשיכו את דרכם. כיום זה לא כך, ולכן קל יותר למצוא משקים אשר מוצעים למכירה.

 

משק למכירה  - כיצד ניתן למצוא

 

כאמור, בשביל למצוא משק למכירה כיום, יש לא מעט כלים בהם ניתן להיעזר.

הכלי הראשון והעיקרי הוא דרך מתווכים וסוכנויות תיווך שמתעסקות בתחום. ישנם מתווכים שמתמחים בתיווך בעסקאות של מכירת מבני מגורים ומסחר בערים, ויש כאלה אשר מתמחים בתיווך של מכירת משקים. מומלץ לפנות אליהם באופן ישיר, שכן, דרכם ניתן למצוא משקים בסדרי גודל שונים במגוון אזורים ברחבי ישראל.

הכלי השני הוא דרך סוכנויות נדל"ן, סוכנויות שמתמחות בשיווק של אתרים שונים ובפרט של משקים למכירה. לרוב סוכנויות אלו, מציעות משק למכירה אשר ניתן לשנות את ייעוד הקרקע ולבנות בה מבני מגורים. בכל זאת, גם מי שמחפש משק למכירה לצרכים אחרים, יכולים לפנות אל סוכנויות אלו ולבדוק האם הן יכולות לעזור לו.

הכלי השלישי הוא כמובן האינטרנט, באתרים אשר מציגים לוחות למכירה והשכרת נכסים, ישנן קטגוריות שונות, ביניהן גם קטגוריה של שיווק משקים מסוגים שונים. מומלץ לבחון מה בדיוק יש באותה קטגוריה והאם המשק עליו אתם חולמים נמצא שם.

כלי אחר הוא דרך המושבים עצמם. אם אתם מעוניינים להתגורר במושב מסוים, אתם יכולים לפנות אל הנהלת המושב באופן ישיר ולוודא האם יש בו משק למכירה, והנהלת המקום כבר תבחן עבורכם את האפשרויות. מן הסתם אתם יכולים גם להגיע למקום מבחינה פיזית, ולערוך בו סיבוב, בשביל לראות האם אחת המשפחות תלתה שלט למכירה על גדרות המשק שלה. מדובר ברעיון קצת יותר סזיפי שדורש זמן ולא תמיד נושא תוצאות, אך לעיתים הוא יכול להפתיע.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש